Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hybrid fremtiden?

Startet av ksandal, tirsdag 05. mai 2015, klokken 14:23

« forrige - neste »

ksandal

Gummimatter med kanter mot snø vann osv.. er jo kjekt og ha. men syns det er Drøyt at det koster 1650 kr for 2 matter forran og en lang bak. 
OG det samme for bagasjerrom matter så ca 2300 for noen gummimatter som du stort sett alltid får med gratis i andre biler av litt kvalitet.

Kanskje Det etterhvert er mulig og få tilsvarende matter hos 3 parts leverandører?

Måtte jo ha det da jeg bor i Bergen(solkysten?) he he :-)  :o
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

jazzwheel

Prisen står vel i stil med andre delepriser, men enig i at det er dyrt.

Jeg var mest overrasket over at bruksanvisningen ville ha meg til å borre festehull i gulvet.

dosmont

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 09. april 2015, klokken 12:10
Prisen står vel i stil med andre delepriser, men enig i at det er dyrt.

Jeg var mest overrasket over at bruksanvisningen ville ha meg til å borre festehull i gulvet.
Øøø
Ikke bor for langt da! :o
Ikke bor i det heletatt mener jeg, et lite hint "batteri"
Jeg la de bare på plass, ingen behov for mere festing :)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

cra

Tesla sine plast/gummimatter er produsert av weathertech, som du også får kjøpt "uoriginale". Da står det WeatherTech på logo-klossen i stedet for Tesla.

Lurer på om det ikke ligger link til nettbutikk som selger slike i forumet her. Mine kom uten instruksjoner eller noen form for festeanordning, og jeg skulle egentlig helst ønske at det ikek var festehuller i mattene i det heletatt. Ellers godt fornøyd med dem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sjøhyene

Dyrt ja, men man har nesten ikke noe valg syns jeg i norge. I hvertfall ikke med unger. Eneste stedet jeg ikke har matte er i frunken da jeg såpass sjelden bruker den og har uansett aldri noe vått eller sølete oppi der.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tor med Leifen

Vi kjøpte bagasjeromsmatte her: http://www.gytisautek.no/Shop/List/Model-S/1409/1

Var også skeptisk til tekstilmatter i bil første gang i en Prius, men vil aldri gå tilbake til gummimatter nå. Blir mattene ekstremt våte tar vi dem inn og tørker på varmekabler over natten. Tekstilmatter gir en lunere følelse og demper lyd. To barn, bor i Bergen...

BMW850

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 09. april 2015, klokken 12:10
Prisen står vel i stil med andre delepriser, men enig i at det er dyrt.

Jeg var mest overrasket over at bruksanvisningen ville ha meg til å borre festehull i gulvet.

Du skrur bare festene inn i teppet da, borer ikke. Og sist gang jeg sjekket var faktisk Weathertechs identiske gummimatter dyrere enn Tesla.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

#7
En ting som jeg synes er litt rart er at folk ikke er opptatt av å få tak i noen GODE stoffmatter som f.eks. LLoyd Mats. Har kontakt med en som driver proft i Polen med High-tech utstyr og har laget matter til BMW miljøet som sies å være minst like bra hvis ikke bedre enn BMW original. Har sett mange bilder av det han lager, topp kvalitet!
I tillegg kan han tilby alt av tekst/symboler og farger.
Han ønsket "templates" slik at jeg må tegne f.eks. på ett gråpapir og sende ham. Finnes ikke mange Tesla i Polen ennå. Mange flinke folk her inne, kanskje noen vet om at det finnes mål/skisser på nettet ett sted eller kan fremskaffe. Forundrer meg ikke ;)

Tesla logo og tekst ligger som PDF på det danske Teslaforumet.

Tror dette kan bli veldig bra bare jeg får tatt meg tid til å få gjort det. Kan videreformidle info når jeg har fått mattene.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

kvolle6


Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 09. april 2015, klokken 13:10
Dyrt ja, men man har nesten ikke noe valg syns jeg i norge. I hvertfall ikke med unger. Eneste stedet jeg ikke har matte er i frunken da jeg såpass sjelden bruker den og har uansett aldri noe vått eller sølete oppi der.
Hadde samme syn som deg tidligere, at gummimatter er det eneste saliggjørende. Det var inntil en selger av nybil (MB) i Belgia overbeviste meg om at ta tekstil i stedet (ingen gummilukt, mye penere, demper lyd....).

Man putter ikke gummimatter inn i en Premium bil er mitt utgangspunkt nå. Det er av erfaring ikke noe problem å holde tekstilmattene fine. Jeg tenker at om det nå mot formodning ikke skulle funke, grunnet "grisebruk", så kan man heller sette inn gummi etter hvert.

HelectriC

bor og i Bergen og har to barn, men har aldri sett behovet for gummimatter. er ofte ute på tur og ski og alt mulig, får med lit snø og regn in i bilen, men slår man skorne mot hverandre før man setter seg i bilen er det ikke noe problem. gummimatter passer i en Passat eller Betongbil, men ikke i en Tesla. Blir som å kjøpe nytt kjøkken og sette en mikrobølgeovn på benken isted for å bygge den inn. Ser bare merkelig ut. Blir stoffmattene hinsides skitne så tar du bare å spyler de av med nok avstand mellom matter og høytrykkspyler.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

HelectriC

Sitat fra: kvolle6 på torsdag 09. april 2015, klokken 13:48

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 09. april 2015, klokken 13:10
Dyrt ja, men man har nesten ikke noe valg syns jeg i norge. I hvertfall ikke med unger. Eneste stedet jeg ikke har matte er i frunken da jeg såpass sjelden bruker den og har uansett aldri noe vått eller sølete oppi der.
Hadde samme syn som deg tidligere, at gummimatter er det eneste saliggjørende. Det var inntil en selger av nybil (MB) i Belgia overbeviste meg om at ta tekstil i stedet (ingen gummilukt, mye penere, demper lyd....).

Man putter ikke gummimatter inn i en Premium bil er mitt utgangspunkt nå. Det er av erfaring ikke noe problem å holde tekstilmattene fine. Jeg tenker at om det nå mot formodning ikke skulle funke, grunnet "grisebruk", så kan man heller sette inn gummi etter hvert.

+1
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Tesla-man

Er ikke tittelen på denne tråden litt "off"?  Dørmatter???
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

jazzwheel

Sitat fra: Tesla-man på torsdag 09. april 2015, klokken 15:53
Er ikke tittelen på denne tråden litt "off"?  Dørmatter???

Hahahah, det la jeg aldri merke til engang :D Biltema har noen fine til 79kr

http://www.biltema.no/no/Hjem/Innredning/Ovrig/Dormatte-2000035787/

kjolnerdomen

Mulig dumt spørsmål, men følger det med matter i stoff når man mottar bilen?

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA