Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av mihkku, tirsdag 21. april 2015, klokken 13:32

« forrige - neste »

mihkku

Har enormt med knitring i lyden ved bruk av bluetooth uavhengig av telefon jeg bruker.

Flere som har samme problem?

Dersom du ikke har det, når ble bilen produsert?

Svk

Råde

e-Golf | X75D

mihkku

Har bestilt time hos forhandler for å få dette sjekket.  Knitring er som regel et resultat av dårlig komponent (Kina?) Jobber en del med lyd så vet at den knitringen ikke skal være der.

Bare rart at så mange har det samme og jeg håper at dette ikke blir en kamp slik som varming av frontrute. Nå har riktignok min forhandler gitt meg super service, så lar de tar en titt.

poskare

Dette er et problem flere klager på også på vanlig Golf og Discover. De som har hatt mulighet til å bestille Apple/USB tilkobling har ikkeknitring. Så saken er altså Apple BT og/eller Discover PRO problem.
Tror dessverre ikke Møller kan fikse det, men bra at folk klager...

mihkku

Har folk bare klaget eller har noen prøvd å gjort noe med saken? Knitringen er jo en mangel ved bilen og bør jo ha nok juridisk fotfeste for å kreve utbedring.

Uansett, får vente med å dømme noe frem til jeg får tilbakemelding etter verkstedsbesøket. :)

poskare

Etter hva jeg har lest, har folk klaget, men ikke gått til rettslige angrep. Problemet ligger i om det kun er Appleprodukter eller også Windows Phone og Android med samme problem!? Om det kun er 1 produkt kan det jo settes tvil om det er VW eller Apples problem. Som det er diskutert i en annen tråd her, BT er uansett en elendig måte å overføre lyd på, da kvaliteten på signalet ødelegges via A2DP. Det at Møller har unlatt å tilby lyd over USB på e-Golf mens det tilbys på andre modeller er merkelig!

mihkku

Trenger ikke å være rettslig, men at VW har rettet opp i feilen?

Gjelder nok alle, hvertfall hos meg. Har prøvd med ulike Android og Apple telefoner.

I tanke på at jeg for det meste kun hører på Spotify, Soundcloud etc så holder A2DP støtten da denne takler båndbredde på 320kbits (Maks MP3 kvalitet) og det holder perfekt!

USB interfacet er jo så og si ubrukelig på eGolf sin Discover Pro modell.

nilskt

Sitat fra: mihkku på mandag 30. mars 2015, klokken 20:46

USB interfacet er jo så og si ubrukelig på eGolf sin Discover Pro modell.

USB interfacet fungerer utmerket med USB-minne, så helt ubrukelig er det da ikke.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

poskare

Det merkelige er at i går, når jeg spilte musikk fra Wimp, så fungerte plutselig albumcover!!! Byttet til Spotify og da fungerte det ikke, og ikke Wimp heller etter det... Noe er rart med Discover Pro, det er helt sikkert!

RogerG

Hei.

Jeg har en e Golf 2015 modell. første gangen jeg streamet musikk via bluetooth var det mye skurring i lyden, men jeg løste dette ved å skru litt ned på volumet på telefonen.

Men det er sikkert ikke det samme problemet dere har. Stor forskjell på knitring og skurring.. :)

mihkku

Skurringen skyldes grunnet at lydnivået peaker, så det er jo greit, men det er ikke greia her da dette skjer uansett lydnivå.

Har ikke du knitring? hmm

RogerG

Jeg har ingen knitring. Bruker iPhone 6 IOS 8.1.1.

Var faktisk positivt overrasket av lydkvaliteten. Har hørt at det blir så dårlig lyd av å streame over BT.

Jeg har ikke det musikkanlegget med sub som ekstrautstyr. Kanskje det er noe med det?

Elmo

Sakset fra eUp forumet:
Sitat fra: Zacken på tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:10
Det er kommet ny firmware til Maps+More enheten. Gjeldene versjon er 7.16.8. Fiks av bluetooth stabilitet står på listen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ove

Har lest på denne tråden og måtte ut å sjekke på min bil. Jeg har Dynaudio og iPhone 5. Har ingen knitring via BT. Hører heller ikke forskjell på lyden via mobilens BT og SD-kort med samme låt. Bilen er produsert i uke 6.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA