Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Egolf uten VP er ingen "langveiscruiser" om vinteren

Startet av Ohm, tirsdag 06. januar 2015, klokken 21:45

« forrige - neste »

Capt

Har hatt bilen noen dager, kjørt ca 20mil. Skulle ta første vask og voks i dag. Avfetting + skumbad før Iron X, lakkrens og voksing. Utrolig mye metallpartikler i lakken (lilla). Bilen er fraktet med båt og tog, og det setter sine spor. Anbefaler alle å ta lakkrens og voks.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

np

Jeg blir ikke klok på dette. Noen påstår Ditec er fantastisk, andre at det bare er svada, man MÅ ha noe keramisk istedet, så sier noen at lakken er så myk at det nesten ikke er vits uansett. Hva skal en fattig mann gjøre? Glemme hele greia og gjøre det selv?

Når man sier 5/7 års garanti, om man tar etterbehandling hver 18 måned, blir det bare latterlig. Da varer det jo bare i 18 måneder... Så hva skjer etter 5 år, slutter den plutselig å virke.  ;)

På nippet til å bestille komplett sett fra Bilnerden, men vet også at jeg er sånn passe lat, så sitter da her på gjerdet.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Audigaudi

jeg er enig med deg så lenge man uansett må fornye forseglingen hver 18 mnd må du vurdere kostnaden og tidsbruken selv. En ting jeg kan si er at du etter å ha hatt bilen i noen år ikke vil få bort vaskeriper o.l. ved å legge forsegling for hånd. Da bør du i hvert fall sette bort jobben hvis du ikke allerede har kjøpt inn ´full pakke´.

Jeg har selv lyst til å prøve Fusso coat voks og se om holdbarheten på den er 12 mnd, slik det påstås. Det vil være en billig og lettstelt løsning. Men uansett vil jeg på det sterkeste anbefale å legge en forsegling nå som bilen er ny.

ionboy

Jeg vurderte lakkbeskyttelse, men brukte heller pengene++ på en solid vedlikeholdspakke fra Scandic Shine og Bilnerden. Jeg meldte meg også inn i www.detailersclub.no. Dette medlemskapet ga også 10% avslag på produktene hos overnevnte.

Jeg har nå en solid pakke med forvask, håndvask, polering og klargjøring. Lakken på min eGolf var ikke i sin beste stand fra Møller, så jeg må over med lilla pad og Scholl s20 før jeg ferdigstiller med Swiss Wax Shield-voks.

Og om ting virker litt "skummelt" så har detailersclub.no verdens koseligste forum der alle hjelper alle :)

Elcapitane72

Hei! Jeg kjørte bilen rett til Car Detaling (Alien Autospa) samme dag som jeg hentet bilen fra forhandler. Veldig fornøyd med PolishAngel Cosmic behandlingen! Trenger omtrent bare å spyle av bilen med høytrykk, så skinner den :).

https://www.facebook.com/CarDetailing.no/photos/pcb.395100020691519/395099604024894/?type=1&theater
E-Golf m/VP - Limestone Grey (est. levering uke 21)

eskigolf

Vakkert!  8)
Hva koster denne Alien behandlingen?
e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

Elcapitane72

Mellomstor bil fra kr 6000,- inkl mva. For mer info om behandlingen: http://alienautospa.no/sider/cosmic-senter
E-Golf m/VP - Limestone Grey (est. levering uke 21)

adseb

Jeg er hobby som bilpleie og kan ta jobben for 1K som er like bra. :D Ny bil er ikke noe problem å jobbe med. Gamler biler som er værst. Vær obs på at alle slags behandling krever også etterbehandling (vedlikehold vask) for at ting skal holde lenge  ;)
E-Golf
Bestilt 08/2014 Levering 12/14

Klykken

#53
La oss si du bruker 15 timer på jobben, og så tar du deg betalt kr 1000, det vil si 66kr timen hvis produktkostnader er lik 0kr! Men det er jo ikke realiteten.

En flaske PA Cosmic koster forøvrig 41£ direkte fra leverandør, ca 500kr altså, og med norsk påslag kan du regne med mer. En flaske holder til én bil. Da er du nede i 33kr timen etter en snill produktkostnad på bare forseglingen.
Så har du produkter brukt til vask, tørk, clay, polering og inspeksjon, glassforsegling, gummifornyer, plastfornyer samt slitasje på utstyr brukt så har straks et par tre hundringser til.
Produktkostnaden blir da nærmere 800kr. 200kr er altså det som i teorien er igjen for tidsbruken hos deg, og bruker du da 15 timer så har du i overkant av 13kr timen. Dette er med snill regning, uten lokale, kommunale kostnader, strøm osv.

Holdbarheten til PA Cosmic er forøvrig mellom 1,5år til 2år.

Du skal slite med å levere noe som er "like bra" for 1000kr uten å selge deg selv.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

gamer73

Jeg kjørte full pakke med pollering og lakkbeskyttelse osv i 2006 på min da nyinnkjøpte bmw...vasket og sto i...det var sinnsykt stress og ikke verd pengene i det hele tatt.

Etter det har jeg omtrent aldri vasket bilen. Bergensk regn fjerner det meste av store skitpartikler uansett, så da er det bare en grå film igjen som ikke går bort. Denne grå filmen ser egentlig ganske bra ut spes på hvite biler etter min mening:) Vår mazda 6 perlemor ble faktisk penere når den var skitten enn når den var ren;) Og når man skal selge så er det bare å vaske den grunndig 1 gang så fiks ferdig.

adseb

:D (gamer73)
Jepp riktig (Klykken) Du jobber sikkert med bilpleie og det er ikke jeg. (Holdbarheten til PA Cosmic er forøvrig mellom 1,5år til 2år) ingen garanti for det. Hvis man ikke vedlikeholde vask av bilen. Jeg pleier bilen fordi jeg synes det er gøy (hobby). Utfører ikke for hvem som helst. Nesten gratis for venner og kollega. (tjeneste bytting). Prøver ikke å selge noe her! Hele poenger er litt unødvendig å levere HELT NY bil til bilpleie som koste 5K oppover når man kan lett gjøre ting selv...men men... alle får jo lov å velge selv.  ;)
E-Golf
Bestilt 08/2014 Levering 12/14

adseb

Klykken!!!! Dessuten så er du på feil kategori! Dette er for Golf EL (fra 2014) men du har BMW i3. Spionere litt eller :P. Lakk type også forskjellig for BMV og VW, men du vet sikkert mer enn meg :P
E-Golf
Bestilt 08/2014 Levering 12/14

Klykken

Nei, jeg jobber ikke med bilpleie annet enn å ha det som hobby, som deg. Men det er ikke gøy å jobbe gratis for andre, heller. Jeg tar meg betalt hvis folk vil at jeg skal gjøre en jobb for dem, og vil de ikke betale så gjør jeg heller ikke jobben.

Du sa jo nettopp åpenlyst at du tok 1000kr for samme jobb som Alien Autospa og at du gjør det like bra, og at man derfor kan forvente samme kvalitet på sluttresultatet. Det er å selge seg selv for en slikk og ingenting, og er med på at folk forventer at en 15+++timers jobb skal gjøres tilnærmet gratis.

Det er ikke så store forskjeller i lakktypene at det skiller mange timene.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Resistes

Sitat fra: adseb på tirsdag 02. juni 2015, klokken 12:57
Jeg er hobby som bilpleie og kan ta jobben for 1K som er like bra. :D Ny bil er ikke noe problem å jobbe med. Gamler biler som er værst. Vær obs på at alle slags behandling krever også etterbehandling (vedlikehold vask) for at ting skal holde lenge  ;)
Det er ikke sant att alle slags behandlinger krever etterbehandlinger , da ser du på feil gruppe produkter.

Sitat fra: np på søndag 31. mai 2015, klokken 16:56
Jeg blir ikke klok på dette. Noen påstår Ditec er fantastisk, andre at det bare er svada, man MÅ ha noe keramisk istedet, så sier noen at lakken er så myk at det nesten ikke er vits uansett. Hva skal en fattig mann gjøre? Glemme hele greia og gjøre det selv?

Når man sier 5/7 års garanti, om man tar etterbehandling hver 18 måned, blir det bare latterlig. Da varer det jo bare i 18 måneder... Så hva skjer etter 5 år, slutter den plutselig å virke.  ;)

En fattig mann skal velge kvalitet , det er som sagt dyrt å være fattig og referer til att en må kjøpe billige greier mange ganger.
Feks tar du en Cosmic el Meguiars behandling her i distriktet må du ut med 5-6000 og siden Cosmic har 8 års garanti vil du med etterbehandlinger til 2800 hver 18 mnd komme i over 16 000 når garantien går ut .
Mange svekkes over tid og når de når 5 års grensen er det knapt noe lag igjen , mens Opti Coat Pro er 5 års garanti men varer mye lengre ved gode vaskerutiner, den trenger ikke etterbehandles så etter 8 år år regner eg med att du har spart ca 10 000 i forhold til en med etterbeh.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Machrochir

Resistes: Hvordan vil du sammenligne "Opti Coat Pro" og "Ceramic Pro"?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA