Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CAR-NET problem

Startet av SabreMan, torsdag 04. juni 2015, klokken 21:56

« forrige - neste »

Cookie Monster

Endelig :) Da er det håp om at de starter med ettermonterting av det i Norge snart også siden de har fått riktige deler for Europa bilene. Men blir vel kjempe lang ventetid :P 
2015 P85D

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 22. februar 2016, klokken 21:01
Endelig :) Da er det håp om at de starter med ettermonterting av det i Norge snart også siden de har fått riktige deler for Europa bilene. Men blir vel kjempe lang ventetid :P

Skjønner at det blir raskere hastighet, men hvilke fordeler gir det i Tesla?? (bortsett ifra raskere nedlasting)
Det har vell vært andre faktorer til at bilen ikke har nyttegjort seg av hastighet? Sist gang jeg tok speedtest fikk jeg 15/5Mbps noe som holder rikelig for bruken. Største problemet for min del er at det er veldig dårlig dekning generelt noe som gjør at man går over på edge som er ubrukelig, men dette blir jo det samme med 4G. :)

Bushy

Regner med det er likt som telefonen. Maaange steder jeg ikke får 3G. Bare Edge. Men må mobilen har jeg 4g. Virker som 4g er nesten mer utbredt en 3G allerede
S75D sept. 17

Cookie Monster

4G/LTE gir ofte bedre dekning pga frekvensene som brukes hvis det er bygget ut i det området. Feks får jeg bare 4g dekning i garasjen men ikke 3g hvis jeg tvinger min mobil til 3g.

Er også betydelig lavere latency, mindre pakketap, høyere hastighet og er bedre på roaming mellom mastene som er en stor fordel for en bil. Feks har LTE-A et krav som at det skal være minst 100mbit hastighet selv i bevegelse i feks bil/tog.

Men ikke minst årsak nr 1 at 3g er gammeldags og blir om få år borte og erstattet med Lte/lte-A for å frigjøre frekvenser.

Regner med vi får litt erfaringer fra de som har fått LTE/4G framover.
2015 P85D

satheesh.net

MrBacardi

Det blir som andre sier her, fordelen er at det ofte er bedre 4G-dekning i området enn 3G.

Får iallefall LTE-dekning i garasjen, ikke sikkert jeg hadde hatt 3G-dekning der:
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

cirys1

Okay..
Selv har jeg oftere 3g i bilen enn 4g på mobilen, prøvde lenge å se på mobil hver gang jeg gikk over til edge i beste fall H/H+ der. Da hadde begge deler Telenor, nå har jeg Netcom på mobil og de har mye bedre 4g dekning i urbane strøk. Har ikke fått sjekket utenfor allfarvei, vi spøkte med Netcom når jeg jobbet på båt der mistet man dekning med engang man kastet trossene, mens Telenor varte i timevis.

lunitiks

Hvilken komponent er det som eventuelt er ny i bilene som gjør at disse nå kommer med 4G?

Simkortet? Hele touchscreen? What?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

aness

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 23. februar 2016, klokken 08:16
Hvilken komponent er det som eventuelt er ny i bilene som gjør at disse nå kommer med 4G?

Simkortet? Hele touchscreen? What?

Det er et kort bak skjermen som inneholder SIM og modem, regner med at de "bare" kan skru det løs og bytte det.

Du finner noen bilder her, http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19561-Where-is-the-SIM-card-located/page2

latigo

Cookie Monster

4G er ikke raskt nok. Når de beveger seg i lysetshastighet men likevell kan kommunisere med andre romskip sier det seg selv at de ikke bruker 3g eller 4g men noe langt mer avansert  ;D
2015 P85D

lunitiks

Den gamle kjerra der hadde bare Class 0.5 hyperdrive så 4G holder i bøtter og spann
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Den må kunne kommunisere med andre også som feks Imperial I-class Star Destroyer som er class 2 hyperdrive.

Den går dessuten raskere en lysets hastighet.
som HAN sier: She'll make point five beyond the speed of light. She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've added some special modifications myself.

;D

2015 P85D

latigo

Model S treng i alle fall 6g for at spotify ikkje skal hakke i ridiculous launch mode...

amund

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:14
4G er ikke raskt nok. Når de beveger seg i lysetshastighet men likevell kan kommunisere med andre romskip sier det seg selv at de ikke bruker 3g eller 4g men noe langt mer avansert  ;D

Så lenge relativitetsteorien fortsatt gjelder så er det ikke noe problem, lyshastigheten er den samme uansett egen retning og hastighet. Om Einstein kanskje ikke gjelder i Star Wars, så kan dere rest assured, i Teslaen vil 3g virke. Selv ved ludicrous speed!  ;D
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA