Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering Golf GTE

Startet av pej, mandag 04. mai 2015, klokken 21:38

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Mippen på fredag 10. april 2015, klokken 09:31
Klarte 4,9 til 110 med min 78% soc 6.2. Noen som har forklaring på at 70D var oppgitt med motoreffekt 522 hk? Betyr det at  vi vil få peak power på 522 hk med ny oppdatering på 85D? 70D kan jo ikke ha mer effekt enn 85D når de har samme Du men mindre batteri.

Det er 334 HK som teller. Det som står under er potensialet i motorene, som er de samme som er i 85D. 85D er oppgitt med 428 HK, men med samme "motorkraft" på hver av motorene og samlet.

Det jeg finner mer påfallende er at motoren foran på P85D er oppgitt med bare 224 HK "motorkraft" - antar det skal være samme motor som foran og bak på 70D/85D.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

turfsurf

Sitat fra: Mippen på fredag 10. april 2015, klokken 09:31
Klarte 4,9 til 110 med min 78% soc 6.2. Noen som har forklaring på at 70D var oppgitt med motoreffekt 522 hk? Betyr det at  vi vil få peak power på 522 hk med ny oppdatering på 85D? 70D kan jo ikke ha mer effekt enn 85D når de har samme Du men mindre batteri.

522hk er peak motoreffekt fra begge motorene. De sier ingen ting om hvor mye batteri og inverter kan levere, som er det som bestemmer maks total effekt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jazzwheel

Savner en skikkelig forklaring fra Tesla på dette. "OTA" effektøkning og stadig nye måter å angi hestekrefter på er ikke helt til å bli klok på. Akkurat nå står alle biler oppgitt med både "motor power" og samlet total effekt, bortsett fra P85D som bare har "motor power" oppgitt.

jazzwheel

Har dere forresten lagt merke til om wattmeteret maxer ut ved lav SOC slik som ved full SOC? I så fall merkelig hvis bilen er tregere ved lav SOC.

bull

Jeg fikk 6.2 på onsdag i forrige uke på min 85D, men nå vil bilen oppdatere på nytt  ::) Spennende!

bull

Sitat fra: jazzwheel på fredag 10. april 2015, klokken 11:49
Har dere forresten lagt merke til om wattmeteret maxer ut ved lav SOC slik som ved full SOC? I så fall merkelig hvis bilen er tregere ved lav SOC.

Wattmeteret maxa ut ved 60% SOC hvertfall, men den bruker litt tid på å "bygge opp".

Mippen

Energimåleren flytter seg merkbart tregere når det er lite strøm på batteriet.
Fremtiden er elektrisk.

Dennis

Dere som har 85D har dere fått en ekstra sport knapp i driving menyen?
Går rykter om det i siste 6.2 oppdateringen som kom idag.

chrisworks

Jeg fik 6.2 i midt i påskeuken på min 85D. Jeg har comfort, standard og sport som valg i drive menyen.

tonl

Sitat fra: chrisworks på fredag 10. april 2015, klokken 18:08
Jeg fik 6.2 i midt i påskeuken på min 85D. Jeg har comfort, standard og sport som valg i drive menyen.

Oppførsel/fjæringen til bilen eller ratten? For ratt har det da vært comfort, standard og sport.

Mippen

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 10. april 2015, klokken 18:02
Dere som har 85D har dere fått en ekstra sport knapp i driving menyen?
Går rykter om det i siste 6.2 oppdateringen som kom idag.

Vet det om ca. en time ;)
Fremtiden er elektrisk.

joda

Sjekket nå, og der var det kommet et ekstra valg :-)

Acceleration:
Normal og Sport!
TMS 85D

overlay

Påvirker ratt, dempere eller akselerasjon?

joda

Bilde av det nye valget (oppe til høyre):
TMS 85D

chrisworks

Sitat fra: joda på fredag 10. april 2015, klokken 19:02
Bilde av det nye valget (oppe til høyre):

Fedt!!. Jeg har ikke selv sjekket min 85D de sidste par dage, men er ikke blevet promptet med ny 6.2 opdatering i hvert fald. Min 6.2 som kom i påsken og gav meg ikke det nye valget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA