Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Egolf uten VP er ingen "langveiscruiser" om vinteren

Startet av Ohm, tirsdag 06. januar 2015, klokken 21:45

« forrige - neste »

autofil

Hei,

Venter på Golf (GTE) og ønsker å høre med dere hel-elektriske om hva dere vurderer ift behanling av bilen utover egen polering og vedlikehold. Slik jeg forstår nå er det flere gode alternativer, men jeg sliter med å forstå forskjellen:

1. Ditec - har hatt dette før, og var fornøyd. Den må samtidig rebehandles hvert 1,5 år pluss at enkelte sier at den gir et dårligere resultat enn neste på listen.
2. Modesta. Nytt? Får gode omtaler. Leter etter sted som gjør dette i Osloområdet.
3. Swisswax - fordeler/ulemper?

Jeg ønsker hard hinne og enkelt vedlikehold. Bilen min blir sort.

Andre innspill? Ønsker å gjøre dette mens bilen er helt ny for best resultat.

Mvh
SMO

LGF

Jeg har brukt Royalshine på fire biler og har vært veldig fornøyd. Har en 2009 mod Ford S-max med 112000 km på telleren som vi behandlet da den var ny. (Det kreves en etterbehandling innen to år etter første gang.) Forden er fortsatt som ny i lakken.

Jeg har brukt Lies Supershine i Stanseveien 6, Oslo.

Jeg er en av få som har fått omlevert e-Golf (ladetrøbbel). Den første behandlet jeg der. Nr. to har jeg ikke rukket å behandle enda, men kommer til å gjøre det.

Det anbefales å behandle med en gang blen er ny (og det er billigere fordi en slipper dyprensing av lakken).
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

autofil

Sitat fra: LGF på onsdag 17. desember 2014, klokken 22:43
Jeg har brukt Royalshine på fire biler og har vært veldig fornøyd. Har en 2009 mod Ford S-max med 112000 km på telleren som vi behandlet da den var ny. (Det kreves en etterbehandling innen to år etter første gang.) Forden er fortsatt som ny i lakken.

Jeg har brukt Lies Supershine i Stanseveien 6, Oslo.

Jeg er en av få som har fått omlevert e-Golf (ladetrøbbel). Den første behandlet jeg der. Nr. to har jeg ikke rukket å behandle enda, men kommer til å gjøre det.

Det anbefales å behandle med en gang blen er ny (og det er billigere fordi en slipper dyprensing av lakken).
Spennende. Pris? Bilde av bilen?

Dannyboy

Jeg har bestilt Ditech på min nye eGolf i Night Blue som skal være like om hjørnet..... (say no more) Har en Q5 fra 2010 som har vært behandlet med Ditech fra den var ny, og jeg er veldig fornøyd med det. Har hatt to rebehandlinger siden. Veldig lett å holde ren, og lakken holder seg meget godt. Deilig å slippe boningen!
E-Golf Intro Night Blue m/vp levert 16.1.15

LGF

Pris: 3.800,- for ny Golf - dvs uten dyprens av lakk.

Bilder er verre - bilen ble levert tilbake. Men - Lies Supershine har mange bilder av biler de har behandlet på sin FB-side.
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

mihkku


np

Sitat fra: LGF på onsdag 17. desember 2014, klokken 22:43
Jeg har brukt Royalshine på fire biler og har vært veldig fornøyd. Har en 2009 mod Ford S-max med 112000 km på telleren som vi behandlet da den var ny. (Det kreves en etterbehandling innen to år etter første gang.) Forden er fortsatt som ny i lakken.

Jeg har brukt Lies Supershine i Stanseveien 6, Oslo.

Jeg er en av få som har fått omlevert e-Golf (ladetrøbbel). Den første behandlet jeg der. Nr. to har jeg ikke rukket å behandle enda, men kommer til å gjøre det.

Det anbefales å behandle med en gang blen er ny (og det er billigere fordi en slipper dyprensing av lakken).

Er helt noob når det kommer til lakkbehandling. Varer det så lenge som de sier? Kan man nesten bare spyle bilen, så blir den ren?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

moonbuggy

Sitat fra: np på lørdag 20. desember 2014, klokken 13:16
Sitat fra: LGF på onsdag 17. desember 2014, klokken 22:43
Jeg har brukt Royalshine på fire biler og har vært veldig fornøyd. Har en 2009 mod Ford S-max med 112000 km på telleren som vi behandlet da den var ny. (Det kreves en etterbehandling innen to år etter første gang.) Forden er fortsatt som ny i lakken.

Jeg har brukt Lies Supershine i Stanseveien 6, Oslo.

Jeg er en av få som har fått omlevert e-Golf (ladetrøbbel). Den første behandlet jeg der. Nr. to har jeg ikke rukket å behandle enda, men kommer til å gjøre det.

Det anbefales å behandle med en gang blen er ny (og det er billigere fordi en slipper dyprensing av lakken).

Er helt noob når det kommer til lakkbehandling. Varer det så lenge som de sier? Kan man nesten bare spyle bilen, så blir den ren?
Jeg har en 2008 modell BMW metallic lakk. Den er aldri behandlet med noe som helst og ser helt ny ut i lakken den dag i dag, nyvasket  :)

olegregert

Jeg har hvit E-UP som jeg har hatt DITEC behandling når den var ny
Nå renner møkka av ved spyling

pwb

Hadde permashine på en bil, den holder i 5 år og ved skade så dekkes det på forsikringen også. Veldig lett å holde ren.

Kmellioli

Fikk tilbud på Ditec av Carshine i Kristiansand for 4900. Aner ikke om det er en god pris eller ikke. Ser det er andre som har god erfaring med Ditec. Burde jeg si ja takk? Er det verd å bruke 5k på det?
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

Råde

Sitat fra: Kmellioli på tirsdag 23. desember 2014, klokken 19:35
Fikk tilbud på Ditec av Carshine i Kristiansand for 4900. Aner ikke om det er en god pris eller ikke. Ser det er andre som har god erfaring med Ditec. Burde jeg si ja takk? Er det verd å bruke 5k på det?
Er også fryktelig usikker der. Hatt flere nye biler siste årene. Generelt holder skinnet seg bra, både i metallic og uten, men det danner seg jo et fint mønster av riper som er mer eller mindre fremtredende avhengig av farge. Og polere to ganger årlig skal man vel uansett?
e-Golf | X75D

poskare

Ripene kommer uansett. Vask, clay, poler og voks selv 2 ganger i året, eller sett det bort til noen som kan det om du ikke vil gjøre det selv. Det er iallefall min erfaring.

autofil

Kort om mitt bilhold til nå (Sort Touran): aldri i maskin, vasker selv, polerer minst 2x per år. MEN det er umulig å unngå riper i sort bil når jeg polerer. Sirklene kommer. Jeg hadde selv en a3 før med Ditec. Deilig å slippe å polere - som ikke skal gjøres. Dessuten vil jeg beskytte en helt ny bil ekstra godt med denne harde hinnen.

Marius Engel

#14
Ditech er vel den coatingen som folk har aller dårligst erfaring med. Det nytter ikke å høre på de som ikke har prøvd andre coatinger enn Ditech. Det er jo bedre enn ingenting. Dyrt, og kun en ok coating.

Swisswax er voks. Meget god voks, men gir ikke ripebestandighet slik enkelte coatinger gir.

Coating (lakkforsegling) kan du også legge selv om du er interessert. Selv polerte jeg opp bilen min i høst og la Gyeon Mohs på bilen. Den coatingen tåler alt av kjemikalier, holder lenge og gir faktisk mindre vaskeriper på bilen.

Hvis du vil ha dette gjort får du ett mye bedre resultat om du går inn på dcn.no og legger ut en jobbforespørsel i forumet der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA