Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Egolf uten VP er ingen "langveiscruiser" om vinteren

Startet av Ohm, tirsdag 06. januar 2015, klokken 21:45

« forrige - neste »

iGolf

Folkens, seriøst, ingen vits med lakkbehandling på en e-golf når lakken er så tynn som den er. Bedre å heller bruke god avfetting og ironx, osv osv osv av produkter å gjøre det selv et par ganger i året.

Klykken

På hvilken måte- og med hva slags logikk kan du påstå noe slikt? Med coatinger som noen velger her får du jo et målbart lag over lakken. I tillegg blir bilen lettere å vaske, og vanskeligere å få skitten. Bilen ser i tillegg bedre ut om det er profesjonelle som utfører jobben!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

np

Jeg får lagt OptiCoat på etter ferien. Er det virkelig bare å høytrykksspyle bilen for å få den ren med slik coating?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

sybo

Jeg har brukt c.quartz på min Ion, og når golfen kommer, blir det lagt på den å.
Ikke helt bare sprøyte bilen ren, men mye lettere en uten

Resistes

Sitat fra: np på lørdag 25. juli 2015, klokken 23:00
Jeg får lagt OptiCoat på etter ferien. Er det virkelig bare å høytrykksspyle bilen for å få den ren med slik coating?

Nei, man må fortsatt ha regelmessige berøringsvasker , men møkka fester ikke så lett og det er lettere å få den bort , mindre behov for sterke kjemikalier generelt. I tillegg er en bonus at glansen holder seg bedre over flere år grunnet ripestyrke,uv filter mm. Du kan nesten tenke på det som en ekstra klarlakk som er superglatt og mye hardere enn lakken orginalt . Utsagn som att Egolf har tynn lakkog det er bortkastet tid og penger med coating viser bare mangel på informasjon. Den er nok likedan som andre golf lakker , Coating kan legges på bart metall så tykkelse på lakk har ingenting å si.
Kanskje du kan ta 4 ganger høytrykk mellom vaskene,istedenfor 2 :)
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

np

Bra. Fått det på nå. Veldig fornøyd. Kjøpt noe Prickbort og Surfex HD etc. Får håpe behandlingen holder en stund.  :)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA