Sikkerhetspakke nå standard, tilbakebetales denne til de som har bestilt?

Startet av petersv, tirsdag 03. mars 2015, klokken 16:43

« forrige - neste »

petersv

Fikk vite av min DS at sikkerhetspakken nå er standard og inkl. og at alle biler etter en viss dato får denne uavhengig om man har betalt for den eller ei.

Det er jo gledelig for de som får denne bonusen, men refunderer de beløpet til de som har bestilt denne, slik de har praktisert før? Noen som har hørt noe mer rundt dette?

Dennis

Vanlig praksis av Tesla har da vært å slå av den summen på faktura. Slik som med yatch gulv i Premium pakken som nå er standard. Men vet jo aldri :)

Tuxedo

I forbindelse med de siste endringene satte de vel også opp prisene et lite hakk.  Så det er mulig at de vil argumentere med at de som får bilen til "gammel" pris, også må betale for tilvalgene de bestilte, selv om de nå er standard.

petersv

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 03. mars 2015, klokken 17:04
I forbindelse med de siste endringene satte de vel også opp prisene et lite hakk.  Så det er mulig at de vil argumentere med at de som får bilen til "gammel" pris, også må betale for tilvalgene de bestilte, selv om de nå er standard.

Jo, det er jo klart, men de som ikke har betalt og bestilt samtidig som meg får jo denne pakken gratis.

kjolnerdomen

Sendte spørsmål angående dette, samt hva som skjer med adapterne som tidligere har vært tilgjengelig. Mailen ble sendt i morges, ikke hørt noe fra DS enda...

petersv

Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:02
Sendte spørsmål angående dette, samt hva som skjer med adapterne som tidligere har vært tilgjengelig. Mailen ble sendt i morges, ikke hørt noe fra DS enda...

Ok, hvis du orker å poste svaret her hadde jeg satt pris på det.

kjolnerdomen

Sitat fra: petersv på tirsdag 03. mars 2015, klokken 21:27
Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:02

Ok, hvis du orker å poste svaret her hadde jeg satt pris på det.

Will do

Fush

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Trond.Strom

noe sensor greier og et backup batteri, men det viktigste tror jeg var 12v ledning under deksel ved speilet for installasjon av dashcam

aness

Sitat fra: Trond.Strom på tirsdag 03. mars 2015, klokken 21:57
noe sensor greier og et backup batteri, men det viktigste tror jeg var 12v ledning under deksel ved speilet for installasjon av dashcam

Den ledningen/pluggen er der uten sikkerhetspakke også, ihvertfall på min 2 mnd gamle bil.

Jimpec

Sitat fra: aness på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:00

Den ledningen/pluggen er der uten sikkerhetspakke også, ihvertfall på min 2 mnd gamle bil.

Samme ledning som på de med sikkerhetspakken? Med strøm i?

Skulle vært interessant å vite når sikkerhetspakken ble standard.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

mogu

For å svare litt mer saklig enn visse andre: den inneholder sirene, tiltsensor og innvendige bevegelsessensorer.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

petersv

Sitat fra: mortegun på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:30
For å svare litt mer saklig enn visse andre: den inneholder sirene, tiltsensor og innvendige bevegelsessensorer.

Og ekstra batteri :)

Tuxedo

aness

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:09
Sitat fra: aness på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:00

Samme ledning som på de med sikkerhetspakken? Med strøm i?

Litt vanskelig for meg å svare på siden jeg ikke har sett inni der på en bil med sikkerhetspakken, men det var tapet fast en ledning/plugg inni dekselet i taket og den har fast 12V.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA