Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av petersv, onsdag 25. mars 2015, klokken 13:59

« forrige - neste »

Thor2014

frosken

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:33
Sirene er det vel på alle bilene  :)
Niks. Forrige bil hadde ikke sikkerhetspakken. Der var det bare hornet som tutet da jeg låste frøkna inne i bilen og hun ville ut :)

Bjoris

Vel, noen av oss måtte betale for dekslet bak også, 1.700 og andre fikk det med:)

Sånn er det med Tesla, ting endres hele tiden, som autopilot uten ekstra kostnad feks. Bare vent så kommer det annen godis, 100 kw batterie til prisen av 85 feks, fryktelig irriterende når du nettopp har kjøpt:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

Sitat fra: frosken på tirsdag 03. mars 2015, klokken 23:24

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:33
Sirene er det vel på alle bilene  :)
Niks. Forrige bil hadde ikke sikkerhetspakken. Der var det bare hornet som tutet da jeg låste frøkna inne i bilen og hun ville ut :)
Så sikkerhetspakken innebærer en egen sirene? Hva i alle dager er det godt for når bilen allerede har horn? 99,99 av gangene man hører en bilalarm er det eieren som kløner, så volumet bør man i hvert fall ikke skru opp....
Men hornet høres forsåvidt godt det. I hvert fall hørte jeg godt inne på hytta at alarmen på min bil (uten sikkerhetspakke) gikk i fjor vinter :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Elkjell

Noen som vet når sikkerhetspakken ble standard ?
Min bil ble ferdigprodusert i forgårs og har iflg froskens dekoder ikke sikkerhetspakke
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

frosken

Sitat fra: Elkjell på onsdag 04. mars 2015, klokken 10:43
Noen som vet når sikkerhetspakken ble standard ?
Min bil ble ferdigprodusert i forgårs og har iflg froskens dekoder ikke sikkerhetspakke
Det har vist seg å ikke bety så mye. Min bil er oppgitt som uten yacht-gulv i midtkonsollen når jeg sjekker, men alle får det nå til dags.

Elkjell

Stemmer sikkert det , jeg har heller ikke markering for yacht-gulv 
Da blir det lettere å installere dashcam denne gangen. :)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

btsvennes

Jeg har bestilt sikkerhetspakken og fått final invoice i dag hvor den er oppført med samme pris som tidligere. Prøvde å finne alarmen i listen over standardutstyr, men finner den ikke. Vet at denne pakken aldri har vært tilgjengelig i USA. Flere som har fått bekreftet at denne har blitt standard?
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

kjolnerdomen

Sitat fra: petersv på tirsdag 03. mars 2015, klokken 21:27
Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:02
Sendte spørsmål angående dette, samt hva som skjer med adapterne som tidligere har vært tilgjengelig. Mailen ble sendt i morges, ikke hørt noe fra DS enda...

Ok, hvis du orker å poste svaret her hadde jeg satt pris på det.

Da har min DS bekreftet følgende:
- sikkerhetspakke er standard på alle nye bestillinger
- vi som har bestilt før den ble standard må betale for den
- for oss som har bestilt dobbeltlader vil bilen bli utlevert med dette

Tuxedo

Det som er merkelig er at sikkerhetspakken kun har vært tilbudt europeiske kunder (inntil nå, i hvert fall).  I USA har de ikke hørt om den.  Hva er det med Europa som gjør at de har valgt å tilby den her?  Regler, forsikringsordninger, ???
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

D.O

Sitat fra: kjolnerdomen på torsdag 05. mars 2015, klokken 17:10
Sitat fra: petersv på tirsdag 03. mars 2015, klokken 21:27
Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:02
Sendte spørsmål angående dette, samt hva som skjer med adapterne som tidligere har vært tilgjengelig. Mailen ble sendt i morges, ikke hørt noe fra DS enda...

Ok, hvis du orker å poste svaret her hadde jeg satt pris på det.

Da har min DS bekreftet følgende:
- sikkerhetspakke er standard på alle nye bestillinger
- vi som har bestilt før den ble standard må betale for den
- for oss som har bestilt dobbeltlader vil bilen bli utlevert med dette
og det virker helt logisk. De bilene som er bestilt og laget har neppe alarmpakken hvis ikke det ble bestilt. Kostet vel 2800? Ikke så mye å tenke på. Er bare superglad jeg fikk bestilt med dobbeltlader.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

pej

...ja du ta den ut av bestillingen og du kan få igjen pengene og trigge ny pris pga endringen. Koster meg da 90.000,- å fjerne denne. Blir neppe aktuelt..
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

MrGekko

Hva med de som allerede har bestilt uten sikkerhetspakke, men sen levering, feks i mai?
De vil nå få sikkerhetspakken kostnadsfritt?

Tuxedo

Sitat fra: MrGekko på torsdag 05. mars 2015, klokken 20:22
Hva med de som allerede har bestilt uten sikkerhetspakke, men sen levering, feks i mai?
De vil nå få sikkerhetspakken kostnadsfritt?
Har de flaks kan det skje.  Tesla vil uansett ikke kreve betaling for noe du ikke har bestillt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

petersv

Sendte en mail til tesla sentralt. Gir tilb.mld. paa svaret derfra. DS visste ikke hva praksis blir.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA