Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?

Startet av satheesh.net, lørdag 27. desember 2014, klokken 07:37

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Amoss på onsdag 02. mars 2016, klokken 15:39
Ferrari eies vel av Fiat-Chrysler? De har vel heller ikke utmerket seg som noen som står på barrikadene for overgangen til en elektrisk bilpark for å si det mildt?

Flere har trukket frem at de bilfabrikantene som er for trege med denne overgangen risikerer å gå overende. Har lenge holdt en knapp på at Fiat-Chrysler blir det første offeret.

Da ser det nesten ut til at Fiat har tatt utfordringen med å lage en "Model 3 killer" 12 måneder etter Tesla ;)
http://www.reuters.com/article/us-fiatchrysler-tesla-idUSKCN0XC26B
Sitat
"If he can show me that it can be done, I will do it as well, copy him, add Italian style to it and put it on the market within 12 months," he added.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

kodalse

#451
Sitat fra: Amoss på fredag 15. april 2016, klokken 20:55
"If he can show me that it can be done, I will do it as well, copy him, add Italian style to it and put it on the market within 12 months," he added.
Det slår meg "Just too little too late"
Tesla skal altså vise Fiat at de kan levere 350.000 biler med profitt, så skal de gjøre det samme.

OK - Så var det bortimot verdensomspennende supercharger nettverk, som allerede er invistert med Model S penger.
Deretter - er du for sen til markedet er du ute!
Noe av det dummeste jeg har hørt. Dette er oppskrift på nederlag. Har han virkelig en jobb???
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Amoss

Sitat fra: kodalse på fredag 15. april 2016, klokken 21:17
Noe av det dummeste jeg har hørt. Dette er oppskrift på nederlag. Har han virkelig en jobb???

Det står i stil med den bilfabrikant-sjefen som gikk ut og anbefalte kundene om å ikke kjøpe deres elbil. Hvilket konsern var det han kom fra igjen? ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: Amoss på fredag 15. april 2016, klokken 22:37
Sitat fra: kodalse på fredag 15. april 2016, klokken 21:17
Noe av det dummeste jeg har hørt. Dette er oppskrift på nederlag. Har han virkelig en jobb???

Det står i stil med den bilfabrikant-sjefen som gikk ut og anbefalte kundene om å ikke kjøpe deres elbil. Hvilket konsern var det han kom fra igjen? ;)

Vel, nå kan det nesten se ut til at selv Fiat-Chrysler glipper med øynene ja, og ikke bare kommer med flåsete kommenterer ;)

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-18/marchionne-mulls-maserati-electric-sportscar-as-tesla-competitor

Sitat
Fiat Chrysler Chief Executive Officer Sergio Marchionne is considering adding full electric vehicles to the carmaker's line-up including the Maserati Alfieri sportscar and a small city car.

"I've always thought the economic model that supports Tesla is something that Fiat Chrysler could replicate as we have the brand and the vehicles to do it," Marchionne told Bloomberg Television in Venice. "I think that to use one of our potential cars as an experiment in this area is interesting."

... men får ikke helt den kommentaren til å henge på greip med hva de har uttalt tidligere :p

... og ja, det sitter vist fortsatt langt inne å gå for el-drift:
Sitat
"I'm not as convinced as some others are about the fact that electrification is the solution for all of man's ills," said Marchionne. "We need to experiment as we are doing now with connected cars and mobility as electrification is one of the potential answers."

Så, online biler kan være svaret på behovet for å redusere utslipp fra transport?  Om noen kan omtales som å bli trukket skrikende og hylende etter håret inn i den nye virkeligheten så må det nok helt klart gjelde Fiat-Chrysler.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Og da er det vist offesiellt - Tornerose har våknet:
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/11/07/thinner-air-for-tesla-as-toyota-joins-the-bev-fray-a-natural-consequence/#622fbc06f972
Sitat
Thinner Air For Tesla As Toyota Joins The BEV Fray: "A Natural Consequence"

This Tokyo morning, the Nikkei surprised its readership with the news that world's largest carmaker Toyota will change its battery-skeptic posture, and that it will "start mass-producing electric vehicles by 2020, hoping to expand its lineup of green automobiles beyond hybrid and fuel-cell cars."
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Cobos

Sitat fra: Amoss på mandag 07. november 2016, klokken 14:09
Og da er det vist offesiellt - Tornerose har våknet:
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/11/07/thinner-air-for-tesla-as-toyota-joins-the-bev-fray-a-natural-consequence/#622fbc06f972
Sitat
Thinner Air For Tesla As Toyota Joins The BEV Fray: "A Natural Consequence"

This Tokyo morning, the Nikkei surprised its readership with the news that world's largest carmaker Toyota will change its battery-skeptic posture, and that it will "start mass-producing electric vehicles by 2020, hoping to expand its lineup of green automobiles beyond hybrid and fuel-cell cars."

Jeg må innrømme at jeg gjerne skulle sett Øystein Spetalen sitt ansiktsuttrykk når han leste dette... Kan se ut som Mirai blir siste "masseproduserte" brenselcellebil.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

LA-Thing

Sitat fra: Cobos på mandag 07. november 2016, klokken 19:42
Jeg må innrømme at jeg gjerne skulle sett Øystein Spetalen sitt ansiktsuttrykk når han leste dette... Kan se ut som Mirai blir siste "masseproduserte" brenselcellebil.

Tror han flirte høyt som de sier i traktene rundt Nidaros. Han solgte seg vel ut i god tid før luften (les: H2) gikk ut av ballongen han bidro til å pumpe opp med andres penger.
Drammen, Tesla Model S #2510

Amoss

Sitat fra: LA-Thing på tirsdag 08. november 2016, klokken 00:06
Tror han flirte høyt som de sier i traktene rundt Nidaros. Han solgte seg vel ut i god tid før luften (les: H2) gikk ut av ballongen han bidro til å pumpe opp med andres penger.

Slik jeg forsto det så solgte han ut det han kunne, men hadde forpliktet seg til å sitte med en god post en tid til, så tror han sitter igjen med den fortsatt. Men ikke umulig at han klarte å prate opp kursen nok til at han ikke har tapt uansett? Men det ser vi fort, er bare å se etter en overskrift i media om at "Ingen fare, «Merke X» satser fortsatt på hydrogen!", da vet vi at han fortsatt har noe å selge ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Ett nytt tegn på at noen aktører virkelig er i ferd med å våkne....
http://nordic.businessinsider.com/daimler-investing-chargepoint-2017-3?r=US&IR=T
Sitat
Daimler has figured out that taking on Tesla is about more than just cars
On Thursday, Mercedes-Benz parent company Daimler announced that it's leading an $82-million investment in ChargePoint, a California-based company that provides comprehensive charging services for electric vehicles.

"The first close of the company's latest fundraising round is the largest in the Silicon Valley company's history," the company said in a statement, adding the "investment will support the expansion of the company's charging network into Europe, enabling the region to complete the shift to e-mobility."

...
ChargePoint said that BMW i Ventures, Linse Capital, Rho Capital Partners, and Braemar Energy Ventures had joined Daimler in the fundraising round. The company has thus far raised over a quarter of a million dollars.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA