Hovedmeny

Hva f... vil dette koste?

Startet av ihlhaug, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:27

« forrige - neste »

Sirup

Jeg er redd for at det å gå til media kan føre til smitteeffekt. Det er dessverre endel idioter som ikke tåler å se at andre har finere bil enn dem. Slik omtale kan føre til flere biler blir ripet opp.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Elkjell

Det beste rådet mot parkeringsskadeangst er å velge forsikring som dekker slikt
uten bonustap.
Jeg har valgt Tryg Ekstra Bil. De kom også desidert best ut prismessig.

(og nei - jeg har ingen annen forbindelse til dem enn kundeforholdet  :D

xref

Utrolig kjedelig sak men flott at du har opptak fra dashcam. Hvis du trenger hjelp for sammenstilling av video eller annen teknisk assistanse får du bare si ifra.

Lykke til.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

ihlhaug

Sitat fra: Mippen på lørdag 23. mai 2015, klokken 23:55
Noe nytt i denne saken?
Hei.
Dessverre ingen update siden det jeg skrev sist. Politiet kontaktet meg på onsdag, altså 5 dager etter skadedato, for å si at de hadde mistet anmeldelsen og jeg måtte anmelde på nytt. Da hadde de den dagen jeg faktisk anmeldte sagt at det måtte gjøres raskt siden de fleste overvåkningskameraer sletter innholdet etter 3 dager, så der har de rotet greit.
Uansett har jeg jo videobevis og samtalen hvor broren innrømmer det (om det kan brukes eller ei). Forsikringen vil ta saken hvis ikke politiet gjør det, men dette skrev jeg vel sist og har egentlig ikke noe nytt å komme med. Jeg vil oppdatere dere når jeg vet mer! Takk for alle innleggene og tips!
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

smurf

Har vurdert dashcam en stund, men etter å ha lest dette bestilte jeg med en gang. Bestilte fra en på dashcam teknisk tråden som både selger og monterer. Fikk en god pris. Greit å ha videobevis hvis noen rygger på en eller gjør skadeverk som i ditt tilfelle. Håper det ordner seg, du har en god sak. Hvilket signal gir det hvis politiet ikke gjør noe når du har videobevis og (delvis?) tilståelse. Slikt kan ikke godtas!
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Thor2014

Hvordan i all verden mister man en anmeldelse?

Teslanewbie

Sitat fra: Thor2014 på søndag 24. mai 2015, klokken 11:33
Hvordan i all verden mister man en anmeldelse?

Ved politiet i Bergen er alt mulig ser det ut som..

Kanskje den ble stjålet av en teslahater :-) :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Prater av og til med en pensjonert herremann som har jobbet i politi/fengselsvesen i Bergen. Basert på disse samtalene er jeg enig med Teslanewbie i at det meste er mulig. Jeg tør ikke gjengi noe her, men nøyer meg med å mene at det er merkelig at mediakjøret vi har sett det siste året ikke er av større omfang og varihet i tid.

RaBalder

Sitat fra: ihlhaug på søndag 24. mai 2015, klokken 10:43
Sitat fra: Mippen på lørdag 23. mai 2015, klokken 23:55
Noe nytt i denne saken?
Hei.
Dessverre ingen update siden det jeg skrev sist. Politiet kontaktet meg på onsdag, altså 5 dager etter skadedato, for å si at de hadde mistet anmeldelsen og jeg måtte anmelde på nytt. Da hadde de den dagen jeg faktisk anmeldte sagt at det måtte gjøres raskt siden de fleste overvåkningskameraer sletter innholdet etter 3 dager, så der har de rotet greit.
Uansett har jeg jo videobevis og samtalen hvor broren innrømmer det (om det kan brukes eller ei). Forsikringen vil ta saken hvis ikke politiet gjør det, men dette skrev jeg vel sist og har egentlig ikke noe nytt å komme med. Jeg vil oppdatere dere når jeg vet mer! Takk for alle innleggene og tips!

Miste anmeldelsen....    Da føler du at du blir tatt seriøst >:(

Hva er det politiet driver på med i Bergen?

• Vi har et håp om at dem skal kunne se til at individer som ikke følger lov og orden i samfunnet får en reaksjon.
  • Også klarer dem ikke engang å ta-imot/forvalte en anmeldelse.

Skjønner ikke helt hvordan det lar seg gjøre. Min erfaring med å anmelde et innbrudd er at det tastes inn i et datasystem og man får en kvittering på at saken er registrert. Var dog ikke i Bergen og ganske mange år siden.

Leif1

Dette minner meg om en historie fra noen år tilbake i min hjemkommune på kysten i Nord Trøndelag. En kjenning ringte politiet for å melde om at noen stjal båten hans. Han så hendelsen. Politiet hadde ikke tid, eller ressurser til å stille. Dette ble han ikke nevneverdig happy med, så på pur f. får han en kamerat til å ringe inn om at noen muligens hadde satt noen garn etter laks. Tok ikke mange minuttene før politiets båt var fullt bemannet for å si det sånn...
Konvertitt fra S til X

Teslanewbie

Eller historien om  da noen ringde inn et  innbrudd og politiet sa de ikke hadde ledig bil .. vedkommende som ringde inn la på og ringte tilbake noen sekunder senere og fortalte at han nå hadde skutt tyven.  Siden la han på . Politiet var der på minutter og fant tyven i live og konfronterte innringer .. - du sa du hadde skutt en person.  Han svaret : og dere hadde ikke ledig bil .. 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kvark

Morsomme historier, men la oss håpe politiet aldri må nedprioritere vold- eller voldtektssaker fordi dere synes politiet prioriterer feil.
S85D

sn0le

Var det sånn at fyren bor på øslandet?
Noe mere spesifikt? Hvis han driver med slikt når hjan er på tur til Bergen så kan han vel fort finne på å gjøre slikt der han bort også.
Har sett et par stygge saker i Oslo i alle fall.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

nie

Sitat fra: sn0le på søndag 24. mai 2015, klokken 18:17
Var det sånn at fyren bor på øslandet?
Noe mere spesifikt? Hvis han driver med slikt når hjan er på tur til Bergen så kan han vel fort finne på å gjøre slikt der han bort også.
Har sett et par stygge saker i Oslo i alle fall.
Bødalen,  Røyken.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA