Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av HelectriC, fredag 20. februar 2015, klokken 15:58

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Det ser ut til at formuleringen min kunne misforstås.  Trykket skal være på "standard utfoldbar", ikke på "nøkkel".  Som Bawler og Råde er inne på, finnes det mer elegante løsninger enn den VW har valgt til Golf.

Resultatet av et minutts bilde-googling gir følgende eksempler på hva som tilbys eiere av konkurrerende merker:






Gordon Retriever

Sitat fra: Em på søndag 01. februar 2015, klokken 00:49
Jeg har ikke el- innklappbare speil,betyr det at jeg ikke har lys i speilhusene?

Riktig, den fulle betegnelsen for dette ekstrautstyret er "Elektrisk innklappbare speil m/lys".  :)


nilskt

Hva slags lys er dette snakk om?
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Gordon Retriever

"Puddle lights", som amerikanerne kaller dem:  Søledamlys.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 01. februar 2015, klokken 18:00
...Resultatet av et minutts bilde-googling gir følgende eksempler på hva som tilbys eiere av konkurrerende merker:
....
Eller den meste spesielle av dem alle, Zoe's løsning:
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Bawler

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 01. februar 2015, klokken 19:25
Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 01. februar 2015, klokken 18:00
...Resultatet av et minutts bilde-googling gir følgende eksempler på hva som tilbys eiere av konkurrerende merker:
....
Eller den meste spesielle av dem alle, Zoe's løsning:

Disse nøklene har renault hatt lenge, vet jeg så en sånn i 2005 på en Laguna.  :)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

oaarum

Sitat fra: Råde på lørdag 31. januar 2015, klokken 08:52
Jeg er forsåvidt helt enig med deg. Det hadde vært deilig og praktisk. En annen ting med keyless er at låsen til ladekabelen ikke låses opp. Det er litt plundrete.
Det gjør min. Men jeg må ta ut kabelen medven gang. Hånda i håndtaket, ut med kabelen, inn med unga. Tar jeg dør først må jeg låse opp på nytt.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

HelectriC

Da har jeg oppdaget en skikkelig klønete funksjon. Når jeg åpner bagasjeluken med nøkkelen i sekken og hiver in sekken, stenger luken og går for å sette meg for å kjøre så får jeg ikke opp døren aaaahhhhhh, idioti, da må jeg tilbake for å hente ut sekken, ta med den til døren, ta hånden ved dørsensoren, så bak på bilen igjen, in med sekken, stenge bagasjeluken for ANDRE gang og sen kan jeg sette meg bak rattet for å kjøre!!!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Bawler

Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Gordon Retriever

Hva er vitsen med nøkkelfri bil da? ;D

Bawler

Den er jo ikke nøkkelfri da, kun et navn  :P
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Råde

Sitat fra: oaarum på søndag 01. februar 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Råde på lørdag 31. januar 2015, klokken 08:52
Jeg er forsåvidt helt enig med deg. Det hadde vært deilig og praktisk. En annen ting med keyless er at låsen til ladekabelen ikke låses opp. Det er litt plundrete.
Det gjør min. Men jeg må ta ut kabelen medven gang. Hånda i håndtaket, ut med kabelen, inn med unga. Tar jeg dør først må jeg låse opp på nytt.
Prøver den rekkefølgen i morgen. Takk!
e-Golf | X75D

HelectriC

Er det noen som vet om det ligger ferdig kabler for puddle lights i dørene? Det er en rød refleks lengst ned på innsiden av døren som enkelt kan fjernes og det finns erstatning med innebygget lys å montere. Problemet er da strømtilførsel. Jeg har ambientpakken og tenkte da kanskje det ligger noen kabel bak dørsiden?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

gamer73

Personlig syntes jeg sånn lys følg meg opp i ræven er noe tull;) Men mest fordi at jeg ikke parkerer bilen slik at et sånt lys på noen måte hjelper meg...det sender bare lys nedover oppkjørsel til huset og det er bare waste av strøm. Jeg har keyless og jeg kan jo finne dørhåndtaket i blinde med 8 barn på og under armen...HADDE jeg ikek hat keyless så hadde det kanskje hatt en funksjon...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA