Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: BMS kjøpes

Startet av Harlex, fredag 06. februar 2015, klokken 11:42

« forrige - neste »

Harlex

Har folket lagt noen spenstige planer for sommeren?
Jeg gjentar suksessen fra i fjor og tar en t/r Bergen- den franske riviera 8) 8) 8)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

frosken

Europatur fra Oslo til Roma via Sveits på vei ned og den franske riviera og Nederland på vei opp - med det som måtte passe av land i mellom.

mr.rs4

Kånå snakte noe om en tur til Tyskland, 3 voksne og ein guttunge på 9år. Kanskje 5-7dagers tur? Burde gå fint det, med nok bagasje plass, og plass til passasjere. Det burde vel og være nok lade punkter for tablets & mobil telefoner og?
Og nok lade stasjoner er det vel i hele Tyskland?

Skulle visst på en tanks museum(ikke vet jeg hvor og hva, men et museum var det ihvertfall).

EDIT
Er det noe kjekt å kjøpe til Tesla i Danmark / Tyskland?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

eg1l

Det blir tur på meg for å få et glimt av Tour De France i alpene.
Deretter blir det en svipptur nedom rivieraen og så via Paris og Amsterdam på tur hjem.

Harlex

Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 17. januar 2015, klokken 14:25
Og nok lade stasjoner er det vel i hele Tyskland?

EDIT
Er det noe kjekt å kjøpe til Tesla i Danmark / Tyskland?

Utfordringen med langt mellom ladestasjoner i Tyskland og sentrale Europa er vel et tilbakelagt tema nå og iallefall til sommeren... Det gikk helt greit for meg i fjor og nå er det vel antall superladerne mangedoblet :D
Meg bekjent er det vel ikke noe mer interessant av Tesla-utstyr i Dammark og Tyskland enn det man får i Norge. Med dagens valutakurser er det vel ingenting å spare heller....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tesla65

Planer om tur til Spania til sommeren. Får håpe Tesla får på plasse ladere til da
Hvit P85 Solgt

ELbilist1

Etter en nydelig tur i 2014
Rivieraen og Monaco, har jeg veldig lyst igjen.........
Ble 7218km på den turen. (5 netter på Hotell og 8 i bilen)
Venter spent på nye SC, har lyst til Spania og kanskje Kroatia (Split og Dubrovnic)
Noen som vet om det lar seg gjøre å kjøre på den STORE ØYA?
STORbritania??, litt skeptisk til Venstre kjøring........
:) Ren nytelse, hvær dag!

Tuxedo

Sitat fra: ELbilist1 på lørdag 17. januar 2015, klokken 17:36
Venter spent på nye SC, har lyst til Spania og kanskje Kroatia (Split og Dubrovnic)
Da hadde jeg faktisk leid bil.  Mye enklere å kjøre på venstre side av veien når man sitter på den "rette" siden i bilen  ;D

Man har dårlig oversikt når man sitter inn mot grøften og forbikjøringer kan man bare glemme.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Frodebo

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Trustno1

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 17. januar 2015, klokken 17:42
Sitat fra: ELbilist1 på lørdag 17. januar 2015, klokken 17:36
Da hadde jeg faktisk leid bil.  Mye enklere å kjøre på venstre side av veien når man sitter på den "rette" siden i bilen  ;D

Man har dårlig oversikt når man sitter inn mot grøften og forbikjøringer kan man bare glemme.

Er det virkelig så ille å sitte på feil side? Det finnes da opp til flere norskregistrerte biler med høyreratt (da gjerne japanskimporterte sportsbiler). Kan ikke si jeg har lest annet at de mener det er uproblematisk når man er vant til det.

Ikke at jeg har prøvd selv, men ser ikke for meg at det vil være ett så stort problem.

Vi har planer om å ta en ferietur i Storbritannia i sommer sannsynligvis, så hadde håpet dette fungerer greit.

TimboDuck

For å forsvare investeringen så blir det i sommer biltur til vest Tyskland, Champagne distriktet og Normandie. Håper å klemme inn en runde på ringen også for morro skyld  :)

Vi regner med å bruke Kiel fergen og primært SC men har begynt å lese oss opp på alternativ lading i disse områdene. Dette blir første bilferie for oss så det blir spennende.
Sølv P85D, bygget Feb'15

kjellsve

Får levert s85D i mai, og planlegger fire ukers tur gjennom Europa for to voksne. Ned til Monaco, følge kysten nedover Frankrike. Planlegger en del stopp, men kommer til å ta mye på sparket. Første Tesla, første langferie med bil i Europa. Spennende  ;D
TMS85D - juni 2015

Bjoris

Blir legoland og så i elbil utlandet Polen, det finnes jo knapt støt noen steder, ser, SC er planlagt, men det blir en seriøs omvei, men kanskje bare for moro ene veien, satser på leilighet med strøm
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Trokloy

Har planer om bilferie til familieboligen vår i Alfaz del-pi (Spania) i fellesferien. Tar turen via Paris og eurodisney på vei ned. Blir førstegangseigere av Tesla i slutten av Mars, så dette blir spennende :-)
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA