Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte åv 3 blokk og vannfylling problemer

Startet av xref, lørdag 09. mai 2015, klokken 08:27

« forrige - neste »

Trond.Strom

Jeg ville definitivt prøvd NG setene før jeg bestilte. Jeg satt litt i dem på Skøyen og likte ikke følelsen i det hele tatt.

Når det gjelder ultra HI-FI er det jo en vurderingssak . Hvor lytter du mest til musikk og hvor viktig er kvaliteten for deg. Jeg kom frem til at 17k kunne brukes til å oppgradere stereoen hjemme med et par nye høytalere og at det ga mere livskvalitet for meg

Også_Øyvind_H

Enig i 17' er mye å bruke på oppgradert stereo, men det er faktisk i bilen jeg primært hører på musikk. Hadde en lånebil uten lydpakke, det var et veldig flatt lydbilde (jeg tenker ikke på fravær/mindre bass, det bryr jeg meg lite om). Det medførte faktisk at jeg ikke gadd å høre på musikk i særlig utstrekning. I min så er det faktisk kjekt å høre på musikk.

Høres sikkert fryktelig kresen ut, men som alle sier; ta med deg en høyoppløselig lydfil på minnepenn og prøv i begge typer.

Jeg liker også godt standardsetene, veldig gode på langtur. De gir selvsagt mindre støtte (jeg fyller på ingen måte ut setet :) ), men fastheten er fin.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

ksandal

Sitat fra: xref på søndag 12. april 2015, klokken 22:11
Hmm, nå ble jeg usikker på om jeg vil ha Pianosvart eller karbon. Er det noen her som har karbon? Er det faktisk karbon eller er det bare plastikk?
Jeg har carbon og syns det er tøft ! veldig fornøyd :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

rr2000

Jeg synes de viktige valgene er det som man vanskelig kan gjøre noe med i etterkant, dvs.
- Panotak som jeg ikke ville valgt fordi det veier mer og isolerer dårligere=dårligere rekkevidde
- Luftfjæring som jeg ville valgt for hev-senk, fremkommelighet og komfort
- Vinterpakke som jeg ville valgt, for det er ikke så dyrt, og nyttig
- Next gen seter som jeg ville valgt fordi de både ser bedre ut og jeg synes er bedre å sitte i.
Men får man Next gen bak? I konfiguratoren vises det standard bak uansett hva man velger.
P85D

MikeLevy

Slenger meg på denne tråden da jeg holder på med samme prosjekt som trådstarter.
Har 670,- i budsjett, men skal ikke ha bilen før i august. Ellers hadde jeg muligens valgt en av 85-modellene som ligger på Finn. Et par spørsmål:

-Jeg skal ha et barnesete inn i baksetet. Lar dette seg kombinere med premium bakseter?
-Hvilket tilleggsutstyr bør jeg budsjettere for i tillegg til bilen med en gang?

Takk
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

Rico

Sitat fra: MikeLevy på onsdag 29. april 2015, klokken 13:45
Slenger meg på denne tråden da jeg holder på med samme prosjekt som trådstarter.
Har 670,- i budsjett, men skal ikke ha bilen før i august. Ellers hadde jeg muligens valgt en av 85-modellene som ligger på Finn. Et par spørsmål:

-Jeg skal ha et barnesete inn i baksetet. Lar dette seg kombinere med premium bakseter?
-Hvilket tilleggsutstyr bør jeg budsjettere for i tillegg til bilen med en gang?

Takk

Du burde i så fall kjappe deg, er vel en "uoffisiell" varslet prisøkning nå i morgen/fredag.  Med premium bakseter tenker du på bakre komfortseter? I så fall aner jeg ikke, men du mister jo 1 seteplass da. Bakre "next-gen-seter" kuttet de vel ut (?) siden de da var leie å legge ned.

mvh
Rico

fonberg

Sitat fra: Rico på onsdag 29. april 2015, klokken 14:21

Takk

Du burde i så fall kjappe deg, er vel en "uoffisiell" varslet prisøkning nå i morgen/fredag.  Med premium bakseter tenker du på bakre komfortseter? I så fall aner jeg ikke, men du mister jo 1 seteplass da. Bakre "next-gen-seter" kuttet de vel ut (?) siden de da var leie å legge ned.

mvh
Rico

Bakre NG-seter er kuttet ut ja, i følge Teslamannen jeg snakket med på Lade lørdag så var det pga. at de opplevdes trange å sitte i av mange av de som fikk dem først (amerikanere). Da jeg var på Lade lørdag så jeg biler til utlevering med komplett NG foran og bak, og biler med NG bare foran (f.eks. utstillingsbilen).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

MikeLevy

Sitat fra: Rico på onsdag 29. april 2015, klokken 14:21

Takk

mvh
Rico

Oj, her har jeg ikke fulgt godt nok med. Vet du hva denne økningen vil bli i prosent? Gjelder det kun bilen eller ekstrautstyr også? Er dette da pga dollarkursen med andre ord?
En fantastisk bil

Rico

Sitat fra: MikeLevy på onsdag 29. april 2015, klokken 14:30

Oj, her har jeg ikke fulgt godt nok med. Vet du hva denne økningen vil bli i prosent? Gjelder det kun bilen eller ekstrautstyr også? Er dette da pga dollarkursen med andre ord?

Det spekuleres vel i økning på mellom 4-7 %. Og ja det er nok dollarkursen som er årsaken.

mvh
Rico

BMW850

Dollaren har jo de siste ukene sunket 50 øre...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

MikeLevy

Sitat fra: Rico på onsdag 29. april 2015, klokken 14:49
Sitat fra: MikeLevy på onsdag 29. april 2015, klokken 14:30

Det spekuleres vel i økning på mellom 4-7 %. Og ja det er nok dollarkursen som er årsaken.

mvh
Rico

Ser det spekuleres endel om dette ja. Jeg er vel uansett for sent ute hvis justeringen skjer innenfor de neste 48 timene? Man må vel betale depositum før man får til gammel pris og det skjer vel ikke så raskt?
En fantastisk bil

Rico

Usikker, jeg betalte depositum med kort hos forhandler, da går det jo naturligvis med en gang.

MeTesla

Når man betaler med kort etter ferdig konfigurert bil så blir vel transaksjonen gjennomført med en gang og alt er vel?

xref

Betaling av depositum kan gjøres umiddelbart på nett ja.

Da bekreftes straks min 70D

*Midnight Silver Metallic lakk
*Panoramatak
*19" standardhjul
*Sorte NG seter
*Pianosvar dekor
*Sort Alcantara taktrekk
*Autopilot
*Premium Interiør og belysning
*Ultra Hi-Fi
*19" Nokian vinterhjul

Da jeg gikk gjennom valgene nå ser jeg at det kanskje ser litt kult ut med de grå skinnsetene, men jeg tror jeg velger sort. Bare håper det ikke blir for mørkt. Noen erfaringer?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

MikeLevy

Da ringte jeg Tesla og de kunne bekrefte prisoppgang uten å si hvor mye. Velger derfor å bestille min 70D selv i kveld for å unngå oppgangen.
Kjører på med alt utstyr minus ekstra seter bakerst og premium/komfortseter bak.

Kommer på 690 K. Kjedelig å måtte legge på 8% på det uten grunn.....

Kan noen bekrefte for meg hvor mye bedre liv jeg får nå?  :) Kjører en Volvo V70 fra før......
En fantastisk bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA