Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Soneparkering

Startet av Olemann, søndag 26. april 2015, klokken 23:40

« forrige - neste »

steinidar

Har en ide ang. kø på superladere.

Når man svinger inn på en superlader popper det opp en mld. på skjermen som spør om du skal lade, du bekrefter og får et kø nr og hvilken plass du bør bruke for å oppnå best lade hastighet. Når lading er ferdig får du en push mld. på tlf som gir deg f.eks 15 minutter til å flytte bilen vist det er fortsatt kø for å lade. Vist du overstiger tiden din ved kø blir du ilagt en avgift.

Hva tror dere om dette? Kansje det er litt drøyt å ilegge avgift, men vi ville blitt motiverte til å flytte bilen da
Gardermoen

Dennis

#31
Fin ide :)

Kunne vært slik at hvis man ikke flyttet bilen innen 15 minutt etter den var ferdig ladet og det er kø/fult der på tidspunktet så ble man utestengt feks en måned fra å lade på sc. For slike folk som bare lår bilen stå lenge etter den er ferdig når det er kø er til stor irritasjon for andre.

thoru

Når jeg hører ord som avgift, parkeringsavgift og parkeringsvakter(ble ikke direkte nevnt), for å løse et problem så blir jeg skeptisk i værtfall. Da har man allerede der gått feil.

Meldingssystem er kanskje ikke så dumt, men da må i allefall Tesla selv implementere dette. I stede for avgift holder det med en nag-melding i intervall om at ladning er ferdig. Forutsetter at alle som lader gjør det på akkurat samme måte. Men høres ut som man kompliserer systemet ganske mye og hvor åpent ville det ha vært for feil?

Epleskreller

Hvorfor kan ikke bilen kjøre ut av laderen selv, gjelder bare de med autopilot sefølgelig :-D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Havebigfun

Med nåværende kundepolitikk vil Tesla aldri ilegge kunder bot eller annen avstraffelse. De er interessert i å selge bil til oss senere også- gretne kunder er ikke målet. For Tesla er den eneste løsningen å utbygge SC slik at kødannelser er unntaksproblemer og å tie de kødannelser som kommer ihjel. :o
Mtp den første delen - ladeveiledning- er utfordringen at stasjonene "ser" hvem som lader men ikke hvor det er feilparkert andre biler, evt ikke metalliske gjenstander, eks pall med plastdeler- systemet bør fungere feilfritt før det implementeres- men ideen er god :).

Tesla-man

Prioritert adgang:P-bilene først ;D
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Muffinman

Hehe, litt parallellt til diverse hentydninger om at de som har vært så kjipe at de har spart kronene dobbeltlader ikke burde få stå på 22kw punkter. De som ikke har valgt P har VIRKELIG spart mye og må stå bakerst i køen  ;D

HelectriC

Sitat fra: Muffinman på søndag 10. mai 2015, klokken 08:47
Hehe, litt parallellt til diverse hentydninger om at de som har vært så kjipe at de har spart kronene dobbeltlader ikke burde få stå på 22kw punkter. De som ikke har valgt P har VIRKELIG spart mye og må stå bakerst i køen  ;D

Å de som har kjøpt Tesla må ikke kjøre i det hele tatt når det er kø på veien, vi har jo spart mest av alle i dette land;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Car-El

Du Muffe-duffe!

Den det va da litt på kanten. Det blir som å si at dem som har kjøpt elbil kommer bakerst i helsekøen siden dem ikke har betalt avgifter til staten. Og jo dyrere elbil, jo lengere bak havner du.

Men han som kjøpte en fossilbil med over en mill til statskassa får et delux rom på sykehjem med egen minibar, den dagen hun/han/det trenger det.

Vet at du mente det med humor. Men den var dårlig... humoren allså.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

RaBalder

Sitat fra: Car-El på søndag 10. mai 2015, klokken 20:45
Du Muffe-duffe!

Den det va da litt på kanten. Det blir som å si at dem som har kjøpt elbil kommer bakerst i helsekøen siden dem ikke har betalt avgifter til staten. Og jo dyrere elbil, jo lengere bak havner du.

Men han som kjøpte en fossilbil med over en mill til statskassa får et delux rom på sykehjem med egen minibar, den dagen hun/han/det trenger det.

Vet at du mente det med humor. Men den var dårlig... humoren allså.

Man kan jo snu litt på det.

Han som har kjøpt elbil er ikke med på å fylle på med pasienter i enden av køen. I alle fall ikke i samme takt som han som kjører fosilbil.
Det må jo også være gunstig.

Muffinman

Det er morsomst å tråkke på ømme tær  ;D

Car-El

@RaBalder

Skal vi flisespikke på den...   "P-folket" har en raskere akselerasjon. Dette medfører at det blir vanskeligere og komme seg unna bilen og ved uhellet så har "P-folket" en høyere hastighet som gir større skadeomfang.

Dessuten så er alle Land Rovere og Range Rovere klimanøytrale de første 15000km. Samme med "Jense-mannen" som kom med privatfly rett etter ruteflyet. Arbeiderpartiet hadde kjøpt Klimakvote så den flyturen var også klimanøytral.  Så det er bare tull at helsekøen fylles på av folk som blir syke fordi at vi forbruker fossiltdrivstoff.  ???

Sitat fra: Muffinman på søndag 10. mai 2015, klokken 21:09
Det er morsomst å tråkke på ømme tær  ;D

Jepp, for å så be opp til en dans!  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

lurium

Var 2-3 i kø på Haukås laderen når jeg var der i kveld.
Virker som kapasiteten der allerede er "sprengt" ja :)

rsomby

Sitat fra: Thomas M på søndag 10. mai 2015, klokken 21:38
Var 2-3 i kø på Haukås laderen når jeg var der i kveld.
Virker som kapasiteten der allerede er "sprengt" ja :)

Dette er det hver eneste søndag ettermiddag og kveld. Virker som folk lader før ukestart. Tror det er en sammenheng med at SC er så sentralt plassert, at mange, inkludert meg selv, bruker den i hverdagen istedet for å lade hjemme.

olesb

Superchargernettverket til Tesla er genialt. Er likevel usikker på om dette med gratis bruk (engangsbetaling ved kjøp av bilen) egentlig er den beste forretningsmodellen over tid. Blir nok mye unødvending lading på bynære superchargere og dermed ventetid for de som faktisk har et reelt behov for lading.

Kanskje Tesla bør vurdere en annen modell for tilgangen til lading på superchargerne i fremtiden når Model 3 kommer i salg?
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA