Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

Batteritralla

Sitat fra: jazzwheel på fredag 16. januar 2015, klokken 18:19
2.2.92 installert.

Jeg har original DU og fikk den likevel. Da kan vi vel konkludere med at alle får den etterhvert.

Jeg syns ikke bilen føltes noe raskere enn før, men den var heller ikke tregere så vanskelig å si. Ikke ofte jeg trykker hardt på gassen på vinteren. Det er definitivt fortsatt sprut nok til at det å gi bånn gass i sentrum er dumt etter få sekunder..

2.2.92 installert i min bil - som det er skiftet DU i.

INGEN tvil om at responsen når man flater fjøla i 50-60 km/t er tilbake igjen.

"LIKE"  :D


Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

hgs

Sitat fra: Batteritralla på søndag 18. januar 2015, klokken 21:50
Sitat fra: jazzwheel på fredag 16. januar 2015, klokken 18:19
2.2.92 installert.

Jeg har original DU og fikk den likevel. Da kan vi vel konkludere med at alle får den etterhvert.

Jeg syns ikke bilen føltes noe raskere enn før, men den var heller ikke tregere så vanskelig å si. Ikke ofte jeg trykker hardt på gassen på vinteren. Det er definitivt fortsatt sprut nok til at det å gi bånn gass i sentrum er dumt etter få sekunder..

2.2.92 installert i min bil - som det er skiftet DU i.

INGEN tvil om at responsen når man flater fjøla i 50-60 km/t er tilbake igjen.

"LIKE"  :D

Godt å høre.
Jeg fikk bilen tilbake fra service og DU-bytte i går, med 2.2.92 på plass. Mitt inntrykk stemmer også med det du skriver her, selv om det er vanskelig å vurdere skikkelig med R2 på bilen og snø og is på veien.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

gss

Sitat fra: Cato76 på torsdag 15. januar 2015, klokken 08:40
Genialt med den nye beregningen i forbruk ved navigering.  ;)
Jeg testet denne på vei til jobben i dag, og den virker ut til å fungere ganske bra. Det eneste jeg mistenker er at jeg tror den ikke regner med at en kjører gjennom tunneler, men over tunnelene... Ser nemlig på grafen at før en tunnel så virker det ut som den beregner forbruket som om man skulle kjøre over en liten ås.  ???

På bildet ser dere grå linje som er beregnet forbruk, og den grønne linjen er faktisk forbruk.

Turen min i dag var ikke lengre enn 20km, og det behøves nok en lengre test-tur før vi kan se om denne stemmer 100%
Den går linja, estimert, er den basert på samme som "typical"? Altså at man må kjøre ganske pent og pyntelig i riktig fart for at den skal stemme? Eller er den nærmere virkeligheten?
Tar den høyde for utetemperatur?


cairnz

Den grå linja er det som ble estimert når du la inn turen i navi. Den grønne er det "faktiske" forbruket.
Elbilist

Haldenser

Sitat fra: BMW850 på søndag 18. januar 2015, klokken 19:19
Foretok en helt uplanlagt litt lengre tur i dag og hadde ikke ladet bilen. Må si den nye "prediction" delen fungerer glimrende. Slipper og lure på om det blir knapt med strøm. Legg inn reiserute og du har fullstendig oversikt og "piece of mind". Veldig bra og nyttig!!!

Ladet også 20-25 minutter på en 22kW stasjon før jeg dro slik at jeg hadde en god buffer. Veldig greit istedet for nærmere en time som hadde vært uaktuelt om jeg ikke hadde hatt dobbeltlader. DOBBELTLADER er topp når man har det! :D

Som tidligere nevnt er det synd navigasjonssystemet til Tesla enda ikke har muligjort valgfrie ruter. Dette gjør denne funksjonen i beste fall veiledende. Noe så enkelt som Oslo - Tr.heim kan man ikke velge mellom Gudbrandsdalen eller Østerdalen, og dermed feks se forskjell i forbruk osv på forhånd. I min bok (og tydeligvis flere her på forumet) er dette en svært nødvendig funksjon og fjerner noe av gleden av denne ellers så utmerkede funksjonaliteten.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

SA Lunde

Sitat fra: Haldenser på mandag 19. januar 2015, klokken 20:41
Sitat fra: BMW850 på søndag 18. januar 2015, klokken 19:19
Foretok en helt uplanlagt litt lengre tur i dag og hadde ikke ladet bilen. Må si den nye "prediction" delen fungerer glimrende. Slipper og lure på om det blir knapt med strøm. Legg inn reiserute og du har fullstendig oversikt og "piece of mind". Veldig bra og nyttig!!!

Ladet også 20-25 minutter på en 22kW stasjon før jeg dro slik at jeg hadde en god buffer. Veldig greit istedet for nærmere en time som hadde vært uaktuelt om jeg ikke hadde hatt dobbeltlader. DOBBELTLADER er topp når man har det! :D

Som tidligere nevnt er det synd navigasjonssystemet til Tesla enda ikke har muligjort valgfrie ruter. Dette gjør denne funksjonen i beste fall veiledende. Noe så enkelt som Oslo - Tr.heim kan man ikke velge mellom Gudbrandsdalen eller Østerdalen, og dermed feks se forskjell i forbruk osv på forhånd. I min bok (og tydeligvis flere her på forumet) er dette en svært nødvendig funksjon og fjerner noe av gleden av denne ellers så utmerkede funksjonaliteten.

Kan man ikke legge in viapunkt da? Har aldri prøvd selv, da behovet ikke har meldt sef enda.
Elbilist siden 31.12.14

Haldenser

Nei, dette har aldri vært mulig og er nesten utrolig at de enda ikke har fått på plass noe så enkelt...
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

mariowing

Sitat fra: Haldenser på mandag 19. januar 2015, klokken 21:08
Nei, dette har aldri vært mulig og er nesten utrolig at de enda ikke har fått på plass noe så enkelt...

Minner meg om en kunde som sa en gang "med dagens moderne programeringsverktøy kan ikke dette være et problem". Men det var det ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

jkirkebo

Sitat fra: gss på mandag 19. januar 2015, klokken 20:22
Sitat fra: Cato76 på torsdag 15. januar 2015, klokken 08:40
Genialt med den nye beregningen i forbruk ved navigering.  ;)
Jeg testet denne på vei til jobben i dag, og den virker ut til å fungere ganske bra. Det eneste jeg mistenker er at jeg tror den ikke regner med at en kjører gjennom tunneler, men over tunnelene... Ser nemlig på grafen at før en tunnel så virker det ut som den beregner forbruket som om man skulle kjøre over en liten ås.  ???

På bildet ser dere grå linje som er beregnet forbruk, og den grønne linjen er faktisk forbruk.

Turen min i dag var ikke lengre enn 20km, og det behøves nok en lengre test-tur før vi kan se om denne stemmer 100%
Den går linja, estimert, er den basert på samme som "typical"? Altså at man må kjøre ganske pent og pyntelig i riktig fart for at den skal stemme? Eller er den nærmere virkeligheten?
Tar den høyde for utetemperatur?

Den grå linja forutsetter noenlunde pen kjøring. Når jeg kjørte Lillehammer-Fredrikstad på søndag endte den grå linja på 16% rest på batteriet. Det synes jeg var litt vel optimistisk. Etter å ha kjørt noen få kilometer hadde den grønne/gula linja justert seg litt nedover, og den lå og pendlet mellom 6% og 11% resten av turen. Jeg kom fram med 8% rest. Dvs. at etter få kilometer kjøring fikk jeg en veldig god indikasjon på restkapasitet ved målet. Jeg antar den da ser på forskjell mellom grå og grønn linje hittil, og legger inn samme forskjell på resten av turen. Fungerer supert :)

Jeg dro forøvrig fra Lillehammer med 338tkm og kom fram med 29tkm. 309tkm brukt på 284km vinterstid med minusgrader (minus 3 i snitt), det er jeg godt fornøyd med. 207Wh/km.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

overlay

Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. januar 2015, klokken 22:31
Sitat fra: gss på mandag 19. januar 2015, klokken 20:22
Sitat fra: Cato76 på torsdag 15. januar 2015, klokken 08:40
Genialt med den nye beregningen i forbruk ved navigering.  ;)
Jeg testet denne på vei til jobben i dag, og den virker ut til å fungere ganske bra. Det eneste jeg mistenker er at jeg tror den ikke regner med at en kjører gjennom tunneler, men over tunnelene... Ser nemlig på grafen at før en tunnel så virker det ut som den beregner forbruket som om man skulle kjøre over en liten ås.  ???

På bildet ser dere grå linje som er beregnet forbruk, og den grønne linjen er faktisk forbruk.

Turen min i dag var ikke lengre enn 20km, og det behøves nok en lengre test-tur før vi kan se om denne stemmer 100%
Den går linja, estimert, er den basert på samme som "typical"? Altså at man må kjøre ganske pent og pyntelig i riktig fart for at den skal stemme? Eller er den nærmere virkeligheten?
Tar den høyde for utetemperatur?

Den grå linja forutsetter noenlunde pen kjøring. Når jeg kjørte Lillehammer-Fredrikstad på søndag endte den grå linja på 16% rest på batteriet. Det synes jeg var litt vel optimistisk. Etter å ha kjørt noen få kilometer hadde den grønne/gula linja justert seg litt nedover, og den lå og pendlet mellom 6% og 11% resten av turen. Jeg kom fram med 8% rest. Dvs. at etter få kilometer kjøring fikk jeg en veldig god indikasjon på restkapasitet ved målet. Jeg antar den da ser på forskjell mellom grå og grønn linje hittil, og legger inn samme forskjell på resten av turen. Fungerer supert :)

Jeg dro forøvrig fra Lillehammer med 338tkm og kom fram med 29tkm. 309tkm brukt på 284km vinterstid med minusgrader (minus 3 i snitt), det er jeg godt fornøyd med. 207Wh/km.

Går utifra at du tok E6?  Eller tok du riksvei 4 via gjøvik?

jkirkebo

Sitat fra: overlay på mandag 19. januar 2015, klokken 22:45
Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. januar 2015, klokken 22:31
Sitat fra: gss på mandag 19. januar 2015, klokken 20:22
Sitat fra: Cato76 på torsdag 15. januar 2015, klokken 08:40
Genialt med den nye beregningen i forbruk ved navigering.  ;)
Jeg testet denne på vei til jobben i dag, og den virker ut til å fungere ganske bra. Det eneste jeg mistenker er at jeg tror den ikke regner med at en kjører gjennom tunneler, men over tunnelene... Ser nemlig på grafen at før en tunnel så virker det ut som den beregner forbruket som om man skulle kjøre over en liten ås.  ???

På bildet ser dere grå linje som er beregnet forbruk, og den grønne linjen er faktisk forbruk.

Turen min i dag var ikke lengre enn 20km, og det behøves nok en lengre test-tur før vi kan se om denne stemmer 100%
Den går linja, estimert, er den basert på samme som "typical"? Altså at man må kjøre ganske pent og pyntelig i riktig fart for at den skal stemme? Eller er den nærmere virkeligheten?
Tar den høyde for utetemperatur?

Den grå linja forutsetter noenlunde pen kjøring. Når jeg kjørte Lillehammer-Fredrikstad på søndag endte den grå linja på 16% rest på batteriet. Det synes jeg var litt vel optimistisk. Etter å ha kjørt noen få kilometer hadde den grønne/gula linja justert seg litt nedover, og den lå og pendlet mellom 6% og 11% resten av turen. Jeg kom fram med 8% rest. Dvs. at etter få kilometer kjøring fikk jeg en veldig god indikasjon på restkapasitet ved målet. Jeg antar den da ser på forskjell mellom grå og grønn linje hittil, og legger inn samme forskjell på resten av turen. Fungerer supert :)

Jeg dro forøvrig fra Lillehammer med 338tkm og kom fram med 29tkm. 309tkm brukt på 284km vinterstid med minusgrader (minus 3 i snitt), det er jeg godt fornøyd med. 207Wh/km.

Går utifra at du tok E6?  Eller tok du riksvei 4 via gjøvik?

E6.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mogu

For de som ikke har fått bil enda, eller har bil men ikke har fått oppdatering enda, så er release notes 6.1 ute på my tesla.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Oggen

Opplever noe rart etter 6.1 kom.
Jeg jobber sent og reiser både til og fra jobb på ulike tidspunkt. Nå i kveld er det tredje gang jeg merker at idet jeg skal skru på varmen i bilen, så er den allerede varm/har begynnt å varme. Det var snakk om en slags smart ting som skulle være nå, men den er ikke aktivert. Hva skjer???
Hvor ifte varmer den seg UTEN at jeg merker det??

jazzwheel

Du mener det er en bug fordi du ikke har aktivert den? Det var en ny funksjon i settings ala "smart preheat" eller noe i den dur som skulle basere seg på kjente mønstere av når man brukte bilen. Eller kanskje de overvåker mobilen og skrur den på når du nærmer deg bilen :)

Oggen

Bug vet jeg ikke men jeg merker det på appen idet jeg skal til å skru den på.
Nå i kveld var bilen allerede 23 grader idet jeg åpnet appen. Ingen aktivitet programmert hverken i visible tesla eller winfon appen jeg også har. Bruker bare android telefonen for tiden, og skjønner ingen ting.
De overvåker vel mer enn vi vil vite, men det må da være grenser hvor smart dette er

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA