Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

Har ikke fått VIN - bestilt 13.11 og bekreftet 25.11.

Leveringsstatus har endret seg fra mai til late mai.
Helt ok :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

GeirHM

Sitat fra: moso på onsdag 21. januar 2015, klokken 11:25
Min vin 700xx bestilt 13.10 er fremdeles på sent mars
Vår S85D ble også bestilt 13.10 og har hatt "sen mars" hele tiden. VIN 70607. Hadde vært morsomt å kjøre Tesla i Østerdalen på påskeferie. Håper det blir en stor slutten av kvartaletleveranse til Drammen... Jeg er klar.

Martinius

Vin694'' og er nå kontaktet av intrnal advisor nummer to fra tesla for å bekrefte my tesla design. Jeg har også fått leveringsspesialist nummer 3 i rekken. Ingen utsettelse ift. Sent mars enda, men ikke i produksjon heller. Krysser fingre som alle andre med mars levering  :)

moso

Jeg _tror_ det er et resultat av detaljplanlegging at noen nå sklir innen andre kvartal. Mot slutten av første kvartal vil produksjonen være mest USA biler for å booste kvartalet. De som skal til Europa produseres da de siste dagene i mars og utover i april. Blir fort mai levering da. Bilene som skal leveres her i slutten av mars starter forhåpentligvis produksjon ila en uke eller to. Ellers sklir vel vi fort inn i slutten av april eller mai vi også. Den som venter på noe godt osv..
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Trond.Strom

Sjekket MyTesla i dag, og kjempeskuffelse!
har blitt utsatt fra mai til juni...

kjellsve

Sitat fra: Trond.Strom på fredag 23. januar 2015, klokken 08:45
Sjekket MyTesla i dag, og kjempeskuffelse!
har blitt utsatt fra mai til juni...

Samme situasjon for min bil; først mai, så sent mai- og nå juni.

Å tro på at Europaturné i sommer vil kunne gjennomføres er kanskje å være for optimistisk?
TMS85D - juni 2015

Trond.Strom

ja jeg sitter også med en europatur i tankene for juli...

Camiri

Tesla vil sikkert redusere til et minimum biler som er i transitt når de rapporterer kvartalstallene, for å ha et så lite inventar som mulig (noe som de har blitt kritisert for før). Tesla følger kalender året som sitt fiskale år, og det vil da være smart av dem å transportere bilene til Europa slik at de blir utlevert og betalt før kvartalet er ferdig, samt å ha ingen biler som blir transportert på dette tidspunktet. Det vil da være en topp for utlevering i mars, juni, september og desember.

TrondW

i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Elbil fundamentalist

Beregnet levering opprinnelig sent mars. Så fremskrevet til mars og deretter tilbake til sent mars. Uutholdelig venting. Hva med ekstrautstyr?

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s
-Gummimatter
-Wishbar roof rack
-Panoramic roof sunshade
-Tuch up pen
-back seat cup holder
-wheel lock set
-SAE J1772 adapter (kan bruke mennekeskabelen jeg har på Leafen)

www.elbilshop.no
-Slimbox til både Tesla'n og Leafen
Portabel med blå kontakt istedenfor fastmontert. Kan ta den med i Leafen og lade mennekeskabel "over alt"
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Bushy

vis dem prøver å sette bilen min på vent i april. bare for å evnt prioritere utleveringer til q1. så min kommer til slutten av q2. tror jeg det flipper for meg... hadde på forige bilen estimert levering august... kom tilslutt på estimert november før jeg avbestillte..
S75D sept. 17

mogu

Sitat fra: Bushy på fredag 23. januar 2015, klokken 17:54
vis dem prøver å sette bilen min på vent i april. bare for å evnt prioritere utleveringer til q1. så min kommer til slutten av q2. tror jeg det flipper for meg... hadde på forige bilen estimert levering august... kom tilslutt på estimert november før jeg avbestillte..

Haha, tror at hvis du ikke orker å vente så har du mer enn nok å glede deg til med tesla ;)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Amoss

Sitat fra: Elbil fundamentalist på fredag 23. januar 2015, klokken 17:03
-SAE J1772 adapter (kan bruke mennekeskabelen jeg har på Leafen)

Hmm... Er ikke dette adapteret beregnet for USA biler?  Sjekk om den kan brukes på EU biler før du bestiller....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

elbilen

Fra mai, sent mai, nå juni. Bekreftet 20.11.14. Ikke fått VIN.
Har leasingbil som skal leveres sent mai så håper det er estimert tid endrer seg tilbake. Noen som har opplevd dette?

TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA