Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tips: hvordan fjerne nose cone?

Startet av Anterialis, mandag 13. april 2015, klokken 22:04

« forrige - neste »

bromm

Bare noen få followups:

Hvem sier at du må ut å kjøre for lytte til musikk ;) Jeg har gått ut i bilen mange ganger på kveldene bare for å NYTE musikken fra HK-anlegget - det ER faktisk bedre enn det jeg har innendørs (inkl. svindyre hodetelefoner), og de jeg bor sammen med ville aldri tillatt å "blåse ut øra" på samme måte :D

Hvis du seriøst vurderer 20"ene så bør du gjøre deg selv en tjeneste å prøve dem først (og sammenlign dem med 19" sommerdekk, ikke vinterdekkene). i3 er veldig "nedpå", nesten litt kjelkeaktig pga. lavt tyngdepunkt og drive-modulen, så kjørekomforten vil for noen oppleves som nyrerystende med 20", spesielt på dårlig vei (og så koster de det samme i differanse som HK-pakken, da ;) ).

CA er en smaksak som man kan diskutere seg ihjel på, og det er såpass billig at det er ikke noen krise heller. Riktig det med knappene i dørkarm, men du har altså allerede en egen "frunk-knapp" på nøkkelen (som du har i lomma da du står ved panseret som du skal åpne - tsk tsk). På bakluker med heis er jo bakluke-knappen også delvis nyttig, men på i3 spretter luka bare litt ut, så den må fortsatt "løftes" manuelt... Alle luker/ladeluke er forøvrig åpne når du har åpnet bilen med nøkkelen, så.... Ehhhh.... Vel....

Loft er ca. 3000 kr billigere enn Lodge, og det vises ;) Dette bør du helst oppleve selv, men delskinn og de nydelige dashborddetaljene i eucalyptus-tre er hva som definerer hele konseptet hvis du spør meg. I mine øyne oppleves Loft som litt "Toyota"-feeling, mens Lodge helt klart er det nye "Next Premium" som BMW har valgt å kalle det. Gull ? Nei, da vil jeg heller definere det som "ro, naturskjønt og romslig" eller "hjemmekoselig", kanskje - du finner faktisk ingen andre biler med mer harmonisk atmosfære i interiøret. Lodge er veldig spesiell, og det er også selve signaturdesignet for i3 :)

Real EoN

Kjøpte i3 "med alt" bortsett fra alarm, askebeger og 20" hjul.. Ønska ikke stivere hjul/kjøreegenskaper/støy..

Stort sett fornøyd, kjørt turer både til Trondheim og Oppdal, skal til Oslo i sommer via geiranger og skjåk :)
Bor i Molde og har dette som eneste bil.. Fungerer glimrende..

BMW har prøvd bittelitt med denne bilen, men det er nok en Tesla som blir hovedbilen etterhvert.. Da en Model X !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

bromm

Sitat fra: Real EoN på søndag 22. mars 2015, klokken 21:17
BMW har prøvd bittelitt med denne bilen, men det er nok en Tesla som blir hovedbilen etterhvert.. Da en Model X !
HeHe, vet ikke hvem som "prøver" mest, akkurat - bokstaven X er vel selve definisjonen på "å prøve å få til en leveringsklar bil" etter alle forsinkelsene der i gården (men heldigvis kan det se ut som BMW vil hjelpe dem med sine karbonfiberløsninger for de altfor tunge måkevingedørene, nå da) ;)

Anterialis

Veldig morsom lesning =)

Har nå satt opp ny liste. Jeg undres om man får til innbytte hos Sulland når man har ikke-BMW fosilbil fra før... :D

Jeg skal forsøke få til en prøvekjøring med 20" hjul.. Det skal dog sies jeg er vandt til "sportslig" hjul og meget lavprofilerte dekk. Dersom gjennomsnittspersonen liker 19", tror jeg 20 ikke blir altfor stivt for meg =)

Konfigurasjon p.t.:

Comfort Package Adv.   kr 1920
LED frontlykter   kr 4800,00
Navi proff   kr 6900,00
Driving Assistant Plus   kr 6800,00
Parking Assistant Plus   kr 6800,00
ConnectedDrive Service Package   kr 4600,00
Metallisk lakk   kr 4600,00
Lodge interiør   kr 13700,00
Comfort access   kr 2900,00
Solbeskyttede ruter   kr 2400,00
Hurtiglading   kr 10900,00
DAB radio   1500
Bluetooth proff   3500
HK sound   5500
Vinterhjul   14800
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Ferry

Sitat fra: bromm på søndag 22. mars 2015, klokken 21:15
Hvem sier at du må ut å kjøre for lytte til musikk ;) Jeg har gått ut i bilen mange ganger på kveldene bare for å NYTE musikken fra HK-anlegget - det ER faktisk bedre enn det jeg har innendørs (inkl. svindyre hodetelefoner), og de jeg bor sammen med ville aldri tillatt å "blåse ut øra" på samme måte :D

Her kjenner jeg meg veldig igjen. Kjører gjerne en omvei for å lytte litt ekstra. Har gjenoppdaget masse musikk. Om det er verdt penga spørs jo hva en har å sammenligne med, og hvor kresen en er. Jeg mener de 5500,- er det beste kjøpet jeg har gjort noen gang når det gjelder lyd. Med høyoppløste filer av bra innspillinger så er det bevegende.

Real EoN

@bromm Der er vi nok uenig, har 25000 km i "gamle" model s.. og prøvd nye model s.. Helt annen pris selvfølgelig, men i3'n som jeg nå har 8000 km på ca føles som en billigbil i forhold. Du har rett at Tesla nok har tatt seg litt vann over hode på mye av model X'en.. men ære være dem for faktisk å levere bilen bedre en consept versjonen som ble vist på messer.. Det er dem vel nesten alene om ;) 1,5 år forsinka men er nå mnd unna, tror det blir en killer !!
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

bromm

Sitat fra: Real EoN på søndag 22. mars 2015, klokken 21:36
@bromm Der er vi nok uenig, har 25000 km i "gamle" model s.. og prøvd nye model s.. Helt annen pris selvfølgelig, men i3'n som jeg nå har 8000 km på ca føles som en billigbil i forhold. Du har rett at Tesla nok har tatt seg litt vann over hode på mye av model X'en.. men ære være dem for faktisk å levere bilen bedre en consept versjonen som ble vist på messer.. Det er dem vel nesten alene om ;) 1,5 år forsinka men er nå mnd unna, tror det blir en killer !!
Jeg siktet kun til model X og verbet "prøve". Hva du legger i begrepet billigbil får nok bli opp til deg, men kvaliteten og så godt som ingen barnesykdommer på i3 vil nok svi litt i reklamasjonsskranken til Tesla enda noen år - de er begge helt nye konsepter (fra bunnen av), så det er faktisk ikke forventet at det vil være stort bedre enn det TMS har vist seg å være (særlig innen amerikansk bilbygging) ;)

bromm

Sitat fra: Anterialis på søndag 22. mars 2015, klokken 21:30
Jeg skal forsøke få til en prøvekjøring med 20" hjul.. Det skal dog sies jeg er vandt til "sportslig" hjul og meget lavprofilerte dekk. Dersom gjennomsnittspersonen liker 19", tror jeg 20 ikke blir altfor stivt for meg =)
Vi gjennomsnittspersoner vil vel heller si at 19" er mer enn stivt nok :D

Ellers så ser lista di veldig bra ut :D

jojak81

Sitat fra: LMOR på søndag 22. mars 2015, klokken 14:41
Tviler på at de som blir kjørt ned setter pris på at føreren ikke likte at bilen tar over styringen  :o

Bare å ikke kjøre ned folk det vel? Fungerer for meg.

Tilbake til topic:

20 vs 19 dekk; her er jeg spent selv, kjøpte 20 selv, og merker at vinterhjula på 19 som sitter på nå er harde på brostein, selv når jeg er vant med m-sportsunderstell. Så om du foretrekker komfort over utseende/design så ville jeg kanskje droppet de til fordel for:

HK-anlegget; er hi-fi entusiast og bortsett fra mye dyrere Bose/Meridian-anlegg i atskillig dyrere biler så er vel dette det mest velklingende anlegget jeg har hørt i bil, og det passer bilen godt. Liker ikke kunstig overdøvende bass, og er imponert over balansen HK/BMW har fått til her!
BMW i3 2015 - Laurel Grey Suite

Anterialis

Jeg synes uten tvil 20" felgene er de fineste å se på, flere hakk bedre enn neste felg imo. Hadde samme felgen vært på 19" hadde det vært mye mer aktuelt. Men igjen, jeg syns det skal være forskjell på felgstørrelsen på vinter- og sommerdekk...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

phnuxen

#40
Sitat fra: Anterialis på søndag 22. mars 2015, klokken 21:30
Veldig morsom lesning =)

Har nå satt opp ny liste. Jeg undres om man får til innbytte hos Sulland når man har ikke-BMW fosilbil fra før... :D

Jeg skal forsøke få til en prøvekjøring med 20" hjul.. Det skal dog sies jeg er vandt til "sportslig" hjul og meget lavprofilerte dekk. Dersom gjennomsnittspersonen liker 19", tror jeg 20 ikke blir altfor stivt for meg =)

Konfigurasjon p.t.:

Comfort Package Adv.   kr 1920
LED frontlykter   kr 4800,00
Navi proff   kr 6900,00
Driving Assistant Plus   kr 6800,00
Parking Assistant Plus   kr 6800,00
ConnectedDrive Service Package   kr 4600,00
Metallisk lakk   kr 4600,00
Lodge interiør   kr 13700,00
Comfort access   kr 2900,00
Solbeskyttede ruter   kr 2400,00
Hurtiglading   kr 10900,00
DAB radio   1500
Bluetooth proff   3500
HK sound   5500
Vinterhjul   14800

Ser kompisen over her sier loft interiør minner litt om Toyota, han om det. Har du noen gang satt deg inn i en noe eldre Mercedes ... med treinteriør ... får du ikke gammelmann med sigar-feelingen da så er du antagelig relativt gammel. (sagt litt humoristisk) Ikke noe treverk i bilen min, her er det "tech" som gjelder. Dette er utelukkende en smakssak, noen liker ditt og noen liker datt. Prøv selv om du har mulighet, eller kjøp lodge som blir levert med hatt. 

bromm


Anterialis

Hehe ja jeg ser absolutt den =) Som sagt så synes jeg Loft ser mye bedre ut i brosjyra, jeg liker "farge"kombinasjonen bedre (grå/sort). Jeg finner meg ikke helt tilrette med det jeg kaller for "gull"interiør. Men igjen, forstår godt at dette _må_ oppleves i virkeligheten.
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA