Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Felles Teslatur til Berlin 14-160615 mot påtvinget CCS

Startet av El Greco, fredag 22. mai 2015, klokken 09:30

« forrige - neste »

Dag A.

Elon Musk sin Tweet er nok ikke juridisk bindende i det hele tatt.

Men snu det rundt:
Som du selv sier du har ved gjentatte anledninger forsøkt å få klarhet i disse vilkårene uten at du har lykkes i dette.
I tillegg så finnes det utall andre her på forumet som over en lang tidsperiode har forsøkt det samme uten hell.
Jeg har så langt ikke sett noe som helst dokumentasjon/kontrak som sier at jeg MÅ ha bilen på service.

Når da grunder og CEO av selskapet går ut med en slik tweet i tillegg til andre uttalelser som trekker i samme retning så vil jeg tro at en domstol vil tillegge dette betydelig vekt skulle det komme så langt.

Og når man først har trukket det så langt så spørs det nok ikke om det er økonomisk rimeligere for Tesla å stå ved Elon Musk sin uttalelse enn å la være og ende opp med en PR katastrofe av ganske store dimensjoner.

Bare se på hvor store svingninger Elon Musk sine tweets har på aksjekursen.  Hvordan tror du investorer i fremtiden vil ta sannhetsgehalten av disse dersom det viser seg at selskapet ikke vil stå ved korrespondanse (f.eks tweets) som kommer fra selskapets CEO.

Men, nå er dette bare litt synsing fra min side så får vi heller håpe på at vi slipper og utforske dette.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Martinius

Sitat fra: joda på torsdag 23. april 2015, klokken 17:05
En annen ting jeg fikk oppgitt var at man får med dekkskifte i serviceplanen. (ikke dekkhotell, men skifte)

Man måtte selv bringe med dekkene, men skiftet fikset de som en del av denne pakken...

Er det noen som har fått dekkskifte av Tesla på årlig service uten ekstra kostnad?

joda

Sitat fra: Martinius på onsdag 30. mars 2016, klokken 14:09
Sitat fra: joda på torsdag 23. april 2015, klokken 17:05
En annen ting jeg fikk oppgitt var at man får med dekkskifte i serviceplanen. (ikke dekkhotell, men skifte)

Man måtte selv bringe med dekkene, men skiftet fikset de som en del av denne pakken...

Er det noen som har fått dekkskifte av Tesla på årlig service uten ekstra kostnad?

Ja, jeg har i fjor høst.. (og i løpet av en uke eller to nå tenker jeg..)
Ikke Tesla selv som tar dette, men eksternt firma. (f.eks Dekk1)
(Tesla ønsker dog å ta dette selv på sikt, men har ikke kapasitet til dette pr i dag...)

For min del så kontaktet jeg Tesla lokalt, de bestilte time hos eksternt firma, jeg møtte opp hos eksternt firma til avtalt tid, de skiftet til vinterdekk (i høst) og sendte faktura til Tesla.

PS!
Har Serviceplan på bilen..
TMS 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA