Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Olee, mandag 11. mai 2015, klokken 23:21

« forrige - neste »

Olee

Har av og til behov for å starte varmen i bilen med en gang etter jeg har parkert den. Finnes det noen funksjon for dette, eller hva er raskest? Når appen ikke fungerer så pleier jeg å stille klimatimer en liten stund frem, men synes det er forholdsvis tungvint. I tillegg slutter den vel å varme etter en stund? Noen andre løsninger? Hva gjør dere med hund i bilen på sommeren?

Fallskjerm

Finnes ingen løsning for dette så lenge appen ikke virker.

Tiden ,ed appen er 15 min uten strøm tilkoblet og 2 timer med strøm tilkoblet.

Så for å få varme eller kulde i bilen så må bilen startes og man for ikke låst dørene med fjernkontroll.

For å få varme eller kulde i kupeen hvis lade ledningen står i, men lader ikke(ferdig ladet eller timer innstilling tidspunket er for lang tis til) må man trykke på knappen for å starte lading utenom timer eller 80%. Nå er det bare å trykke inn bremsen og trykke på startknappen og det blir kjøring og varme
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

tomrh

#2
Sitat fra: Olee på tirsdag 14. april 2015, klokken 12:29
Har av og til behov for å starte varmen i bilen med en gang etter jeg har parkert den. Finnes det noen funksjon for dette, eller hva er raskest? Når appen ikke fungerer så pleier jeg å stille klimatimer en liten stund frem, men synes det er forholdsvis tungvint. I tillegg slutter den vel å varme etter en stund? Noen andre løsninger? Hva gjør dere med hund i bilen på sommeren?
Noen som vet om det finnes et hack for dette? Jeg savner ofte å bare kunne trykke en knapp og starte forhåndsvarming mens den står på lading, uten å måtte fikle med timer eller carwings. Om ikke noen har fått til noe...er det noen som vet om det finnes detaljert teknisk dokumentasjon, koblingsskjema e.l. av klimaanlegget?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

AppleKnocker

Hacket må jo være å starte bilen, sette på ønsket klimatisering, la den stå i P, og låse døra med "nødnøkkelen" (inn i FOBen).
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

kjbu

Sitat fra: tomrh på mandag 02. november 2015, klokken 17:38
Noen som vet om det finnes et hack for dette? Jeg savner ofte å bare kunne trykke en knapp og starte forhåndsvarming mens den står på lading, uten å måtte fikle med timer eller carwings.

1. Ha med nøkkel i lomma
2. Gå inn i bilen
3. Trykk på ladetimer OFF knappen (forutsetter du har satt 80% alltid på ladetimer). Da starter bilen å lade
4. Trykk på hovedknapp/Start 2 ganger
5. Trykk på AUTO på klimaanlegget
6. Gå inn og spis frokost
7. Kom ut til varm bil
8. Trykk inn bremsen og trykk på hovedknapp og bil blir i kjøremodus (ta ut ladekabel først :D )

Tror ikke det er mulig å stikke av med bilen i den tilstanden den er i under varming. Har ikke testet å låse den.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Olee

Ikke mulig å stikke av med den nei, men den står jo åpen for alle som vil forsyne seg :)

Har funnet ut at det greieste er å bare la bilen stå på, heise ned vinduet, gå ut, trykke på knappen slik at alle dører låser seg, og så opp med vinduet igjen. Må da låse opp igjen med den fysiske nøkkelen :)
Fungerer iallefall meget bra for å få grei temperatur til hunder i bilen, enten det er sommer eller vinter.

Balrog

Sitat fra: Olee på tirsdag 14. april 2015, klokken 12:29
Har av og til behov for å starte varmen i bilen med en gang etter jeg har parkert den. Finnes det noen funksjon for dette, eller hva er raskest? Når appen ikke fungerer så pleier jeg å stille klimatimer en liten stund frem, men synes det er forholdsvis tungvint. I tillegg slutter den vel å varme etter en stund? Noen andre løsninger? Hva gjør dere med hund i bilen på sommeren?

Blir det ikke varmt nok for hunden i bilen om sommeren uten at du har varme på i tillegg?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

tomrh

Sitat fra: kjbu på mandag 02. november 2015, klokken 19:05
4. Trykk på hovedknapp/Start 2 ganger
5. Trykk på AUTO på klimaanlegget
6. Gå inn og spis frokost
7. Kom ut til varm bil
Å trykke to ganger uten brems kjenner jeg til, men har aldri opplevd at varmekolben kobler inn på denne måten, sikker på at den gjør det altså?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

leafnor

Sitat fra: tomrh på mandag 02. november 2015, klokken 23:04
Sitat fra: kjbu på mandag 02. november 2015, klokken 19:05
4. Trykk på hovedknapp/Start 2 ganger
5. Trykk på AUTO på klimaanlegget
6. Gå inn og spis frokost
7. Kom ut til varm bil
Å trykke to ganger uten brems kjenner jeg til, men har aldri opplevd at varmekolben kobler inn på denne måten, sikker på at den gjør det altså?
Min virker i allefall slik.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

tomrh

Måtte ut og teste. Har du sett, det virker!  :D Har aldri hittil tenkt på å trykke Auto. Uten Auto blir det ingen varme. Nå trakk den jo 1750W. 8) Går dette an mens man hurtiglader også?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Powerflux

Egentlig er det A/C som er nøkkelen her, ikke Auto. Ingen A/C, ingen varme.
Låser opp førerdør med nøkkel, trykker på ladetimer Off, 2 ggr på startknapp uten å røre bremsepedal. Setter temp på 25c og A/C på og vips, bilen varmes. Låser så førerdør med nøkkelen!!

Samme gjelder ved hurtiglading!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Olee

Sitat fra: Balrog på mandag 02. november 2015, klokken 22:54
Sitat fra: Olee på tirsdag 14. april 2015, klokken 12:29
Har av og til behov for å starte varmen i bilen med en gang etter jeg har parkert den. Finnes det noen funksjon for dette, eller hva er raskest? Når appen ikke fungerer så pleier jeg å stille klimatimer en liten stund frem, men synes det er forholdsvis tungvint. I tillegg slutter den vel å varme etter en stund? Noen andre løsninger? Hva gjør dere med hund i bilen på sommeren?

Blir det ikke varmt nok for hunden i bilen om sommeren uten at du har varme på i tillegg?
Nei. Du burde prøve det til sommeren igjen!

tomrh

Sitat fra: Powerflux på mandag 02. november 2015, klokken 23:57
Egentlig er det A/C som er nøkkelen her, ikke Auto. Ingen A/C, ingen varme.
Låser opp førerdør med nøkkel, trykker på ladetimer Off, 2 ggr på startknapp uten å røre bremsepedal. Setter temp på 25c og A/C på og vips, bilen varmes. Låser så førerdør med nøkkelen!!

Samme gjelder ved hurtiglading!
Jepp, prøvde det i går. Deilig med varme mens jeg hurtigladet! Etterhvert altfor intens varme faktisk, da var det kjekt å bruke den ekstra potensiometerknappen til å kunne regulere ned.  8)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jsa061

Slik pleier jeg å gjøre det:
1Start bilen på vanlig måte slik at den er klar til å kjøres.
2.Ta ned vinduet.
3. Gå ut av bilen.
4.Stikk hånden inn i det åpne vinduet og trykk på låseknappen ved vindusheisen - hele bilen er da låst.
5.Trykk opp vinduet ( går opp ved ett trykk)
6. Trekk armen ut av vinduet får du blir klemstret.

Når du skal inn igjen i bilen fungerer det ikke å låse opp med fjernkontrollen. Da må du låse opp med nøkkelen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA