Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering Golf GTE

Startet av pej, mandag 04. mai 2015, klokken 21:38

« forrige - neste »

joda

Fikk opprinnelig 6.2 rett før påske jeg også, og ny oppdatering i dag.

Valget har ikke vært der før oppdateringen som kom i dag..

Fikk i tillegg (som vanlig) varsling på telefonen da oppdateringen var klar til installasjon. (Tesla appen)
TMS 85D

Snowroller

Jag var ute och testade sport nu.
Mår fortfarande lite dåligt  ;)
Väldigt lik P85, fast utan att bakhjulen släpper.
Grå 85D

joda

Da jeg gikk kjapt igjennom menyene så syntes jeg også det virket ut som at "Cold Weather" bilde/visningen var noe endret.

Kan være at jeg tar feil her, men det virket ut som at det var litt større og at "knappene"/valgene var litt større. (merket det på Rattvarme symbolet, virket liksom som at valget der var mer tydelig en tidligere)

Edit:

Tror jeg tar feil her, googlet noen tidligere bilder og de ser ganske lik ut... (var nok bare et synsbedrag)
TMS 85D

Mippen

Nå har jeg fått sport knapp også. Er aksen endret? Ikke testet...
Fremtiden er elektrisk.

Snowroller

Det går rejält mycket snabbare nu.
Faktiskt så knakar det framme någonstans i bilen som det aldrig har gjort förut när jag "gasar" max.
Kanske det är rattstammmen som knakar när jag håller mig fast för kung o fosterland?  :o
Grå 85D

Mippen

Testet jeg også nå. Skulle ikke tro det er samme bilen. Så mye raskere er det. Farlig gøy... Selv normal føltes sprekere enn før. Må ha skrudd opp effekten nå vel?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Rotet litt med stoppeklokken, men i følge den klarte jeg det på 4 sek. Kan det stemme...? :O 75% soc og vinterdekk.
Fremtiden er elektrisk.

Muffinman

Hmm. Vi burde hatt noen målinger på gammel SW, og på hhv sport og normalmodus på ny SW for å se hva som egentlig er gjort her.

Dennis

Da er det nok mange P85 som blir frakjørt av 85D i lyskryssa framover :P

MeTesla

joda

Sitat fra: Mippen på fredag 10. april 2015, klokken 20:39
Testet jeg også nå. Skulle ikke tro det er samme bilen. Så mye raskere er det. Farlig gøy... Selv normal føltes sprekere enn før. Må ha skrudd opp effekten nå vel?

Har ikke fått testet dette selv enda, men syntes også bilen virket sprekere på Normal en tidligere..
Selv ved vanlig kjøring og litt pådrag merket jeg liksom at det var et helt annet moment i bilen...

Blir spennende å teste Sport modus etterhvert. :-)
TMS 85D

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 10. april 2015, klokken 20:56
Hva er egentlig poenget ditt med å hele tiden skulle pirke borti at alle som eier P85 ikke lenger har den aller raskeste bilen?

Har heldigvis til gode å se TMS-eiere kjøre om kapp i lyskryss - håper det forblir slik fordi det rett og slett er idioti.

Haldenser

Sitat fra: jazzwheel på fredag 10. april 2015, klokken 21:03
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 10. april 2015, klokken 20:56
Hva er egentlig poenget ditt med å hele tiden skulle pirke borti at alle som eier P85 ikke lenger har den aller raskeste bilen?

Har heldigvis til gode å se TMS-eiere kjøre om kapp i lyskryss - håper det forblir slik fordi det rett og slett er idioti.
Støttes, håper Onkel P slår hardt ned på absolutt alle som leker 0-100 i lyskryss. Vet enda ikke om noen lyskryss i Norge hvor det er 100-sone ::)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

overlay

Dennis

Bare liker ikke biler med 2wd :) Er flott at også 85D får vist hva 4wd er godt for. Liker ikke Bmw M3 osv heller så har ikke noe spesifikt med P85 å gjøre.
Andre liker sikkert rwd bedre. Må jo være lov å ha forskjellige meninger.
Selv blir jeg bare irritert av å måtte slite med grepet med en gang det er litt regn eller snø, så synes det er fint at Tesla går for 4wd på så å si alle modellene.

Og dette er en tråd om 85D, da må det gå an å snakke litt sammenligning mot tidligere modeller når det er kommet en oppdatering som øker ytelsen uten at man skal bli furt :)

Ser noen på tmc forumet har klokket 85D til 4.06 sek til 60mph

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA