Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av Råde, søndag 22. februar 2015, klokken 05:23

« forrige - neste »

Ohm

Sitat fra: Råde på lørdag 21. februar 2015, klokken 14:58
Sitat fra: Ohm på lørdag 21. februar 2015, klokken 09:39
12,8 i 0 grader eco+
Ja, men det er vel juks - for du satt vel god og varm ;)
Brukte ikke Eberspracheren, men kjørte i eco+. Hadde jeg fyra den, hadde det blitt varmt og som du sier litt juks 8)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

grorudklovnen

#61
Idag er det strålende sol og +3,5'c i Oslo. Jeg satte egolf i eco+ og D-trinn 1 en på tur til Oslo sentrum på 9 km. Jeg kjørte forbi noen "treiginger" på veien og gadd ikke å forvarme bilen.

Forbruk 9,8 kWh/100  :)

4Matic Fanatic

Status så langt, vel 5 uker og holder ganske jevnt skjema til 50 mil i uka.
En god del timer venting med oppvarmet bil med i regnestykket.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Svk

Sol og 7 grader ute kWh15.6
Hjelper med litt varme tydligvis. 22kWh samme ruten idag kl 7 om morgen og 4grader

afo


Golfen

Da har jeg lest av strømmåleren i garasjen. Vi forvarmer nesten alltid bilen, og avlesningen inkluderer dette, samt tap i ladesystemet fra like før EV boksen.  På 1469 km viser bilen et snitt på 20,7 og snittfart 32km/t. Vi kjører mye strekninger på under 10km.  Strømmåler og stipulert de 3 gangene bilen har fått litt strøm hjemmefra viser et totalforbruk på ca. 26kw/100km. Dette er vinterkjøring i kystklima rundt 0 grader, og hvis det alltid hadde vært så kaldt ville bilens strømregning vært. 2600 Kw/h på 10000 km. Synest ikke dette er dårlig når man kommer til varm bil hver dag. Tallene gjelder bil uten VP

Bawler

Forvarmer når jeg kan :) mellom 0-7 grader på denne perioden. Med VP. Mange lange kjøringer, men også mye småkjøring. Ingen motorvei i området, men mye vann i hjulsporene på veiene...
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Svk


Råde

e-Golf | X75D

janegils

#69
Har nylig fått bilen, men de første turene til/frå jobb har ligget på ca. 16kWh/100km.
(ca. 50km pr. dag).

Med VP, normal modus og kjører stort sett med ACC.
Continental piggfrie dekk.
Men det er ikkje spesielt mykje vinterføre, bar/tørr asfalt og rundt 2 plussgrader.

Gordon Retriever

Bump.

Snart tid for sommerhjul, så da er vel tiden inne for å oppdaterer med de ferskeste vinterforbrukstallene. :)

tallyho

Da endte perioden 21.1-17.3 på anstendige 17,8 kWh/100 km over 2.378 km med VP. Det blir vel nærmest "tidlig vår-forbruk" siden det ikke har vært stort vinter å snakke om.

Hyttetur i helga, 115 km x 2:
Tur: 14,0
Retur: 15,7

Gubben kjørte tur, kjerringa kjørte retur:-). Men det skal sies at heimen er på 95 moh, og hytta er på 3-4 moh. Uansett: Fornøyd med å kjøre til hytta med 30-40 % igjen på "tanken" en vakker vårhelg.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

Råde

Vi må gjerne fortsette å bruke denne tråden til Ø forbruk om vinteren selv om den egentlig bare var ment som en avstemning. Faktisk langtidsforbruk-tråden var påbegynt tidligere og kan kanskje være en sesongovergripende tråd.

Her er mitt bidrag. Mye småkjøring. Varmepumpe. 205/50-17 piggfrie. 45 høydemeter i teigen vi ferdes, lite kupert. Ingen sparing overhodet.
e-Golf | X75D

eivhelle

Fasiten etter 914 km med for det meste småkjøring uten forvarming i normalmodus : 23.6kWh

Forbruket har variert mellom 15.1 og 37.1. Og verstingen på forbruk er uten tvil turer på 2-3 km uten forvarming.

På turer over 1 mil med normalt kjøremønster er det ingen problemer å ligge under 18kWh/100km ved temperaturer rundt 2-3 grader.

Blir interessant å se utviklingen når temperaturen legger seg mellom 10-20 grader. Jeg har nettopp byttet til sommerdekk og er spent på å se hvilken effekt det har. Så langt opplever jeg bare en kraftig økning i støynivå.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA