Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Keyless - Automatisk låsing

Startet av Okserull, torsdag 02. april 2015, klokken 09:34

« forrige - neste »

Okserull

Hei,

Ser i dashbordet på bilen at første service er etter 20000km, men med mitt forbruk vil jeg antagentligvis ende på ca. 7000km i løpet av første 12mnd.

Må jeg allikevel ha service etter et år for å beholde garantien?
Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

zorro

Litt usikker, men går ut fra at det er hva som inntreffer først.

20000 km eller ett år.

I hvertfall sånn på Ford``n jeg har

erik e

Ja. Tok min 4. Service nå på 58500 km..Tok også "kampanje" samtidig,skiftet en vakuum pumpe og oppdatering av programvare. Det jeg merker best er "smøring" av bremser, triller lettere uten ulyder. :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

pwb

#3
Det som kommer først, men hvis man f.eks kjører 25.000 på 8 mnd og så tar første service så er neste ved 15.000 etter service slik at det blir ved 40.000 eller 16 mnd etter serivce slik at det blir ved 2 år.

Lynvingen

.....noe som er ran på høylys dag. Ved normal kjøring trenger ikke disse bilene årlig ettersyn, det er nesten komisk å lese servicebeskrivelsen. Et godt eksempel er "ettersyn av kabler og koblinger"...kan glane en stund på dem før man finner noe, tror jeg. De fleste av disse bilene kjøres ikke mer enn at sjekk av bremser kunne vært gjort annenhvert år.

Men, skal man ha garantien i 5 år må man bare smile og trekke kortet minimum en gang i året.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

erik e

Selvfølgelig trenger ikke denne bilen service,det er jo en Mitsubishi . Trenger ikke sjekke motoroljen engang. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tomrh

Tok forrige service ved 65000. Skal ta én service til på 90-95 sånn for å få målt batteri og få utført garanti-aksjon og så gidder jeg ikke mer.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Okserull

Takk for svar.

Må det også være et mitsubishi verksted for å beholde garantien?
Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

VanillaBean

Hiver meg på her.

Har ikke rukket å fått bilen på første service. Den var ny i september 2013. Jeg har nå kjørt 17 000.

Bør jeg bare få den inn på service ASAP? Eller når er neste service? Skal jeg telle år/mnd eller km?
iMiev siden september 2013.

tomrh

Sitat fra: VanillaBean på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:07
Hiver meg på her.

Har ikke rukket å fått bilen på første service. Den var ny i september 2013. Jeg har nå kjørt 17 000.

Bør jeg bare få den inn på service ASAP? Eller når er neste service? Skal jeg telle år/mnd eller km?
Du skulle vært inne ca. september 2014.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

pwb

den teller både år og km, det som kommer først. kjører du 30.000 på 10 mnd og så tar service (som er 10.000 for sent) så må den inn om nye 10.000 eller 14 mnd (det som kommer først).

emil

Sitat fra: VanillaBean på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:07
Hiver meg på her.

Har ikke rukket å fått bilen på første service. Den var ny i september 2013. Jeg har nå kjørt 17 000.

Bør jeg bare få den inn på service ASAP? Eller når er neste service? Skal jeg telle år/mnd eller km?

Det som kommer først av år eller kjørte km er standarden, samme som for registerrem på fossilmotor.

Den burde nok vært på service hvis man skal følge "boka", men siden det er veldig få servicepunkter og lite som kan gå galt hadde jeg ikke fått panikk om den gikk noen måneder eller km over.

Mr.Zero

Sitat fra: Okserull på torsdag 12. mars 2015, klokken 00:01
Takk for svar.

Må det også være et mitsubishi verksted for å beholde garantien?

Anbefales med tanke på eventuelle reklamasjoner /oppgraderinger / aksjoner. Husk det er lov å prute på serviceprisen - gjerne før du får den utført.. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

VanillaBean

Sitat fra: Zanta på tirsdag 21. april 2015, klokken 15:04
Sitat fra: pwb på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:59
den teller både år og km, det som kommer først. kjører du 30.000 på 10 mnd og så tar service (som er 10.000 for sent) så må den inn om nye 10.000 eller 14 mnd (det som kommer først).
Det stemmer vel ikke? Telleverket for service 0-stilles ved service, så da får du nye 12 mnd eller 20k km uavhengig av hvor langt den var kjørt før service.

Det er akkurat det som har stresset meg. Det er lenge siden telleverket på bilen gikk i null og "krevde" at jeg skulle på service.

Takk for informasjon. Føler meg litt roligere nå :-)

iMiev siden september 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA