Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

jazzwheel

Har aldri opplevd det nei, men jeg er litt paranoid for at batteriet skal tappes så jeg skrur alltid av AC når jeg går ut av bilen. Ellers er vel reset av store skjermen et hot tips for å se om det bedrer seg.

Amoss

Sitat fra: Oggen på onsdag 21. januar 2015, klokken 01:37
Bug vet jeg ikke men jeg merker det på appen idet jeg skal til å skru den på.
Nå i kveld var bilen allerede 23 grader idet jeg åpnet appen. Ingen aktivitet programmert hverken i visible tesla eller winfon appen jeg også har. Bruker bare android telefonen for tiden, og skjønner ingen ting.
De overvåker vel mer enn vi vil vite, men det må da være grenser hvor smart dette er
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Oggen

Leste du begge innleggene amoss?
Smart precon er ikke aktivert.

Øyvind.h

Om Tesla evner å bruke statistikken godt kan man fint oppleve at bilen er nærmest telepatisk. Naturligvis med enkelte feilskjær, men smart precond er kun ment å dekke de faste rutinekjøringene og ikke spontankjøring.
For spontankjøring reddes man av 6kW varmeelement som sørger for god og varm kupe i løpet av få minutter :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ew

@Oggen: Automatisk varme uten at Smart Preconditioning er på høres veldig merkelig ut. Det kan jo være at "av" ikke er "av". Dvs: Hvis du ikke manuelt har slått av funksjonen kan det tenkes at den er på som standard, men at brukergrensesnittet feilaktig viser den som av. I så fall burde det hjelpe å gå inn og slå på funksjonen, for så å slå den av igjen. Hvis heller ikke det hjelper kan det jo tenkes at knappen faktisk ikke fungerer som den skal, og da er jo omstart en mulighet. Hvis også selve knappen er i beta er det jo litt uheldig for de som ikke vil bruke funksjonen. Selv vil jeg ha dette på, men jeg har til gode å få 6.1 installert...

@Øivind.h: Jeg har stor tro på at Smart Precondition vil lette faste rutiner for mange. Håper virkelig at Tesla jobber hardt med å bruke dataene de får inn fra bilene til noe bra. Med nye biler med skiltgjenkjenning ute på veiene burde det f.eks. være mulig å få oversendt fartsgrensene til de eldre bilene, på samme måte som trafikkinfoen funker i dag. Hadde også vært spennende om utetemperatur også kunne deles, slik at bilene kunne varsle hverandre om værendringer? Big Data har mange muligheter, så her får vi håpe på flere oppdateringer.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Amoss

Sitat fra: Oggen på onsdag 21. januar 2015, klokken 09:52
Leste du begge innleggene amoss?
Smart precon er ikke aktivert.

Sorry, misstolket den biten tydeligvis :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

fonberg

Sitat fra: ew på onsdag 21. januar 2015, klokken 10:05...
Med nye biler med skiltgjenkjenning ute på veiene burde det f.eks. være mulig å få oversendt fartsgrensene til de eldre bilene, på samme måte som trafikkinfoen funker i dag.
...

Jeg mener det er flere eiere av nyere TMS-er der ute som har påvist at fartsgrense-info allerede nå fungerer uavhengig av skiltgjenkjenning (dvs GPS-basert). Burde jo ikke være noe stort problem heller; Leafen vår har jo hatt fartsgrensinfo på Navi-skjermen siden 2012.
Forøvrig enig med deg: håper virkelig dette kommer snart også på TMS-er som er før autopilot-utgaver!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Philippo10

Har fått min første oppdatering, skal vel ikke ha noen betydning om laderen er i?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Tuxedo

Sitat fra: Philippo10 på onsdag 21. januar 2015, klokken 20:49
Har fått min første oppdatering, skal vel ikke ha noen betydning om laderen er i?
Nei, det har ingen betydning.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Teslanewbie

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 21. januar 2015, klokken 20:51

Lol ...noen med erfaring fra  Iphone oppdatering .. :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Philippo10

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 21. januar 2015, klokken 22:46
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 21. januar 2015, klokken 20:51

Lol ...noen med erfaring fra  Iphone oppdatering .. :-)

*ENDA MER USERIØST INNLEGG SLETTET*
- Moderator
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Cowboystrekk

Da fikk jeg min oppdatering og :)

Nyheter som jeg liker som ikke har techpakka:
- Ryggelinjer
- Ladeportåpning med nøkkel
- Prosent batteri
- Letter å komme frem til "Range mode" i menyene
- Bedre ytelse enn på .73-programvaren :)

Men jeg kunne tenkt med planlagt oppvarming fremfor intuitiv, gjerne begge deler :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Gusse

YAY! Fikk min oppdatering sent i går kveld. 6.1 klar i dag når jeg dro på jobb. Kommer ikke over hvor fantastisk dette er. Har og har hatt min del av bugs og feil av mere mekanisk art, men blir lett glemt når man ser hvor fantastisk bilen egentlig er....in love alltså :-* :)

fonberg

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 22. januar 2015, klokken 10:42

...

Men jeg kunne tenkt med planlagt oppvarming fremfor intuitiv, gjerne begge deler :)

Hva legger du i "bedre ytelse"?

Jeg ønske meg også planlagt oppvarming!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

smurf

Sitat fra: fonberg på torsdag 22. januar 2015, klokken 14:18
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 22. januar 2015, klokken 10:42

...

Hva legger du i "bedre ytelse"?

Jeg ønske meg også planlagt oppvarming!

+1 på planlagt oppvarming. Har jo det på Volvo'n så forventer intet mindre fra Tesla...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA