Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din første ripe

Startet av nilskt, fredag 13. februar 2015, klokken 20:49

« forrige - neste »

nilskt

Jeg fikk følgende nullverdi-svar:

SitatVi er uskikre på hvorfor ikke du får tilvalget å stille inn avgangstid, men denne 
bør ligge under e-styring. Tilvalget skal komme opp automatisk dersom bilen er     
utstyrt med dette.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Bawler

Vedrørende din henvendelse.

Mulighet for å styre avgangstider via app er kun tilgjengelig for biler produsert
etter uke 45. Din bil er produsert før denne endringen og har desseverre ikke denne
muligheten.

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Nicofr

Jeg har fått den samme meldingen. Men jeg aksepterer ikke svaret.
Jeg kjøpte den samme bilen, så funksjonalitet bør være den samme.
Kanskje vi bør gruppe sammen for å ta saken videre med Møller?

hans.ks

Er enige med dere, må jo kun være en SW-oppdatering som mangler slik jeg forstår det. Blir for lettvint av Møller, særlig når flere av oss ventet nesten 300 dager på bilen..
E-Golf med ventepumpe.

Bawler

Sendte denne jeg

"Hei, aksepterer ikke helt svaret. Jeg har kjøpt den samme bilen som de andre. Dere må jo se på muligheten om å få en oppdatering til bilen her!
Hvis jeg har betalt det samme som dem, og får mindre muligheter med bilen, så er ikke det rett."

(er på jobb, skrevet kjapt) ;)
Haugesund

Bawler

Denne funksjonen er dessverre ikke mulig på din bil.
Dette skyldes at de første e-Golf som ble levert ikke hadde denne muligheten
implementert i styreenheten, dette er heller ikke mulig å ettermontere/programmere
inn.
Selv om dette ikke er en mulighet på din bil, vil du kunne se at ikonet er tilstede
ved innlogging på web, dette ikonet vil forsvinne etter innlogging da systemet
gjenkjenner
bilens utstyr og muligheter.

Vi har undersøkt muligheten for en ettermontering, men dette er dessverre ikke
teknisk mulig å få til.
Haugesund

nilskt

Det høres helt utrolig ut. Og attpå til skrive "de første e-Golf som ble levert"! Ha! det må jo være en komedie.  Min ble levert for ti dager siden, og det er, for å si det mildt, ikke blant de første. Jeg har ikke fått svar fra kundeservicen ennå, men skal purre opp i morgen om jeg ikke hører noe.

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Sindrefs

Sitat fra: nilskt på mandag 26. januar 2015, klokken 21:23
Det høres helt utrolig ut. Og attpå til skrive "de første e-Golf som ble levert"! Ha! det må jo være en komedie.  Min ble levert for ti dager siden, og det er, for å si det mildt, ikke blant de første. Jeg har ikke fått svar fra kundeservicen ennå, men skal purre opp i morgen om jeg ikke hører noe.

Helt enig! Bil som ble levert for to dager siden blir plutselig omtalt som en av de første bilene. Dette var den viktigste funksjonen i car net. Og selvfølgelig er det mulig å ettermontere/-installere dette, det er bare snakk om kostnader..

Råde

Ikke sant. Det er jo bare å bytte styreenhet. Hva kan en sånn koste'a? Ikke mer enn en fem seks hundretusen sikkert.

Det er en prosjektleder som ikke har hatt helt styringa her, tror jeg... Selv bruker jeg ikke avgangstid. Kun varme av og på, men det er irriterende å vite at jeg ventet lenge på "en av de første". Hadde min vært introbil så var det en ting (man må forvente at en slik kanskje skulle ha "mangler"), men det er det ikke og da burde den vært komplett.
e-Golf | X75D

Bawler

Sitat fra: Råde på mandag 26. januar 2015, klokken 22:52
Ikke sant. Det er jo bare å bytte styreenhet. Hva kan en sånn koste'a? Ikke mer enn en fem seks hundretusen sikkert.

Det er en prosjektleder som ikke har hatt helt styringa her, tror jeg... Selv bruker jeg ikke avgangstid. Kun varme av og på, men det er irriterende å vite at jeg ventet lenge på "en av de første". Hadde min vært introbil så var det en ting (man må forvente at en slik kanskje skulle ha "mangler"), men det er det ikke og da burde den vært komplett.

Og at man betaler samme prisen for en med og en uten.
Haugesund

mihkku

Her burde man jo gå sammen og klage, evt involvere forbrukerrådet.

e-Kvaase

Sitat fra: Bawler på mandag 26. januar 2015, klokken 21:07
Denne funksjonen er dessverre ikke mulig på din bil.
Dette skyldes at de første e-Golf som ble levert ikke hadde denne muligheten
implementert i styreenheten, dette er heller ikke mulig å ettermontere/programmere
inn.
Selv om dette ikke er en mulighet på din bil, vil du kunne se at ikonet er tilstede
ved innlogging på web, dette ikonet vil forsvinne etter innlogging da systemet
gjenkjenner
bilens utstyr og muligheter.

Vi har undersøkt muligheten for en ettermontering, men dette er dessverre ikke
teknisk mulig å få til.

Dette må jo være en mangel, da en viktig funksjon for en elektrisk bil ikke er tilgjengelig.
Forvarming, og administrasjon av denne funksjonen er begrenset i forhold til andre like biler.

Enten så må de fikse problemet, eller så snakker vi om en real kompensasjon.
Hadde nok ikke gitt meg så lett på denne.

Flyttet prod. av vår egen bil fra uke 13 til uke 7 2015.
Får håpe det ikke er noe annet rart de endrer i mellomtiden der :-)
Vet ikke når e-Golf utstyrsendres offisielt neste gang.

Virker som det er litt sånn at "veien blir til mens vi går", det blir da forskjeller i forhold til en enkelte bil og når
den er produsert.

poskare

Nye oppdatering av CarNet på IPhone i dag. Vet ikke hva de har fikset.

jan-c

2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA