Hovedmeny

Knitring i lyden via bluetooth

Startet av mihkku, lørdag 28. mars 2015, klokken 18:30

« forrige - neste »

mihkku

Sitat fra: Elmo på tirsdag 31. mars 2015, klokken 17:22
Sakset fra eUp forumet:
Sitat fra: Zacken på tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:10
Det er kommet ny firmware til Maps+More enheten. Gjeldene versjon er 7.16.8. Fiks av bluetooth stabilitet står på listen.
Nice! Får håpe at det retter seg da etter et verkstedsbesøk :)

Svk

Sitat fra: Ove på tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:46
Har lest på denne tråden og måtte ut å sjekke på min bil. Jeg har Dynaudio og iPhone 5. Har ingen knitring via BT. Hører heller ikke forskjell på lyden via mobilens BT og SD-kort med samme låt. Bilen er produsert i uke 6.
Samme som meg, utenom prod uke.min er prod i januar
Min knittrer

nilskt

Fungerer finfint med Sony Xperia Z3 også. Forsøkte i går med både FLAC-filer lokalt på telefonen, og med TIDAL streaming.

Men kvaliteten blir jo en del dårligere med BT-overføringen enn FLAC på SD kort eller USB-minne da. Men ingen knitring.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

ionboy

Nå er jeg ikke helt med her.... SD-Kort??!?!? ;)

Jeg er med på at 2007 var et bra år, men seriøst? SD-KORT?!?! Jeg skal være forsiktig med bruk av ordene "Ingen bruker offline lenger", men det er da for pokker å forvente at man kan streame Wimp/Tidal i en bil a 2015? Jeg streamer jo samme i min gamle Touran fra 2005 m/gammel Pioneer Ipod-inngang...

Ser for meg følgende: "Ah! Skal på tur med familien, men må først sitte meg ned, fylle et SD-Kort med musikk fra filer jeg ikke har siden jeg streamer alt sammen, for så å bære dette med meg opp i bilen og kjøre på".

Da ser jeg jo INGEN grunn til at de ikke bare leverte med CD-spiller i bilen! Det blir da utrolig nok en mer fleksibel løsning enn SD-Kort!

Om det er knitring på BT på min bil som jeg får i uke 17 så blir jeg muggen ;)

Dette fortjener en låt, og det er Tame Impala med "Feels Like We Only Go Backwards"

PS: Dette er ikke skrevet med en giftig spiss til dere som har kommentert, men mer mot VW-idioti! Alt vi mangler nå er at bilen kommer levert uten vinduspyler-tank for å spare rekkevidde...

Svk

En liten tilleggskommentar:det går ikke 3 liter spylervæske på tanken!ikke første dagen det lyser hvertfall

Ove

Sitat fra: ionboy på onsdag 01. april 2015, klokken 12:37
Nå er jeg ikke helt med her.... SD-Kort??!?!? ;)

Jeg er med på at 2007 var et bra år, men seriøst? SD-KORT?!?! Jeg skal være forsiktig med bruk av ordene "Ingen bruker offline lenger", men det er da for pokker å forvente at man kan streame Wimp/Tidal i en bil a 2015? Jeg streamer jo samme i min gamle Touran fra 2005 m/gammel Pioneer Ipod-inngang...

Ser for meg følgende: "Ah! Skal på tur med familien, men må først sitte meg ned, fylle et SD-Kort med musikk fra filer jeg ikke har siden jeg streamer alt sammen, for så å bære dette med meg opp i bilen og kjøre på".

Da ser jeg jo INGEN grunn til at de ikke bare leverte med CD-spiller i bilen! Det blir da utrolig nok en mer fleksibel løsning enn SD-Kort!

Om det er knitring på BT på min bil som jeg får i uke 17 så blir jeg muggen ;)

Dette fortjener en låt, og det er Tame Impala med "Feels Like We Only Go Backwards"

PS: Dette er ikke skrevet med en giftig spiss til dere som har kommentert, men mer mot VW-idioti! Alt vi mangler nå er at bilen kommer levert uten vinduspyler-tank for å spare rekkevidde...
Jo, jeg er helt seriøs når jeg skriver at jeg sammenlignet lyden mellom BT og SD-kort på anlegget i e-Golfen. Det og knitring var diskutert i tråden, så jeg måtte ut å prøve. Folk har forskjellig terskel for å bli provosert. Jeg lar meg ikke provosere av at VW lager flere anltrnativer enn mitt foretrukne. Kan ikke love at jeg, en gang i fremtiden, ikke skulle finne på å benytte det gamle SD-kortet en gang til.  :)
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Råde

Hva var egentlig galt med kassettspilleren? :)
e-Golf | X75D

Råde

e-Golf | X75D

Ove

Sitat fra: Råde på onsdag 01. april 2015, klokken 22:53
Hva var egentlig galt med kassettspilleren? :)
Båndsalat var vel et større problem enn knitring, om jeg husker rett.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

alagerqv

Det knitres og brytes regelmessig med BT lyd. Dersom du ikke har fått bilen ennå, krev å få med USB som funker med iPhone og Android.

Det er mulig på vanlige Golf´er, og da får de jammen meg klare det på e-Golf også!

Men det er klart, de med e-Golf har vel neppe smarttelefon eller er opptatt av ny teknologi, så SD-kort, Mini-Disc og kassett er nok bedre på utstyrslisten...

Svk

Kobla iphone'n til igår via BT.
Er grusom lyd iforholdt til vanlig radio.
Hva med minijack? Noen som har prøvd?

Sidewinder

Sitat fra: Elmo på tirsdag 31. mars 2015, klokken 17:22
Sakset fra eUp forumet:
Sitat fra: Zacken på tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:10
Det er kommet ny firmware til Maps+More enheten. Gjeldene versjon er 7.16.8. Fiks av bluetooth stabilitet står på listen.

Kan man laste ned denne oppdateringen selv?
Eller må bilen inn på verksted og kommunisere med fabrikken på en hyper kryptert linje?

TB

Sitat fra: Sidewinder på fredag 03. april 2015, klokken 18:00
Kan man laste ned denne oppdateringen selv?
Eller må bilen inn på verksted og kommunisere med fabrikken på en hyper kryptert linje?

For e-up kan denne oppdatering kan utføres av dei fleste - treng ikkje på verkstad for dette.
Mulig det ikkje er på samme måten for i e-Golf, her er metoden for e-up:

Framgangsmåte e-Up:

Ta med Garmin GPS einheiten frå bilen.
Last ned programmet Garmin Fresh til din pc / Mac: https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh
Koble Garmin GPS einheiten til med standard micro USB kabel. (Det var med ein kabel i bilen.)
Register deg, og oppdater programmet.
Start opp Garmin GPS einheiten og vent til den er klar, tek eit par minutt etter oppdatering, der den starter på nytt fleire gonger.

Via samme program kan og kartet oppdateres, men det kostar kr 799 for 2 år.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

nilskt

e-Golf benytter ikke Maps+More, så denne fw-updaten er uinteressant for infotainmentsystemet i eGolf. Men det kommer vel kanskje noe tilsvarende. Så vidt jeg har lest i denne tråden, gjelder dette problemet kun epleprodukter, og ikke Android. Stemmer det? Jeg har kun forsøkt sistnevnte, og det funker på min.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA