Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Havebigfun, lørdag 28. februar 2015, klokken 13:07

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: skywalker på onsdag 25. februar 2015, klokken 22:20
Jeg har disse 21" P+ på eksisterende bil og flytter de over. Og i følge min DS leveres alle 19" standardfelger på P85D med Michelin Pilot Sport 3 dekk.

Ok, var bare redd for at det var skjedd en missforståelse her :)  Men det er altså det vanlige - to DS'er som kommer med motstridene opplysninger ;)


Sitat fra: skywalker på onsdag 25. februar 2015, klokken 22:20
Det som overrasket meg var at det er nye sensorer på D og at jeg må skifte disse hvis jeg skal bruke gamle felgene.

Ser på USA forum at det nå har kommet en SW oppdatering som forteller hvilket hjul som har problemer. Gjelder formodentligvis kun nye biler (uten at jeg har fått med med om det er kun D-modeller eller andre autopilot-modeller også).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

MrMax

Sitat fra: AndreS på onsdag 25. februar 2015, klokken 20:57
En ting jeg ikke var klar over var at vi i europa ikke fikk den nye ladeluka. Vi har fremdeles en versjon som må lukkes manuelt.
Aha! Var ju säker på att den borde stängas automatiskt och i varje fall vid riktig knapp-tryckning. Har provat som en galning utan att konsultera manualer etc. (det är fegt). Inte konstigt att jag var tvungen att ge upp! Ni kan gärna addera den till Nettavisens http://www.side3.no/14-svenskevitser-som-er-helt-sanne/8547122.html
P85D sort

frosken


Sitat fra: AndreS på onsdag 25. februar 2015, klokken 20:57
Hentet min i dag. Veldig fornøyd med seter og opplevd kvalitet generelt.

En ting jeg ikke var klar over var at vi i europa ikke fikk den nye ladeluka. Vi har fremdeles en versjon som må lukkes manuelt.
Jøss, det var overraskende og veldig skuffende. Tesla har reklamert med ladeluka som noe av det som er nytt med P85D.

Håper dette bare beror på en misforståelse. Hvis ikke er det vel beint fram falsk markedsføring?

lurium

#108
Jeg forventer at det er automatisk åpning ....rett fra de norske sidene...


http://www.teslamotors.com/no_NO/models

Skjult for vanlige blikk
Hvis du skanner de strømlinjeformede panelene, kan du se at Model S mangler drivstoffluke. Når du nærmer deg førersidens baklys med en ladekontakt, åpnes den skjulte ladeporten automatisk. Ladekabelen kan ikke fjernes før Model S låses opp.

Torpedo Ted

Sitat fra: frosken på onsdag 25. februar 2015, klokken 23:34
Jøss, det var overraskende og veldig skuffende.
Enig! Hadde faktisk sett frem til automatisk ladeluke. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har satt meg inn i bilen og blitt møtt av melding om at luken er åpen :(

Er også utrolig irriterende at dersom du lukker den umiddelbart når du tar ut kontakten så spretter den ut igjen.

Jimpec

Automatisk åpning har det vel forsåvidt alltid vært? Det var vel lukking det var snakk om?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Car-El

Hmmm... Har da tidvis automatisk lukking av ladeluken på min S85 fra 2013.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Thor2014

Vel, jeg forventer at det er automatisk lukking på min.
Det har blitt markedsført slik på P85D og det er en av tingene som skiller den fra de andre. Jeg er lei av å sette meg i bilen å få beskjed om at luken er åpen så gledet meg til dette. Jeg har aldri hørt at dette ikke gikk i Norge.

AndreS

Sitat fra: frosken på onsdag 25. februar 2015, klokken 23:34

Sitat fra: AndreS på onsdag 25. februar 2015, klokken 20:57
Hentet min i dag. Veldig fornøyd med seter og opplevd kvalitet generelt.

En ting jeg ikke var klar over var at vi i europa ikke fikk den nye ladeluka. Vi har fremdeles en versjon som må lukkes manuelt.
Jøss, det var overraskende og veldig skuffende. Tesla har reklamert med ladeluka som noe av det som er nytt med P85D.

Håper dette bare beror på en misforståelse. Hvis ikke er det vel beint fram falsk markedsføring?

Jeg har ikke hatt tesla før, men DS (som hadde vært på fabrikken og sett/prøvd p85d der) sa at han også var litt skuffet over det med ladeluken, og at den måtte vi i europa fortsatt lukke selv. Jeg har levert bilen til lakkforsegling, så kan ikke ta bilder demonstrere før søndag desverre
I3 i bestilling

Kim L

Det er jo direkte bløff da ,,, dette er jo brukt som markedsføring og nyhet. de skryter jo av at de jobber med selvlading og parkering,,,,gjelder bare USA det da  :'( :'(

Dennis

#115
Begynner å bli ganske lei Tesla tullet angående å holde tilbake info. Klarer man virkelig ikke å informere om slike ting på forhånd? Var helt sikker på at D modellene hadde det, det står jo også på Tesla sin blogg
http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot

Hadde håpet på at det løste problemene med at den fryser fast, samt at det var jo også noe de snakket varmt om med tanke på mulighet for at bilen kan kjøre å sette seg selv på lading i framtiden.
Men virker som man skal ta det meste fra Tesla med en lastebil med salt, alt fra effekt til funksjoner bilen skal ha.

Samme greia med de next gen setene bak, hvor de bare prøvde seg på å bytte de ut uten å si noe, og når det ble oppdaget så tok de en skrøner historie om at setene ikke kunne legges like flatt (Som nå er motbevist på både bilder og erfaringer)
Spent på hva skrønehistorien for manglende automatisk ladeport blir. Feil magnetfelt i europa som gjør at det ikke fungerer her?
Den virkelige grunnen er nok 99% sikkert at de skulle spare penger og bare bruke de gamle lyktene som de sikkert har masse av på lager.

Trustno1

Dette er jo falsk markedsføring.

Om jeg ikke får dette på min så forventer jeg at Tesla ettermonterer ny ladeluke. Er vel bare å ta en utskrift fra nettsidene og henvise til at man ikke har fått det man har bestillt.

OleJA

Får litt flashback til hvordan tåkelysene og led-stripe plutselig ikke var med på de første EU bilene levert høst/vinter 2013, for siden å bli relansert som en ny 'forbedring'. :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Dennis

Får begynne å rasle litt med sablene igjen, legge ut dette på TMC forumet bla. Andre kjøpere i Europa blir nok heller ikke så fornøyd med at dette nå plutselig ikke er med.

Funksjonen er ikke sånn kjempe viktig, men når de først at presentert det som en funksjon så skal de ikke komme seg unna med det. Virker som det viktig at man passer litt på og klager høylytt på div forum for at det skal skje ting.
Gjør man ikke det så virker det som man vil måtte finne seg i veldig mye rart fra Tesla framover, bla det med setene bak tipper jeg hadde blitt trumfet rett igjennom hvis ingen hadde sakt noe.

Rav4_EV

SitatSer på USA forum at det nå har kommet en SW oppdatering som forteller hvilket hjul som har problemer. Gjelder formodentligvis kun nye biler (uten at jeg har fått med med om det er kun D-modeller eller andre autopilot-modeller også).
Punkterte med min siste Tesla med autopilot.
Den sa først fra om lavt trykk, bak, høyre side. Rett etter var det "very low" og "pull over safely!"
Satte på sommerdekk fra den eldste Teslaen og fikk ikke bort feilmelding om å kontakte Tesla Service.

Mye tyder da på at det er nye sensorer allerede på autopilot biler.

Gleder meg til rattvarme på "Insane" da. Får litt Leaf følelse  ;)
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA