Hovedmeny

Min konfig for 70D.

Startet av xref, søndag 12. april 2015, klokken 17:48

« forrige - neste »

xref

Da har jeg blitt overbevist om å bli Tesla-eier til tross for all sunn fornuft. :)

Har landet på følgende konfigurasjon og tenkte jeg skulle høre her på forumet om noen hadde noen innspill på den.

Jeg tenker å gå for følgende tillegg:

Autopilot
Ultra Hi-Fi
Premium Interiør og belysning
Nokian Piggfrie 19" vinterhjul
Panoramatak
Svarte next-gen seter
Sort Alcantra taktrekk
Pianosvarte detaljer.

Det eneste jeg har vurdert er hvorvidt jeg skal slenge på vinterpakken eller ikke. Jeg bor i Oslo og parkerer innedørs hjemme og utendørs på jobb. Kommer jeg til å angre på manglende vinterpakke tror dere?

Takker for svar!

Forøvrig har de nye fargene forsvunnet fra konfiguratoren. Tenkte jeg kanskje for en gangs skyld skulle gå for noe annet enn mørkegrå og prøve havblå, men den er ikke der lenger.

Og sist men ikke minst, er det mulig å få røde bremsekalipere på 70D eller er dette kun for P85?

Takker for svar :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Også_Øyvind_H

Det er jo dette som er fornuft
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

satheesh.net

Jeg er (delvis) enig med Øyvind. ;)

Ville helt klart gått for luftdempere. Da du bor i Oslo vet du like godt som meg at de både graver og at veikvaliteten er litt under par. Samt etterlater seg til tider håpløs føre, spesielt på vinteren etter brøyting. ::)

Pianosvart interiør blir ofte litt synlige flekker på (min erfaring av å ha sett på andre eiere), men man har f.eks. mulighet til å foliere den til det man måtte ønske (carbon?). ;)

Vinterpakken er jeg faktisk glad i - men jeg er en frysepinne da. :P

Litt "synd" at de har inkludert elektrisk åpne/lukke av bakluke på premium-pakken nå. Lysene kunne du fint klart deg uten, men man blir fort vant til el-bakluke.

Synes forresten den nye blåfargen er lekker! :D

PS! Gratulerer med bilkjøpet og velkommen i klubben!

Celter

Jeg vil anbefale pianosvart interiør. Hadde det på forrige bilen og valgte det på nytt. De andre alternativene synes jeg ikke passer bilen. Jeg tror jeg har fjernet fingeravtrykk fra pianolakken 1 eller 2 ganger på 15 mnd. Hva skal man med fingrene der å gjøre. Skjermen derimot er et annet kapittel....
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Rødkleiv

Sitat fra: xref på søndag 12. april 2015, klokken 17:48
Da har jeg blitt overbevist om å bli Tesla-eier til tross for all sunn fornuft. :)

Har landet på følgende konfigurasjon og tenkte jeg skulle høre her på forumet om noen hadde noen innspill på den.

Jeg tenker å gå for følgende tillegg:

Autopilot
Ultra Hi-Fi
Premium Interiør og belysning
Nokian Piggfrie 19" vinterhjul
Panoramatak
Svarte next-gen seter
Sort Alcantra taktrekk
Pianosvarte detaljer.

Det eneste jeg har vurdert er hvorvidt jeg skal slenge på vinterpakken eller ikke. Jeg bor i Oslo og parkerer innedørs hjemme og utendørs på jobb. Kommer jeg til å angre på manglende vinterpakke tror dere?

Takker for svar!

Forøvrig har de nye fargene forsvunnet fra konfiguratoren. Tenkte jeg kanskje for en gangs skyld skulle gå for noe annet enn mørkegrå og prøve havblå, men den er ikke der lenger.

Og sist men ikke minst, er det mulig å få røde bremsekalipere på 70D eller er dette kun for P85?

Takker for svar :)
'

Vinterpakken er litt oppskrytt. Oppvarmede vindusviskere er en gimmick som ikke gir verdi. Eneste argument for å ta den er hvis man på død og liv må varme rumpa til de som sitter i baksetet. Når bilen kan forvarmes til badstuetemperatur via appen, ser jeg ikke poenget.

Luftfjæring må ikke sammenlignes med det man ofte får i andre biler i form av valgfri fjæringskomfort (sport/komfort). I Tesla handler det om høyderegulering, og det er minimal forskjell på komforten i de ulike høydene.

Panoramatak har jo noen åpenbare fordeler: luft i luggen og lys kupéen. Ulemper er mer støy og økt fare for lekkasjer.

HåkonE

Jeg bor også i Oslo, og droppet vinterpakke. Varme i rattet er det eneste som er av verdi der for meg, og det savnet jeg 2 ganger på min BMW i løpet av 3 år....og den hadde ikke forhåndsoppvarming via app, og brukte lang tid på å bli varm (diesel).

Panoramatak tenkte jeg først å ta med, men droppet også det etter å ha testet det og lest alle tilbakemeldingene. Ville byttet det med luftdempere.

Premium-interiør la jeg ikke en gang merke til på de bilene jeg kjørte, og syntes innholdet var svært overpriset. Men nå har det kommet litt flere ting i den pakken (og prisen økt?). Kanskje for å "tvinge" flere til å ta den. Er ikke helt oppdatert på hva den inneholder nå, men må i så fall vurderes i lys av de nye tingene etter min mening.

Nextgen-seter mener jeg er en bra oppgradering selv om det koster litt. Ultra hifi blir veldig subjektivt.

Pianosvarte detaljer syntes jeg er undervurdert. Jeg hadde betalt 5000,- for å få det. Men selvsagt veldig subjektivt.

xref

Takker for alle svar. Nå har jeg ikke iverksatt bestillingen enda så dere får vente med velkomsten litt til. :) Det er absolutt fornuftig å velge en el-bil, men gevisten går kanskje litt opp i spinningen når jeg kjøpte ny Audi i fjor :P

Luftfjæringen virker litt kjekk å ha, men jeg ser ikke for meg at jeg vil savne den stort. På en bil som allerede koster mer enn jeg noen gang så for meg å bruke på bil tror jeg ikke jeg klarer å forsvare det.

Premium-pakken syntes jeg også var dyr, men den har jo nå nettopp blitt billigere og hvis man uansett skal ha alcantra så er det kanskje ikke så ille.

BMW850

"Luftfjæring må ikke sammenlignes med det man ofte får i andre biler i form av valgfri fjæringskomfort (sport/komfort). I Tesla handler det om høyderegulering, og det er minimal forskjell på komforten i de ulike høydene."

Trodde også luftfjæring var kun høyderegulering. Men det står jo vitterlig dette på sidene:

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

bull

Jeg hentet min 85D i påsken. Jeg fryser veldig lett på hendene, og skulle virkelig ønske jeg hadde varme i rattet (forvarmet bil eller ei)... just my 2 cents

Tor med Leifen

Etter å ha hatt rattvarme i Leaf, savner jeg det på Teslaen. Rattvarme er komfortabelt.

turfsurf

Sitat fra: bull på søndag 12. april 2015, klokken 20:44
Jeg hentet min 85D i påsken. Jeg fryser veldig lett på hendene, og skulle virkelig ønske jeg hadde varme i rattet (forvarmet bil eller ei)... just my 2 cents

Jepp, man skal forvarme lenge for å gjennomvarme rattet.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

xref

Jeg plages særdeles lite av kaldt ratt egentlig, så for min del er vinterpakken ikke så interessant ved mindre varme i dysene / viskerne er helt fantastisk :)

MEN, er det stor forskjell på Pirelli kontra Nokian-vinterdekkene? Er det verdt å punge ut 5 000,- ekstra for Nokian?

mj

Jeg ville ikke valgt pianosvart igjen, den er veldig blank og gir mye reflekser. Blir fort ripete, og uansett om fingrene ikke har noe der å gjøre blir det alltid en masse merker uansett. Har foliert min. Konas kommer nok og til å bli foliert her.
Fikk tidligere en del kommentarer i fra passasjerer om at det var litt sjenerende å se speilbildet av seg selv.

Sort alcantara gir et mer eksklusivt inntrykk en std. Synes det er flott og det reduserer og litt av gjenskinnet i frontruta fra A-stolpen.

Luftfjæringen brukes mye. Som nevnt av andre er det mye dårlige veier og så er det fint å kunne heve bilen ved mye snø og å kunne senke den for å pakke snøen flat under bilen hvis man ligger oppå.

Vinterpakken er nok lite brukt hos de som har den men vil nok tro at det er et pluss den dagen man skal selge bilen igjen.

Lydpakken er absolutt verdt pengene hvis man liker å høre på musikk og ikke bare bruker radioen til nyheter og litt bakgrunnsunderholdning.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

xref

Hmm, nå ble jeg usikker på om jeg vil ha Pianosvart eller karbon. Er det noen her som har karbon? Er det faktisk karbon eller er det bare plastikk?

Dennis

Det er karbon :) synes selv det ser veldig bra ut. Men det gjør også piano sort. Ulempen med piano sort er litt gjennskinn samt at man ser støv veldig godt, blir lett fingermerker og små riper.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA