Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av Råde, søndag 22. februar 2015, klokken 05:23

« forrige - neste »

fsol

Har veldig likt forbruk som Ohm. Laveste i vinter har vært 15.1 i Eco+, ellers er det 20-25 i snitt med 22 grader.

Har Pirelli IceControl som ble varmt anbefalt til Golfen. Noen erfaringer med dette dekket?
e-golf uten VP

grorudklovnen

Stadig nye rekorder her. Nå nærmer jeg meg også 40kwh/100km. Det er med forvarmet bil ;D

Kent

Kjøredata
Siste oppdatering: TID stamp Før 7 t
03-02-2015 16:28
Kjørelengde: 32 km | Kjøretid: 0:20 timer
Gjennomsnittshastighet
94   km/t
Gjennomsnittsforbruk el-motor
27.4 kWh/100 km


-2 og forvarmet bil, varme på 20 grader. Jeg sliter igrunn med å komme under 25kWh i det hele tatt når det er minusgrader.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

viggosk

Kjøredata -19 og klart uten varmepumpe

Siste oppdatering: TID stamp Før 31 min
04-02-2015 06:56

Kjørelengde: 49 km | Kjøretid: 0:54 timer


Gjennomsnittshastighet

54 km/t

Gjennomsnittsforbruk el-motor

24.1 kWh/100 km

kaul75

Kjøredata: -10C Forvarmet bil til 26C. Startet med AC off. Slo det på Echo etter 10-12 minutter
Drammen-Skøyen

HelectriC

Sitat fra: kaul75 på onsdag 04. februar 2015, klokken 10:02
Kjøredata: -10C Forvarmet bil til 26C. Startet med AC off. Slo det på Echo etter 10-12 minutter
Drammen-Skøyen

Virker som en god ide å forvarme skikkelig (26) for å siden kjøre med lav klima. Da er hele bilen varm en stund og forbruk blir lavt:-) men spørs hvor mye dette gjør seg om du kjører lit lengre. Går utfra det blir ukomfortabelt å kjøre med klimaanlegget i sparemodus over lengre tid?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

jensjacob

Ja. Jeg synes personligt at det bliver ret ubehageligt. Og så er det ligemeget for mig om der er varme i sæde og ryg hvis jeg fryser ben, hænder og fødder. Jeg troede at det var fint med varme i sæde, men ikke rigtig for mig. Tvært imod synes jeg det er lidt underligt at have den temperaturgradient hen over kroppen.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

cavallino

Siste 766 kilometer har jeg en snitthastighet på 31 km/t og et Ø-forbruk på 28,8 kwh/100km. Dette er fordelt over 24,5 timer.

Jeg har alltid setevarmer på, og 22 grader. Sjelden jeg gidder å endre denne da jeg må skru på dette fordømte hjulet i evigheter for å få det opp på HI. Jeg tenker aldri på å kjøre økonomisk hvis jeg ikke må pga rekkevidde, men 99% av kjøringen min består av bykjøring til jobb(4km) og butikken. Og jeg er nok tung på labben....

kaul75

Er helt enig at dette ikke er riktig løsning. Jeg ønsket bare å se hvor mye det var å spare ved å kjøre med alt slått av. Jeg gjorde det også jo kun de første 10-12 minuttene.

Forresten bilen har varmepumpe

Råde

Jeg har før klaget på forbruket, men har bare kjørt rundt i dammen her jeg bor. Nå i dag virkelig lang tur. Jeg har begge ganger forvarmet og kjørt i eco (har ikke turt annet da dette er første langtur), 21 grader inne. Vanlig kledd. Ingen har frosset. Ikke ACC. Fulgt trafikken med like deler landevei og motorvei (ca 95km/t). Goodyear ultragrip ice2 205/50-17. Bil med VP.

Bilde 1 er i ca -10 (-6 til -12). Motvind (ca 5m/s i følge yr). Netto ingen høydeforskjell men allikevel godt kupert)

Bilde 2 er i ca -3. Medvind også relativt kupert.

Fornøyd med dette.
e-Golf | X75D

Ohm

Råde: hva sier GOM om mulig rekkevidde? Lurer på om vp golf kutter ut varmen når det er 1 mil igjen? Det gjør i alle fall min som ikke har vp.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

På det minste, etter 90km kjørt, sa den 27 km. På hurtigladeren sa den da at det var 26% SOC, så den rekkevidden er nok en smule underestimert. Burde klart mellom 12 og 13 mil da.
e-Golf | X75D

Ohm

Ja, det burde gå. Jeg kjørte nesten 2 km etter at 1 km rest på GOM kom opp. Sto fortsatt 1 km rest da jeg ikke turte å kjøre lenger og var kommet hjem.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

viggosk

Kjøredata
Siste oppdatering: TID stamp Før 1 t
05-02-2015 06:56
Kjørelengde: 49 km | Kjøretid: 0:54 timer
Gjennomsnittshastighet
55 km/t
Gjennomsnittsforbruk el-motor
24.6 kWh/100 km

Bil uten VP, 22 grader, Normal modus
Vær: -21, klart, tørre veier

tallyho

#44
Nokså nerdete, men håper folket er med på følgende: For å få et bilde av kjøremønsteret, som forklaring på varierende rekkevidde fra bil til bil om vinteren, foreslår jeg at så mange som mulig poster følgende data (mine oppgitt):

1. Totalt kjørte km: 950 over 47 kortere og lengre turer
2. Gjennomsnittslengde tur: 20 km
3. Forvarme fra strømnettet om morgenen: Ja
4. Antall turer pr. dag: 2,7. Dvs 62 % av turene uten forvarme via lading.
5. Snitt-forbruk: 18,6
6. Snitt-hastighet: 36 km/t
7. Setevarme:Ja
8. Temp. inne: 22 gr
9. Typisk temp. ute: -5 til +5
10. Varmepumpe: Ja
11. Dekktrykk: 3 bar
12. Typisk veiprofil: Middels kupert, blanding av by og landevei.
13: Modus: Normal

Av disse opplysningene kan man gjøre en mer kvalifisert vurdering av sitt eget snitt-forbruk sammenlignet med andre, og forhåpentligvis få avdekket om varierende forbruk skyldes egenskaper ved den enkelte bil, eller om det er kjøremønser og andre omstendigheter som forklarer forskjellene.

2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA