Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Havebigfun, lørdag 28. februar 2015, klokken 13:07

« forrige - neste »

SCI

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:09
Dette er jo falsk markedsføring.

Om jeg ikke får dette på min så forventer jeg at Tesla ettermonterer ny ladeluke. Er vel bare å ta en utskrift fra nettsidene og henvise til at man ikke har fått det man har bestillt.

+1
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

ELTesla

Håper TOCN tar tak i dette med ladeluken.

Begynner å bli lei av feilinformasjon fra Tesla nå.

Blir som sagt tidligere spennende å se hva som er "årsaken" denne gangen....


Krishell

Hvor på de norske sidene står det at luken skal lukke seg selv? Jeg finner det ikke...

Dennis

Står ikke på Norsk, men er på den norske siden.
http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot

Står ikke noe der om at det ikke gjelder europa utgaven, og når vi bestilte bilene sto det ingenting om P85D på den Norske siden i det hele tatt, men den infoen lå ute.

Krishell

Så ..... Fordi .... Noe utstyr ikke er tilgjengelig på de europeiske modellene..... Så... skal man starte heksebrenning? 
Stikk ned på Toyota. Spør hvorfor bilen mangler vesentlig mengder med utstyr, som den ble avduket med i Japan..  :p

Krishell


Dennis

#127
Må da regnes som offisielt info fra Tesla når det står der. Er jo ikke en rosablogg.
Fikk også info om dette fra salgsperson i Norge at den skulle ha det. Men neida skal ikke starte noe heksebrenning for akkurat den funksjonen, er bare lei av hvordan Tesla holder tilbake/mangler info om.

Er også forskjell på en bil fra feks Toyota for det japanske markedet blir presentert med utstyr som gjelder der og mest sannsynlig også på japansk og en bil som blir lansert globalt. Og når Toyota sender ut presse info om biler som lanseres globalt så står det faktisk spesifisert der hvis det er funksjoner som kun kommer på enkelte markeder.

Krishell

Jeg hintet til de som snakket om falsk markedsføring. For jeg så ikke dette når jeg bestilte..
Så jeg ville vært litt flau, om jeg hadde kommet med en utskrift fra en blogg .. spisset sabel å  "krevd" ny ladeluke :p

Trustno1

Sitat fra: Krishell på torsdag 26. februar 2015, klokken 15:58
Jeg hintet til de som snakket om falsk markedsføring. For jeg så ikke dette når jeg bestilte..
Så jeg ville vært litt flau, om jeg hadde kommet med en utskrift fra en blogg .. spisset sabel å  "krevd" ny ladeluke :p

Du hintet vel til meg. Om du har fulgt med på eventer og annen kommunikasjon Tesla har kommet med angående P85D så har det flere ganger vært nevnt at den kommer med automatisk åpning og lukking av ladeluke.

Aldri kan jeg si at jeg har sett nevnt at dette ikke gjelder europeiske modeller.
Mulig det ikke kvalifiserer til falsk markedsføring, men det er iallefall utrolig klønete markedsføring, og skaper ikke akkurat tillit.

Tuxedo

#130
Jeg skjønner at de som har vært forespeilet automatisk lukking er litt irritert, men i praksis blir det neppe noe stort savn.  Det utvikler seg en fullstendig automatikk i hjernen å klaske igjen ladeluken når man trekker ut kabelen.  I løpet av det drøye året jeg har hatt bilen, har det vel skjedd en gang at jeg har glemt det, og det var i starten av eierskapet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

SigX

Jeg ble også noe skuffet når jeg ble klar over at bilen ikke hadde automatisk lukking av ladeluken som annonsert.
Blir for dumt at de ikke har nevnt at dette kun gjelder US biler, og dette var de tydeligvis ikke klar over hos Tesla Norge heller, da de også trodde de nye bilene skulle ha automatisk lukking av ladeluke.
Vil tro at Tesla ordner opp og at dette blir ettermontert, for det er jo et must når den nye automatiske ladestasjonen dukker opp en gang i fremtiden :-)

fonberg

Sitat fra: SigX på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:51
Jeg ble også noe skuffet når jeg ble klar over at bilen ikke hadde automatisk lukking av ladeluken som annonsert.
Blir for dumt at de ikke har nevnt at dette kun gjelder US biler, og dette var de tydeligvis ikke klar over hos Tesla Norge heller, da de også trodde de nye bilene skulle ha automatisk lukking av ladeluke.
Vil tro at Tesla ordner opp og at dette blir ettermontert, for det er jo et must når den nye automatiske ladestasjonen dukker opp en gang i fremtiden :-)

Jeg har aldri savna motorisert lukking av ladeluka, den klasker man jo igjen med to fingre. Motorisert lukking av frunk derimot, det hadde vært noe.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ELLP

Enig i det at den lukker seg selv er ikke noe stort savn. Men jeg håpet at hele patenten var et redesign så en slipper styret når den er frosset fast.

Øggen

Eller at magneten suger seg fast med vannet. Det hjelper litt å kunne åpne med nøkkelen, men denne el.luka var meget ønsket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA