Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmeapparatets forbruk. Harde tall. VP vs uten.

Startet av Trond.Strom, mandag 16. mars 2015, klokken 23:06

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Tipper dette er en prototype av det vi får se på Model X , og så på Model S litt etterpå.

Krishell

det er lett å åpne nye lykter  litt varme er alt som skal til.
dette er noe hjemmemekka greier. Det fremste er bare datt inn fra noe ferdig Kina greier. Ser glipper.. zoom inn og dere ser sprekker og jalla arbeid bakover også. ta dere et Ebay søk på aftermarket lights ;)
spesielt synlig på venstre lykt. 

Trond.Strom

Godt mulig de er produsert i Kina.
Men de sto montert på en fabrikk eid bil så prototype er vel mest sannsynlig her ja.

Krishell

Får ikke håpe de lager noe så jalla. Stygt og ser ut som Kina lyktene som kom på 90tallet

BMW850

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 24. februar 2015, klokken 23:39
Synes ikke det ser bra ut. Kanskje det er nye blinklys ala sånn som mange biler i USA har, hvor den blinker innenfra og ut, se Mustang for eksempel ;) Tesla i USA har forresten ikke orange blinklys, bare standard røde som flesteparten av de som er produsert der borte.

Enig i det men jeg går selvfølgelig utifra at dette er en prototype som kan lede frem til noe bra :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

Merkelig bare at alle slike "nye oppdagelser" er gjort av nye medlemmer på TMC med 1 til 3 innlegg.
Første bildene av X er tydelig trikset med, og merkelig at de kom rett etter Q4 rapport.
Kan ikke si jeg helt stoler på det, og mye tror jeg et plantet av Tesla selv.
Lyktene ser ok ut, men "time will shøw" om det er noe riktighet i det.

gbzdoc

Kan tenke meg at det de tester er adaptiv lysregulering med Led, styrt ved hjelp av kameraet som i dag også brukes til auto-nedblending. Spiller ikke så stor rolle om det er enkle Kina leds i lyktene da, når det er selve programmeringen som er viktigst å teste.

Med slike Led cluster har man veldig gode muligheter til å tilpasse lyset optimalt for maks lys for fører kombinert med ingen blending av motgående trafikk.

Tuxedo

Sitat fra: Øggen på onsdag 25. februar 2015, klokken 18:19
Nei, at Tesla planter falske bilder på TMC tror jeg ikke på.  Det blir å trekke konspirasjonsteorier litt vel langt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Car-El

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 25. februar 2015, klokken 21:44
Nei, at Tesla planter falske bilder på TMC tror jeg ikke på.  Det blir å trekke konspirasjonsteorier litt vel langt.

Men ka om dem planter EKTE bilder....   :P
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Amoss

Sitat fra: Car-El på onsdag 25. februar 2015, klokken 23:47
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 25. februar 2015, klokken 21:44

Men ka om dem planter EKTE bilder....   :P

De har ikke noe behov for å "plante" noen som helst bilder. Om de ønsker å spre noe, så sørger de bare for å kjøre steder der de er sikker på å bli "ferska", som f.eks. på populære superladere med kort vei til designstudiet, eller på veiene rundt Fremont med bilen dekket i tape for å tiltrekke seg blikk. Hadde de ikke ønsket at bildene skulle blitt spredd, så hadde de heller ikke hatt noen problemer med å få til det. Tradisjonelt har vi sett lite med "spionbilder" fra Tesla, så de vet hvordan de skal gjøre ting uten å spre bilder...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

Nye lykter ser ut å være på trappene :

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Er vel ca. tre måneder til min bil går i produksjon, håper den blir utrustet med noe bedre enn dagens EU-kastrerte lykter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA