Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Soul eller Renault Zoe

Startet av hsa77, torsdag 30. april 2015, klokken 16:00

« forrige - neste »

krl

Har noen her erfaringer med valg av jekk til Model S?

Jeg har sett på "Omega 2T lang", men denne er noe dyr: http://kcl.no/kcl-produkter/verkstedutstyr/garasjejekker/garasjejekk-lang-og-lav/

Bedre forslag?

BMW850

Kan vel bruke det meste som tåler litt vekt. Det er jo bare en bil? Min andre bil veier også nesten to tonn...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

krl

Jo.. Men det er vel greit å kjøpe noe som holder noen år. Og som passer på løftepunktene under bilen.

Havebigfun

Jekken er fin den- den har bare to ulemper:
1. Vekt 57 kg
2. pris: 10 k

Jeg er tilhenger av kvalitet men forstår ikke hvorfor man skal bruke en proff jekk til 10 k for å løfte opp bilen 2 ggr/år.  Det er hensiktsmessig med proff kvalitet på elektroutstyr og mye annet men du kan få fullgod vare til 20% av prisen: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-lavprofil-2-tonn-15817/
Denne er dog sikkert produsert i Kina med de aspekter det medfører.

krl

Biltema-jekk tar jeg ikke sjansen på pga. dårlige erfaringer med stort sett alle Biltema-produkter med større kompleksitet enn skruer og spylervæske.

MEN det er helt klart litt drøyt med 10.000 for en jekk som brukes sjelden. Ca. halvparten kunne vært OK.

SteinHolstad

Går og vurderer å kjøpe denne typen jeg. Synes den ser genial ut for dekkskift (ihvertfall for meg som "må" skifte på 4 biler). Men også for å kunne gjøre enkelt arbeid under bilene. Obs. finnes simplere kinautgaver av denne også:

http://www.autolift3000.com/en/produkty/autolift-3000/



Kommer på ca 9000,- med frakt og mva.
2015 - Mitsubishi imiev

krl

Den så ganske artig ut den der ja. Det holder vel å jekke litt lengre bak eller fremme for å unngå vippefunksjonen.

Høgis

Har hatt en rimelig 2T jekk lenge og benytter den endel, ingen vits i å betale 10k for en jekk du ikke skal benytte daglig. Ville ikke brukt mere enn 1000-1500,- kr. på en jekk. Tror den jeg har kostet ca. 300,- og som sagt så har jeg hatt den lenge (10-15 år), på Tesla´n benyttet jeg denne http://www.torshovbil.no/jack-pad for og skåne jekkfestene.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

dundun

Jeg jekket opp en Fiat 500 med en sånn 250-kroners 2-tonnsjekk fra Biltema eller Torshov eller noe sånt. Aldri igjen, å plutselig bli dekket i hydraulikkolje er ikke noe jeg setter pris på.

Nå har jeg en litt dyrere variant fra Jula, og den funker perfekt med Teslaen. Jula har en finfin momentnøkkel også.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Høgis

Fikk sikkert for lite motstand  8)
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

OnlyOne

#10
Har fått en anbefaling på denne tidligere. En jekk med litt annet kvalitetsnivå enn Jula, Biltema og tilsvarende, antar jeg.

http://www.automateriell.no/verkstedutstyr/lofteutstyr/garasjejekker/ac-hydraulic-dk20-dk20q-2-tonn/

Hvor godt den passer til TMS, vet jeg imidlertid ikke noe om.

P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Dag A.

Sitat fra: kvasbo på søndag 05. april 2015, klokken 20:09
Jeg jekket opp en Fiat 500 med en sånn 250-kroners 2-tonnsjekk fra Biltema eller Torshov eller noe sånt. Aldri igjen, å plutselig bli dekket i hydraulikkolje er ikke noe jeg setter pris på.

Nå har jeg en litt dyrere variant fra Jula, og den funker perfekt med Teslaen. Jula har en finfin momentnøkkel også.

Helt enig.  Har selv dette utstyret fra Jula:

Jekk                 : http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-601052/
Momentnøkkel: http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/pipeverktoy-og-piper/momentnokler/momentnokkelsett-033995/
Kraftpipesett   : http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/felgkryss/kraftpipesett-170075/


Har hatt dette utstyret i 8-10 år og aldri noe problemer.

Eneste tillegget jeg har er en relativ liten kloss (hard plast) som legges mellom jekken og bilen som jeg ikke husker helt hvor jeg har fått tak i, eller hva det kalles.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

LA-Thing

Sitat fra: OnlyOne på søndag 05. april 2015, klokken 21:03
Har fått en anbefaling på denne tidligere. En jekk med litt annet kvalitetsnivå enn Jula, Biltema og tilsvarende, antar jeg.

http://www.automateriell.no/verkstedutstyr/lofteutstyr/garasjejekker/ac-hydraulic-dk20-dk20q-2-tonn/

Hvor godt den passer til TMS, vet jeg imidlertid ikke noe om.

Passer perfekt!

Beste jekken jeg har hatt i mine 30 år som aktiv mekker. Lav, stabil, en-håndsbetjening, bra kvalitet, fornuftig pris.
Drammen, Tesla Model S #2510

Harlex

Har brukt biltemajekk i mange år... Helt greit... Ingen problem....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Chlangum

Sitat fra: Harlex på søndag 05. april 2015, klokken 23:58
Har brukt biltemajekk i mange år... Helt greit... Ingen problem....

Jepp, min Biltema 2-1/4 tonns jekk har jeg hatt i ganske nøyaktig 12 år. Og den har løftet mye tungt amerikansk stål opp gjennom tidene. Først nå de to siste årene har den begynt å tulle seg. Siger ned igjen hvis den står belastet over lengre tid. Men funker fortsatt fint til dekkskift. Når den svikter helt blir det ny jekk fra Biltema (eller kanskje Jula) Kjøper ihvertfall ikke noe greier til 10.000 kr.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA