Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Quaoar

Bestilte 01.11.14.
Hatt forventet levering sent april, frem til siste uken. Da ble det endret til forventet levering mai.

Bestillingslisten:

Voll1

Ser at mange gleder seg stort til bilen ankommer. :-)  Men det er nok bare å innse at utlevering av biler fra Tesla skjer hovedsaklig i mars, juni, september og desember. Slik har det vært til nå, og slik blir det sikkert i framtiden også (helt til antall biler blir så lavt at det ikke spiller noen rolle). At enkelte kan være heldig å få biler utenom "kvartals-slutt" vil nok også kunne skje, men mesteparten av utleveringene skjer ved "kvartals-slutt".
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Martinius

Jeg har fortsatt sent mars, men ser av TMC forumet at det er noen over dammen som har fått sin S85D i produksjon, men at det produksjonen tar tid. http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/39882-Tracking-S85D-Delivery-Thread/page12

Jeg håper fortsatt å få bilen i mars. Jeg vil finne det veldig urimelig at jeg ikke får bilen før i slutten av andre kvartal hvis Tesla av en eller annen grunn ikke klarer å levere i 1. kvartal.

petersv

Sitat fra: Voll1 på onsdag 28. januar 2015, klokken 09:45
Ser at mange gleder seg stort til bilen ankommer. :-)  Men det er nok bare å innse at utlevering av biler fra Tesla skjer hovedsaklig i mars, juni, september og desember. Slik har det vært til nå, og slik blir det sikkert i framtiden også (helt til antall biler blir så lavt at det ikke spiller noen rolle). At enkelte kan være heldig å få biler utenom "kvartals-slutt" vil nok også kunne skje, men mesteparten av utleveringene skjer ved "kvartals-slutt".

Ja, ser sånn slik ut her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19182.0.html

Dennis

Tror nok man kan se langt etter levering i mars for 85D når de ikke har startet å produsere de en gang og de henger så etter med P85D som prioriteres over 85D.

Begynner å se mørkt ut for levering av min P85D i mars også, blir den ferdig produsert innen 3-4 dager så går nok slutten av mars akkurat, Tesla selv sier det tar 50-60 dager med frakt osv før den er klar til utlevering. Min gikk i produksjon 13 januar og ble bestilt 11 oktober og bekreftet 12 så er også mange P85D i køen etter min som skal leveres.

Martinius

Hehe, det kan jo ikke være sånn at Alle PD(iddy) bilene prioriteres over 85D til evig tid. Dette kan vel kun gjelde de som ble bestilt den første månedene. Men jeg lurer veldig på når skifte skjer. De har jo allerede satt S85D i produksjon så enten har antall P bestillinger gått kraftig ned eller så prioriterer de ikke lenger, men det kan selvsagt være de fortsatt har flere produksjonslinjer tilgjengelig for P.

Dennis

#96
P blir vel alltid prioritert over 85D. Bestiller man en P85D nå er forventet levering mai men 85D er sent juni.
Men så klart bestiller man en P85D nå går jo ikke den foran 85D bilene i køen som allerede er bestilt for lenge siden. De blir prioritert over de som bestilte på samme tid.

Er vel kun en som har fått sin 85D i produksjon skal man tro det som står på USA tesla forumet? Og tenker de vil prioritere 85D for USA og Canada framover siden de ikke rekker hit før Q1 er over uansett.

Bushy

Hau... Får prøve å holde negativiteten min unna nå
S75D sept. 17

Dennis

Kan jo håpe på det beste, men Tesla har gode kvartalstall som høy prioritet og vil derfor forsøke å levere flest mulig biler i usa og canada før Q1 er over hvis de ikke rekker å produsere bilene som skal hit før det blir for seint pga frakt.

snappy

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 28. januar 2015, klokken 10:31
Tesla selv sier det tar 50-60 dager med frakt osv før den er klar til utlevering.

Det er eksempler i statusregnearket at dette er gjort på ca 30-35 dager i perioden før jul, så dersom Tesla er tilstrekkelig motivert kan nok produksjon helt opp til midten av februar rekke frem til en "sen mars" levering.
( spekulasjon for å trøste meg selv... )
2014 e-UP
2015 85D

Martinius

Fikk følgende svar fra DS på e-post i dag etter at denne forsøkte å nå meg på telefon uten hell. Litt godagmannøkseskaft, men håpet lever...

"Din Model S har fortsatt estimert levering i slutten av mars. De fleste bilene for Norge i dette kvartalet blir levert siste halvdel av mars."

Jeg spurte også om rattvarme (i vinterpakke) og yachtfloor var blitt standard også på europeiske biler, men ikke noe skriftlig svar på det enda.

runwatt

"Under produksjon
Tesla-fabrikken bygger din Model S."

Da er det håp :)

85D - Sent mars - Vin699xx

S85, Alt utstyr, svart, solgt...
85D, Alt utstyr, grå, mars 2015

MrWho

Nissan Leaf Tekna 6,6kW - Snart for salg :)
Tesla S85D - Alt unntatt 7 seter - Seint mars - In Transit
VIN: XXXXXXXXP6963X

Snowroller

Fortfarande i "produksjonskøen". ETA sent i Mars. VIN 705XX.
Grå 85D

christian1986


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA