Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din første ripe

Startet av nilskt, fredag 13. februar 2015, klokken 20:49

« forrige - neste »

nilskt

Dette har vært diskutert i en annen tråd som egentlig handler om oppvarming av frontrute, men la oss skille dem og finne ut av hvilke biler som har mulighet til å stille inn avgangstid i Car-Net (app og portal) og hvem som ikke kan. Finner vi sammenheng? Produksjonsuke er interessant. Hva med varmepumpe / ikke varmepumpe?

Min bil:
Produksjonsuke: 42
Varmepumpe: Ja
Avgangstid i car-net: Nei

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

4Matic Fanatic

Min bil:
Produksjonsuke: 51
Avgangstid i car-net: Ja
Starte varme på frontrute i car-net: Ja
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Råde

Min bil:
Produksjonsuke: 43
Avgangstid i car-net: Nei
Avgangstid i iPhone: Nei
Starte varme på frontrute i car-net: Nei
Starte varme på frontrute i iPhone: Nei
e-Golf | X75D

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

HelectriC

Har ikke fått bilen levert ennå, men med VIN og km har jeg koblet opp meg mot car-net. Det jeg ikke skjønner er hva appen skal være bra til? Det ser ut å kun gå an å starte lading/temperatur når kontakten er plugget inn. Kan ikke se at det går å stille inn avgangstid eller varme i frontruta. Å kun ha mulighet til å starte eller stenge av lading momentant er ikke en særdeles fantastisk funksjon. Jeg vil definitivt ikke betale for dette når gratisperioden er gått ut. Skal car-net ha noen som helst merverdi må man kunne stille in avgangstid i det minste.
Har ikke VW noen oppdateringer til car-net eller er man nødt å kjøpe ny bil for å få seneste software? Tesla pusher stadig ut oppdateringer, uavhengig når bilen ble produsert, sånn skal det gjøres!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

nilskt

Du kan sette i gang varmen selv om ikke kontakten står i. Men jeg er enig med deg i at avgangstid er vesentlig. Nå tror jeg at en SW oppdatering må til, men ikke i appen men på bilen. Det er tydeligvis noe som mangler i biler (foreløpig i følge svarene her, for de produsert en eller annen gang tidligere enn uke 51). Ettersom dette er funksjoner beskrevet i brukermanualen til Car-net, synes jeg det er drøyt om vi må vente på førstegangs-service før vi får denne muligheten. Men vi får nå se.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Bawler

Produksjon uke 44 Med VP
nei på alt, forøvrig android
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

PrebenNyeng

Samme som Råde. På biler levert i USA kan man bare gjøre innstillingene på www/app, ikke i bilen.
4matic: Kan du innstille avgangstid i car-net og i bilen?

Råde

Sitat fra: Bawler på søndag 25. januar 2015, klokken 02:20
Produksjon uke 44
nei på alt, forøvrig android
Dvs nei på alt i biler produsert frem til uke 44 og ja i 4Matics bil produsert i uke 51.

Da er det opp til folk uten varmepumpe å svare, siden ingen biler med ble produsert i det tidsrommet.
e-Golf | X75D

Bawler

Beklager, ja på Vp på min. Ser det kanskje på signaturen min, men skulle sagt ja der ;-)
Haugesund

Nuvolari

Sitat fra: PrebenNyeng på søndag 25. januar 2015, klokken 08:07
Samme som Råde. På biler levert i USA kan man bare gjøre innstillingene på www/app, ikke i bilen.
4matic: Kan du innstille avgangstid i car-net og i bilen?

Alle kan vel innstille avgangstid i bilen?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Sindrefs

Kan sette avgangstid i bilen, men ikke i app. Bil med VP, levert på fredag 23.01

4Matic Fanatic

Jeg kan styre avgangstimerne fra bilen, web og iPhone, men da kun for oppvarming/kjøling, ikke frontruta.
Kan dog slå av/på oppvarming/kjøling og varme på frontruta manuelt på web/iPhone,.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Bawler

Fikk opp frontrute oppvarming i appen når jeg først skrudde den på i bilen før jeg slo den av og forlot den i natta.
Er så rart!
Haugesund

Bawler

Fikk da mail tilbake om at det var kun biler produsert etter uke 45 som hadde denne muligheten.

ren bullcrap.. vi har kjøpt den samme jævla bilen.. alle vpbilene skal være 2015 modell (evnt alle?)

Flere som har mailet møller?
Haugesund

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA