Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

andreasmj

Sitat fra: kjolnerdomen på lørdag 17. januar 2015, klokken 10:52
Jeg sendte Mail til min DS den 11. desember for å legge til vinterpakke og sikkerhetspakke. Fikk bekreftet at dette var ok, og at jeg fikk "gammel" pris 18. desember. Men konfigurasjonen på my tesla endret seg ikke før i går, så kan tydeligvis ta litt tid!

Da var vinterpakken på plass hos meg også! Til gammel pris. Bare tull å tvile på at Tesla ordner opp. :)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

GeirHM

Uff. Hvor mye var gammel pris for vinterpakken? Jeg lurer på om jeg skal kontakte Tesla og be om denne jeg og, om det ikke har konsekvenser for plassen min i køen. VIN 70607. Men det er kanskje for sent nå?

Havebigfun

Sitat fra: GeirHM på lørdag 17. januar 2015, klokken 21:07
Uff. Hvor mye var gammel pris for vinterpakken? Jeg lurer på om jeg skal kontakte Tesla og be om denne jeg og, om det ikke har konsekvenser for plassen min i køen. VIN 70607. Men det er kanskje for sent nå?
kostet 4900- er det en stund til bilen produseres er det antakelig ikke noe problem- tar du estimert levering minus 6-8 uker har du omtrent tidsvinduet- det er fri gjetting fra min side- det låses iallefall en stund før den går i produksjon.

GeirHM

Da er kanskje det løpet kjørt. De starter produksjonen av D de første dagene av februar og jeg tror (og håper) at min er blant de tidligste. Men jeg tar en telefon til Drammen. Takk for svar!

Tempe Dekkservice

Har bestilt S85D til meg selv, Mørk Grå med alt utstyr bortsett fra interiorpack.
Vin: 710xx og levering sent mars står det nå, mens det stod april for noen uker siden

Har kjøpt Jkirkebosett og senkesett samt bestilt opp noen gromme 22" custom smidde Nichefelger. Greit å ha sommerfelgene klare når det er bar asfalt like rundt hjørnet, ved bilens ankomst.

-Sindre Langberg
Daglig Leder
Tempe Dekkservice AS

elbilen

Sitat fra: andreasmj på lørdag 17. januar 2015, klokken 17:45
Da var vinterpakken på plass hos meg også! Til gammel pris. Bare tull å tvile på at Tesla ordner opp. :)

Jeg også fikk lagt til dette 5.januar, men måtte betale ny pris...
Ikke synlig i MyTesla enda. Har etterspurt bekreftelse i kveld.
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

Tempe Dekkservice

Sitat fra: chitty på lørdag 17. januar 2015, klokken 21:59

Tok nesten 2mnd her før en endring ble synlig i MyTesla :P Så du må nok vente litt :)

andreasmj

Sitat fra: chitty på lørdag 17. januar 2015, klokken 21:59

Jeg ba om å legge til vinterpakken i midten av desember (før prisstigning, men etter det ble snakk om rattvarme), derfor gammel pris. Forskjellen er vel 300 kr, så det utgjør ikke store forskjellen uansett :)

På tide å bli kvitt dieseldyret nå!
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Regner med at bilen skal rett til fjells og deretter på langtur dersom leveransetid overholdes: Som forberedelse har jeg på plass Jkirkebosett og digitalt parkeringsur. Snøkjettinger er i bestilling.
Etterhvert regner jeg med: Gummimatter, takstativ, bombrikke og ekstra UMC.
Skikkelig jekk har jeg fra før av.

kjolnerdomen

Ser det er flere av dere som har bestilt Jkirkebo-settet. Hva er hovedgrunnen til at dere trenger dette? Er dette noe "alle" bør ha eller er det spesifikke grunner til at folk har kjøpt dette?

Tempe Dekkservice

Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 18. januar 2015, klokken 06:56
Ser det er flere av dere som har bestilt Jkirkebo-settet. Hva er hovedgrunnen til at dere trenger dette? Er dette noe "alle" bør ha eller er det spesifikke grunner til at folk har kjøpt dette?

kjekt å bare ha liggende i tilfelle man har behov for nødlading :)

Muffinman

Kommer an på bruksmønster. Jeg bruker slike overganger opptil flere ganger i uka, mens type 2 kabelen støver ned. Skal du innom hoteller, hytter eller campingplasser kan de fleste ordne lading, men så godt som ingen har noe som hverken blå- eller rødklumpen passer rett inn i. Og av og til er uttaket mer enn 6 meter unna ladeporten. Da er settet kjekt å ha. Jeg kan koble til følgende, alt inkludert:

- Supercharger
- Type 2
- 32/16A CEE
- Komfyrstikk
- 63A trefas IT
- 32/16A trefas TN
- Schuko
- Skjøtekabler tilpasset adaptere.

Har brukt alt unntatt 32A TN og komfyrstikk så langt.

hgs

Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 18. januar 2015, klokken 06:56

Om du ikke trenger hele settet kan du kjøpe deler enkeltvis. Iallfall synes jeg overgangen fra schuko til rødt/blått adapter er veldig grei å ha, siden du da kan trekke 16A fra schuko i stedet for 13A. Pass bare på at kontakten tåler det.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

pej

Har også mitt barn nr 2 på vei. ELgris. (Den grå)

Mørk grå
Sort skinn
Sort alcantara tak
Panorama
Matt treverk
19" originale hjul
Alt utstyr utenom premium interiørpakka.

Bekreftet 18/12 og levering sent mai.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Havebigfun

Sitat fra: hgs på søndag 18. januar 2015, klokken 20:57
Iallfall synes jeg overgangen fra schuko til rødt/blått adapter er veldig grei å ha, siden du da kan trekke 16A fra schuko i stedet for 13A. Pass bare på at kontakten tåler det.
Dette er bare noe for folk som vet hva de gjør. Schuko tåler som regel ikke trekk på 16 A over tid- det betyr brannfare og bør brukes med respekt og følges opp ved å sjekke  temperaturen av stikkontakten etter noe tid.
Jeg vil ikke avspore denne tråden men minne de nye som ikke har vært med på elbilforumet i lengre tid om at man bør sette seg godt inn i problemstillingen før man velger slike uortodokse løsninger. :)
Masse info om dette i ladetråden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA