Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering Golf GTE

Startet av pej, mandag 04. mai 2015, klokken 21:38

« forrige - neste »

Øyvind.h

#105
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 13. april 2015, klokken 11:13
Bare lur og fanteri fra Tesla .. registrerer mange sure P85D eiere nå som 85D har fått anabole steroider på software ...  bare tragisk slik som tesla lurer kunder til å kjøpe dyrere modeller med falsk markedsføring . Hadde gått for 85D idag !  Men når jeg bestilte var de gamle tallene oppgitt ..
P85D eiere sutrer? Er det fordi bilen ikke klarer oppgitt 0-100 tid med 100% SOC? Jeg trodde den leverte akselerasjonen og vel så det? Eller sutrer de virkelig fordi S85D leverer 0-100 tider ned mot 4 sek (har bare sett rundt 4,6 selv).

Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 11:21
Når det er sagt får man likevel en bil som er raskere enn 85D, selv om det ikke er mer enn +- et sekund  i praksis.
Akkurat som for S85 og P85 i sin tid, hvor P85 gjorde 0-100 ned mot 4 sek, og S85 gjorde 0-100 ned mot 5 sek.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dennis

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. april 2015, klokken 11:49
Akkurat som for S85 og P85 i sin tid, hvor P85 gjorde 0-100 ned mot 4 sek, og S85 gjorde 0-100 ned mot 5 sek.

Ja ca samme forskjell nå på P85D og 85D som det var på P85 mot S85. Da var det likevel mange som valgte P85 og P85+ uten å nøle. Så ser ikke helt hvorfor det skal være en stor sak nå.
85D har rett å slett kommet ned på der den bør være :)

Mippen

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. april 2015, klokken 11:49
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 13. april 2015, klokken 11:13
Bare lur og fanteri fra Tesla .. registrerer mange sure P85D eiere nå som 85D har fått anabole steroider på software ...  bare tragisk slik som tesla lurer kunder til å kjøpe dyrere modeller med falsk markedsføring . Hadde gått for 85D idag !  Men når jeg bestilte var de gamle tallene oppgitt ..
P85D eiere sutrer? Er det fordi bilen ikke klarer oppgitt 0-100 tid med 100% SOC? Jeg trodde den leverte akselerasjonen og vel så det? Eller sutrer de virkelig fordi S85D leverer 0-100 tider ned mot 4 sek (har bare sett rundt 4,6 selv).

Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 11:21
Når det er sagt får man likevel en bil som er raskere enn 85D, selv om det ikke er mer enn +- et sekund  i praksis.
Akkurat som for S85 og P85 i sin tid, hvor P85 gjorde 0-100 ned mot 4 sek, og S85 gjorde 0-100 ned mot 5 sek.

4,0
Fremtiden er elektrisk.

BMW850

Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 11:40
Hva skal jeg si. Nå kan man få en 70D men litt mindre ytelse, next gen seter, nye farger, nye lykter mm. til lavere pris enn 85D. Må bare klare seg med litt kortere rekkevidde. Det skjer hele tiden noe nytt. Hvis man skal måle alt opp mot andre ting blir man sprø til slutt. Tesla er fine biler uansett. Kjøp den man har lyst på og husk på å kose seg med den bilen. =)

Nye lykter?!! Det har jeg ikke fått med meg  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Mippen

#109
Sitat fra: BMW850 på mandag 13. april 2015, klokken 12:01
Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 11:40
Hva skal jeg si. Nå kan man få en 70D men litt mindre ytelse, next gen seter, nye farger, nye lykter mm. til lavere pris enn 85D. Må bare klare seg med litt kortere rekkevidde. Det skjer hele tiden noe nytt. Hvis man skal måle alt opp mot andre ting blir man sprø til slutt. Tesla er fine biler uansett. Kjøp den man har lyst på og husk på å kose seg med den bilen. =)

Nye lykter?!! Det har jeg ikke fått med meg  ???

SitatThe tech package is gone, and the two remaining big-ticket options are updated LED headlights and a power lift gate



Kan være de her: http://my.teslamotors.com/de_AT/forum/forums/nextgen-headlights-spotted-updated-yep-they-are-tesla-and-not-aftermarket
Fremtiden er elektrisk.

BMW850

Ja, har sett de bildene men det er vel ikke noe offisielt ang nye lykter ennå? Power lift gate... er det den eksisterende motoriserte bakluka?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Eneste forskjellen er vel at "day time running lights" nå er standard. Altså de LED lysene rundt lykta, selve lykta er vel lik som før?

Dennis

#112
Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 12:01
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. april 2015, klokken 11:49
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 13. april 2015, klokken 11:13
Bare lur og fanteri fra Tesla .. registrerer mange sure P85D eiere nå som 85D har fått anabole steroider på software ...  bare tragisk slik som tesla lurer kunder til å kjøpe dyrere modeller med falsk markedsføring . Hadde gått for 85D idag !  Men når jeg bestilte var de gamle tallene oppgitt ..
P85D eiere sutrer? Er det fordi bilen ikke klarer oppgitt 0-100 tid med 100% SOC? Jeg trodde den leverte akselerasjonen og vel så det? Eller sutrer de virkelig fordi S85D leverer 0-100 tider ned mot 4 sek (har bare sett rundt 4,6 selv).

Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 11:21
Når det er sagt får man likevel en bil som er raskere enn 85D, selv om det ikke er mer enn +- et sekund  i praksis.
Akkurat som for S85 og P85 i sin tid, hvor P85 gjorde 0-100 ned mot 4 sek, og S85 gjorde 0-100 ned mot 5 sek.

4,0

Vanskelig å si noe sikker tid på den videoen der, ser ut som den ruller litt i det du gir bånn gass også?
Ikke for å tvile på videoen din, men tar generelt alle slike videoer med en klype salt uansett om det gjelder, P85D, P85 eller 85D ;)

Jeg stoler på de offisielle tallene fra Tesla, eller hvis det er tall fra feks dragstripa, bruk av vbox osv under kontrollerte former.
Er for mange variabler som feks nedoverbakke, oppjustering av video hastighet som kan jukses på uten at jeg sier du har gjort det ;)

BMW850

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 13. april 2015, klokken 12:47
Eneste forskjellen er vel at "day time running lights" nå er standard. Altså de LED lysene rundt lykta, selve lykta er vel lik som før?

Ja, det var inntrykket jeg fikk.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Mippen

#114
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 13. april 2015, klokken 12:52
Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 12:01
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. april 2015, klokken 11:49
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 13. april 2015, klokken 11:13
Bare lur og fanteri fra Tesla .. registrerer mange sure P85D eiere nå som 85D har fått anabole steroider på software ...  bare tragisk slik som tesla lurer kunder til å kjøpe dyrere modeller med falsk markedsføring . Hadde gått for 85D idag !  Men når jeg bestilte var de gamle tallene oppgitt ..
P85D eiere sutrer? Er det fordi bilen ikke klarer oppgitt 0-100 tid med 100% SOC? Jeg trodde den leverte akselerasjonen og vel så det? Eller sutrer de virkelig fordi S85D leverer 0-100 tider ned mot 4 sek (har bare sett rundt 4,6 selv).

Sitat fra: Mippen på mandag 13. april 2015, klokken 11:21
Når det er sagt får man likevel en bil som er raskere enn 85D, selv om det ikke er mer enn +- et sekund  i praksis.
Akkurat som for S85 og P85 i sin tid, hvor P85 gjorde 0-100 ned mot 4 sek, og S85 gjorde 0-100 ned mot 5 sek.

4,0

Vanskelig å si noe sikker tid på den videoen der, ser ut som den ruller litt i det du gir bånn gass også?
Ikke for å tvile på videoen din, men tar generelt alle slike videoer med en klype salt uansett om det gjelder, P85D, P85 eller 85D ;)

Jeg stoler på de offisielle tallene fra Tesla, eller hvis det er tall fra feks dragstripa, bruk av vbox osv under kontrollerte former.
Er for mange variabler som feks nedoverbakke, oppjustering av video hastighet som kan jukses på uten at jeg sier du har gjort det ;)

Fomlet litt med pedalen i starten så måtte trykke to ganger. Mistet sikkert litt tid der selv om det gikk fort. Startet tiden fra den begynte å rulle. Har målt tiden i imovie ramme for ramme for å kontrollere og tiden stemmer med stoppeklokke måling. Nå har jeg fått sommerdekkene på. Hvis jeg får tilgang til lukket område igjen snart så kan jeg filme en gang til og/eller bare bruke gps logg på mobilen.GPS en konket ut, målte med den også. Har skjedd flere ganger så tror stedet er i en GPS bakevje.
Fremtiden er elektrisk.

fanatic

Helt fantastisk å lese hvordan 85D eiere plutselig tror de har en bil som er et fartsmonster i Tesla-sammenheng.
Om en ser bort i fra 85D eiere som sitter med mobiltelefonen i fanget mens de kjører, så er Teslas egen rangering på aks slik, i korrekt rekkefølge:

1) P85D  (går enda raskere etter siste oppdatering med vers 6.2)
2) P85+ (går enda raskere etter siste oppdatering med vers. 6.2)
3) 85D (har fått sportsknapp og oppgitt tid, 4.6 på 0.100 med siste oppdatering)

I tillegg kan det nevnes at P85D og P85+ har et helt annet understell som gir merkbar bedre kjøreegenskaper.
Dere må gjerne hevde det motsatte, men det blir bare tøv.

Dennis

Beste er å få laget en video hvor man ser speedometer og vei samt hvor du står helt stille en stund før du tar igang :)

Trond.Strom

Sitat fra: fanatic på mandag 13. april 2015, klokken 13:20
Helt fantastisk å lese hvordan 85D eiere plutselig tror de har en bil som er et fartsmonster i Tesla-sammenheng.
Om en ser bort i fra 85D eiere som sitter med mobiltelefonen i fanget mens de kjører, så er Teslas egen rangering på aks slik, i korrekt rekkefølge:

1) P85D  (går enda raskere etter siste oppdatering med vers 6.2)
2) P85+ (går enda raskere etter siste oppdatering med vers. 6.2)
3) 85D (har fått sportsknapp og oppgitt tid, 4.6 på 0.100 med siste oppdatering)

I tillegg kan det nevnes at P85D og P85+ har et helt annet understell som gir merkbar bedre kjøreegenskaper.
Dere må gjerne hevde det motsatte, men det blir bare tøv.

Ved å hente ut data fra bilen har man observert følgende:
1) P85D  - 411kW fra batteriet ved maks akselerasjon
2) P85+ - Ingen som har postet grafer, men en P85 sig som sier han ikke har hatt så høyt som 370kW
3) 85D - 373kW fra batteriet ved maks akselerasjon 


Øyvind.h

Sitat fra: fanatic på mandag 13. april 2015, klokken 13:20
Helt fantastisk å lese hvordan 85D eiere plutselig tror de har en bil som er et fartsmonster i Tesla-sammenheng.
Og helt utrolig at noen synes det er så fælt at de må gå til angrep på de som er kjempefornøyd med sin bil og ytelsene den leverer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

BMW850

Ja, dere får bare holde på og diskutere hundredeler  :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA