Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dobbeltlader borte som valg

Startet av Mippen, tirsdag 24. mars 2015, klokken 19:44

« forrige - neste »

Mippen

Har bestilt takstativ med bilen. Er dette greit å montere selv, eller monterer de det slik at det er på med levering? Når det er montert på første gangen er det greit å få av og på? Whispbar...
Fremtiden er elektrisk.

elbilertilalle

Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

kjolnerdomen

Finnes det alternativer til Whispbar? Som passer rett på bilen? Hvis så er tilfelle, er det noen som har noen formeninger om fordeler og ulemper ved de forskjellige alternativene?

eldanz

Sitat fra: kjolnerdomen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 09:59
Finnes det alternativer til Whispbar? Som passer rett på bilen? Hvis så er tilfelle, er det noen som har noen formeninger om fordeler og ulemper ved de forskjellige alternativene?

Ja, Thule. De er veldig greie å sette på og ta av.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

eldanz

Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Mippen

Er det like mye arbeid å demontere det?
Fremtiden er elektrisk.

HelectriC

ja, det var voldsamt for et arbeid. På Volvon tar det 1 min, men da har den rails og det underletter selvfølgelig.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Mippen

Det er vel lettere når det har blitt montert første gangen? Det er vel ikke så mye og stille inn da og kan ankerne som skrus ned i taket sitte på, eller må de skrus ut for hver gang bilen ikke er i bruk?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Noen som vet hvilke skiholdere som passer til whispbar? Man kan vel ikke bruke skiholdere fra standard takstativ med firkant profil?
Fremtiden er elektrisk.

Olatho

Alle skiholdere og annet med T-fester (er det det de kalles?)  Det er like spor som på de fleste Thule-produkter. Men firkantprofil funker ikke, nei.
Dog tror jeg det finnes overgang fra firkantprofil til T, så det kan være en mulighet.

F_P

Pass på de famøse plastdekslene over festene på taket når du monterer og demonterer. Er du heldig knekker bare ett  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA