Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering Golf GTE

Startet av pej, mandag 04. mai 2015, klokken 21:38

« forrige - neste »

Geirr

Folkens; last ned 'Dynolicious' appen. Gjør noen tester, post screenshots. Problem solved :-)
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Krishell

Det er vel bekreftet av ganske mange at P85+ nå er tregere enn 85D

fanatic

Sitat fra: Krishell på lørdag 11. april 2015, klokken 17:32
Det er vel bekreftet av ganske mange at P85+ nå er tregere enn 85D

Det stemmer jo ikke. Skal en tro videoene, er det heller ikke poeng å kjøpe P85D, da 85D er nesten like rask.
Vi får vente til Dragracing kjører bilene ved siden av hverandre.  Frem til det, er de offisielle tallene fra Tesla at P85 er raskere enn 85D,  i tillegg kommer SW 6.2 nå som gjør P85 blir enda raskere enn tidligere, 0-100.
Husk at det kun er noen veldig få personer i Norge med P85 som har mottatt 6.2.
I følge Musk, inneholder 6.2 en oppgradering på aks, som gjelder P85 OG P85D.  Bl.a går P85D fra 3.3 til 3.2 med vers 6.2

fanatic

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 11. april 2015, klokken 15:16
Sitat fra: fanatic på lørdag 11. april 2015, klokken 13:28
I dette landskapet betyr millisekunder mye i forhold til en akserelasjons-opplevelse.
Tenk P85+ (3.9 verifisert) og P85D (3.2/3.3)  Det er på papiret minimal forskjell, men ser en på dragtester mellom disse bilene, og prøver en forskjellen selv, er dette to helt ulike opplevelser.

Tilsvarende forsjkell er det mellom P85 og 85D.  På papiret, for øyeblikket 4.6 mot 3.9, her finner en den samme opplevelsesforskjellen, råskapen, som en gjør på de to første sammenligningene, i følge amerikanere som har testet ut begge.  "Mens 85D er rask, er det P85 som får deg til å smile", sitat slutt.

Til dere som har P85 og P85+, det går rykter på Teslamotors.com forumet, at SW 6.2 faktisk tuner p85 enda hvassere på aks.  Kun et fåtall av P85 eierne har fått den nye 6.2, og da fortrinnsvis i USA.
(det er random hvem som får update når, har ikke noe å si om en har RW eller AWD i følge Tesla)
3.9 er vel aldri verifisert. P85 har en 0-100 tid på 4.4 sek offisielt. Motortrend testet p85 til 3.9 til 60 mph med 1 foot roll out. Vesentlig forskjell :)

Offisielle tall for P85 ble endret fra 4.4 til 4.2 i fjor høst.  Med vers. 6.2 er offisielle tall 4.1, altså et halvt sekund raskere enn 85D

Dennis

Kilde? Av det jeg finner har P85 aldri vært oppgitt til 4.2. Var 4.4 til 100 km/t og var oppgitt 4.2 til 60 mph på usa sidene. Kan ikke sammenligne tider på km/t og mph siden 100 km/t er 62 mph.

Teslanewbie

Tulling på finn skriver :

Med den nye softwaren fra 10.4 sies det at denne har blitt raskere enn P85 og nesten like rask som P85D.


http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=57858153&model=1.8078.2000138&sort=0&make=0.8078&ref=fas
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

guneiv

Sitat fra: SKH på lørdag 11. april 2015, klokken 17:15
Folkens; last ned 'Dynolicious' appen. Gjør noen tester, post screenshots. Problem solved :-)
Noen som har testet denne, lastet ned Race Log og den klokket 0-100 km/t på knappe 10s... Registrerte 36 km/t da speedometeret passerte 100.
Svart S85D

Mippen

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. april 2015, klokken 23:03
Tulling på finn skriver :

Med den nye softwaren fra 10.4 sies det at denne har blitt raskere enn P85 og nesten like rask som P85D.


http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=57858153&model=1.8078.2000138&sort=0&make=0.8078&ref=fas

Linket til videoen min jo :P
Fremtiden er elektrisk.

pej

Sitat fra: fanatic på lørdag 11. april 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Krishell på lørdag 11. april 2015, klokken 17:32
Det er vel bekreftet av ganske mange at P85+ nå er tregere enn 85D

,  i tillegg kommer SW 6.2 nå som gjør P85 blir enda raskere enn tidligere, 0-100.


Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Antispinn jobber jo febrilsk selv på tør asfalt på en P85+ nå.... Tror ikke det hjelper å tilføre særlig mer kraft. Her er det mangel på friksjon som setter grensen nå.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

bull

Sitat fra: pej på søndag 12. april 2015, klokken 14:42
Sitat fra: fanatic på lørdag 11. april 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Krishell på lørdag 11. april 2015, klokken 17:32
Det er vel bekreftet av ganske mange at P85+ nå er tregere enn 85D

,  i tillegg kommer SW 6.2 nå som gjør P85 blir enda raskere enn tidligere, 0-100.


Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Antispinn jobber jo febrilsk selv på tør asfalt på en P85+ nå.... Tror ikke det hjelper å tilføre særlig mer kraft. Her er det mangel på friksjon som setter grensen nå.

Det at den blir raskere fra 0-100 betyr ikke nødvendigvis at den er raskere fra 0-20. Men f.eks. fra 20-100..

Mippen

#85
Akkurat Testet min 85D nå. Klarte 4 blank til 100 og 5 til 110km/t. Filmet speedometer med gopro
for å verifisere. Var vått underlag, vind og kaldt batteri. Vinterhjul. Lastet opp video nå.

Edit: Jeg kjørte 0-110 km/t med bilen før SW oppdateringen også, og da fikk jeg 0,1 sekund raskere tid til 100. Følte bilen var litt mer "daff" i dag enn den var rett etter sist SW oppdatering uten at jeg så tiden først. Kan det være at det er litt kaldere og at det blåste litt? Ellers er forholdene like. Høres også ut som jeg ikke tråkker pedalen helt ned med en gang.

Fremtiden er elektrisk.

Teslanewbie

Sitat fra: Mippen på søndag 12. april 2015, klokken 19:50
Akkurat Testet min 85D nå. Klarte 4 blank til 100 og 5 til 110km/t. Filmet speedometer med gopro
for å verifisere. Var vått underlag, vind og kaldt batteri. Vinterhjul. Lastet opp video nå.

Edit: Jeg kjørte 0-110 km/t med bilen før SW oppdateringen også, og da fikk jeg 0,1 sekund raskere tid til 100. Følte bilen var litt mer "daff" i dag enn den var rett etter sist SW oppdatering uten at jeg så tiden først. Kan det være at det er litt kaldere og at det blåste litt? Ellers er forholdene like. Høres også ut som jeg ikke tråkker pedalen helt ned med en gang.



Dæven... tesla just  killed the P85D  :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Hvoror det? Enda stor forskjell på rett over 4 sek og 3.3 sek. Det er ca samme forskjell som på P85 og S85 tidligere, og da var det jo ikke noe problem å forsvare P85 for de som ville ha den ;) P85D har i tillegg et mer sportslig understell ++ men joda er det lille ekstra man betaler for ;) De som har kjøpt 85D har helt klart fått mye ytelse for pengene :)

Mippen

Han mener kanskje det man får i forhold til det man har betalt. 85D er ikke raskere enn P85D, men den er rask. Klarte 0-100 på 4 blank i videoen. Med sommerhjul, 100 soc, tørr vei og vindstille tror jeg under 4 er innen rekkevidde. Har hørt rykter om at det er mulig.
Fremtiden er elektrisk.

Trond.Strom

Fra statene rapporteres det at man ser ca. 370kW effekt på S85D og 410kW på P85D.

Så en forskjell på 40kW eller rundt 55 hester.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/45525-Upgraded-85D/page12


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA