Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valetmode som tyverisikring.

Startet av Batteritralla, tirsdag 05. mai 2015, klokken 08:45

« forrige - neste »

Batteritralla

Ref: http://www.teslamotors.com/no_NO/models#battery-options

På privat eiendom, vil Model S til og med kjøre ut av garasjen og møte deg ved fortauskanten.

Akkurat denne fungsjonen er det nok mange som  vil sette pris på her i Norge.

Er det mange her inne her på forumet som har fortau på eiendommen sin?

???

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Trustno1

Det mest praktiske med dette må være om man har trang garasje.
løsningen er derimot lite verdt før man får en automatisk ladeløsning.

i3_X5_730

Sitat fra: Batteritralla på torsdag 09. april 2015, klokken 00:25
Er det mange her inne her på forumet som har fortau på eiendommen sin?
???

Skulle gjerne ha sagt: meg! ... men, nei.  8)

mr.rs4

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 09. april 2015, klokken 00:49
Det mest praktiske med dette må være om man har trang garasje.
løsningen er derimot lite verdt før man får en automatisk ladeløsning.
Er garasjen for trang, vil den ikke fungere. Hva er minste målet på føreren? 30, 40 cm? Er den nærmere veggen så stopper det opp.
MEN det er kanskje lite / trangt nok?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Olatho

Du skal jo helst få opp døra også... Hos oss er det ca 10 cm på hver side,  det går greit, for den ene siden er det bare en søyle, så jeg kan stå litt på skrå, og på den andre er det en plass som nesten aldri brukes.
Men de gangene naboen står der hadde det vært utrolig praktisk om bilen kunne rygge på plass (eller kjøre ut) av seg selv.
Vår kan nok aldri det, da den er for gammel, men nytten ser jeg.

frosken

Jeg er redd for at selvparkering ikke vil være til nytte i trange garasjer. Tviler på at det kommer til å godta mindre marginer enn en snau meter totalt, altså rundt 30-40 cm på hver side. Funksjonen er nok ment for bekvemmeligheten av å gå ut av bilen og la den parkere seg selv i egen, romslig oppkjørsel; ikke til å presse bilen inn i så trange luker at man selv ikke ville klart å åpne døra.

For min del er jeg nødt til å overse høylytt pling-plong og stopp-melding fra parkeringssensoren om jeg skal parkere meg nærme nok veggen på høyre side til å komme ut. Har ingen forhåpninger om at bilen klarer å parkere der selv.

Men lukeparkering håper jeg blir bra! Stor bil med store felger han være litt tricky å manøvrere inn i de minste lukene.

krister461

Jeg venter spent på denne funksjonen. Har 50m til garasjen og stort sett storm når jeg skal gå dit. Lading gjør jeg mest på jobb for tiden. :)

dosmont

Standard grasjeport er vell 2,5m?
I dag så piper bilen konstant og sier stopp, når jeg rygger inn.
Håper at det blir justert på marginene til autopiloten, slik at den kommer seg inn i garasjen  :P
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

satheesh.net

Uten å ha sett denne funksjonen i auksjon (ref. bare internt hos Tesla), så tipper jeg den bruker alle tilgjengelige hjelpemidler ved autopark. Spesielt radar- og sonarfunksjonaliteten. Vil tro man setter bilen i en slags "learning mode" og parkerer den slik vi ønsker den skal stå parkert. Nå burde den ha alle nødvendige data for å repetere denne hendelsen uten (altfor) store vanskeligheter.

Det samme gjelder for "summit-funksjonen". Der bilen kommer til "deg og er klar".
;)

dosmont

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 09. april 2015, klokken 10:56
Uten å ha sett denne funksjonen i auksjon (ref. bare internt hos Tesla), så tipper jeg den bruker alle tilgjengelige hjelpemidler ved autopark. Spesielt radar- og sonarfunksjonaliteten. Vil tro man setter bilen i en slags "learning mode" og parkerer den slik vi ønsker den skal stå parkert. Nå burde den ha alle nødvendige data for å repetere denne hendelsen uten (altfor) store vanskeligheter.


Det samme gjelder for "summit-funksjonen". Der bilen kommer til "deg og er klar".
;)
Håper du har rett :)
Da gjenstår det bare at den greier å åpne garasjeporten, kommer vell en oppdatering som fikser det snart håper jeg:)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

satheesh.net

Sitat fra: dosmont på torsdag 09. april 2015, klokken 11:34
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 09. april 2015, klokken 10:56
Uten å ha sett denne funksjonen i auksjon (ref. bare internt hos Tesla), så tipper jeg den bruker alle tilgjengelige hjelpemidler ved autopark. Spesielt radar- og sonarfunksjonaliteten. Vil tro man setter bilen i en slags "learning mode" og parkerer den slik vi ønsker den skal stå parkert. Nå burde den ha alle nødvendige data for å repetere denne hendelsen uten (altfor) store vanskeligheter.


Det samme gjelder for "summit-funksjonen". Der bilen kommer til "deg og er klar".
;)
Håper du har rett :)
Da gjenstår det bare at den greier å åpne garasjeporten, kommer vell en oppdatering som fikser det snart håper jeg:)

Åpne garasjeporten? Det gjør den jo allerede i dag, de trenger bare å automatisere akkurat den hendelsen. Sonaren vil nok se om porten er åpen eller lukket uansett. ;)

Wattson

I følge Tesla i Drammen så er nøyaktigheten på sensorene på 2 til 3 cm.  Som andre over her har jeg også fått "veldig trang parkeringsplass" og ser fram imot denne autoparkeringen.  Litt stressende når det idag plinger og plonger så mye, og attpåtil slutter å måle når STOP kommer opp på rundt 30cm avstand.  Min parkering er "under jorden" så håper den ikke trenger GPS'en i tillegg?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

dosmont

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 09. april 2015, klokken 11:40
Sitat fra: dosmont på torsdag 09. april 2015, klokken 11:34
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 09. april 2015, klokken 10:56
Uten å ha sett denne funksjonen i auksjon (ref. bare internt hos Tesla), så tipper jeg den bruker alle tilgjengelige hjelpemidler ved autopark. Spesielt radar- og sonarfunksjonaliteten. Vil tro man setter bilen i en slags "learning mode" og parkerer den slik vi ønsker den skal stå parkert. Nå burde den ha alle nødvendige data for å repetere denne hendelsen uten (altfor) store vanskeligheter.


Det samme gjelder for "summit-funksjonen". Der bilen kommer til "deg og er klar".
;)
Håper du har rett :)
Da gjenstår det bare at den greier å åpne garasjeporten, kommer vell en oppdatering som fikser det snart håper jeg:)

Åpne garasjeporten? Det gjør den jo allerede i dag, de trenger bare å automatisere akkurat den hendelsen. Sonaren vil nok se om porten er åpen eller lukket uansett. ;)
Jeg var litt upresis ;)
Kort fortalt det går ikke å programmere homelink, bilen går ikke videre til den biten med roling code greiene.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

ducktolate

Hvordan skal bilen parkere i en dobbel garasje el trippel for den saks skyld? Det er jo vanlig over dammen. Det må vel en slags lær bilen hvor den skal stå løsning til? Samt lære den hvor "fortauskanten" er...

krister461

Sitat fra: ducktolate på torsdag 09. april 2015, klokken 14:18
Hvordan skal bilen parkere i en dobbel garasje el trippel for den saks skyld? Det er jo vanlig over dammen. Det må vel en slags lær bilen hvor den skal stå løsning til? Samt lære den hvor "fortauskanten" er...
Det er nok ikke en helt triviell oppgave dette. Bilen må jo også passe på at den ikke står slik at garasjeporten treffer den når porten lukkes.

Og hva gjør bilen om den treffer på uforutsette hindringer? Stopper? Prøver å finne en annen vei?

Blir uansett spennende å teste. Håper den bruker andre teknikker enn Rombaen min når den skal komme seg rundt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA