Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 12 V Batteriet

Startet av elox, søndag 29. mars 2009, klokken 09:55

« forrige - neste »

elox

Ser at ledelsen i Think mener de har mer gehør i utlandet enn hva de har i Norge på at de ligger 2-3 år forran andre produsenter av elbil! Følger selv med på hva som skrives om Think på nettet i inn og utland! Er det fortsatt slik at man ikke kan bli profet i egen bygd?

Fant forresten denne saken i forbindelse med et annet innlegg jeg la inn i dag!

http://www.autobloggreen.com/2009/03/06/think-advances-u-s-plans-will-sell-full-speed-city-car-in-mid/#comments

Ja, det er jo litt interesse fra utlandet!  :D :D

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Cobos

Samtidig er mange i USA forbauset over hvordan Think'en er DYR og så med batterileie i tillegg.
Think har nå gått ut med $20 000 + batterileie som jeg tipper er for dyrt til å selge noe volum. Se på  kommentarene her og dette er Autobloggreen!  Men dette stemmer godt med det jeg har ment om at Think er i overkant dyr...

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Cobos

Neste posten på Autobloggreen går kommentarene mer på det at folk i USA ikke vil lease batteriet. Forståelig nok det med tanke på den meget dårlige erfaringen de har med leasing av elbiler tidligere...

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

cra

Ligger der ikke en forskjell i at sist leaset de hele bilen, mens denne gangen er det "bare" batteriene? Ikke at det gjør saken noe bedre dersom de kaller tilbake batteriene, og så sitter dbrukerne igjen med bil uten batterier...
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

el nino

Jeg tror at bare de nå får opp produksjonen, både i USA og "et sted i Europa" så vil alt dette med batterileie gå seg til-----men nå ser det desverre ut til at våre nissepolitikere har spolert sjansen for å beholde produksjonen på Aurskog.
Vi burde sette igang en FOLKEAKSJON FOR THINK før det er for sent! Det er jo galskap at 300 arbeidsplasser legges ned fordi ikke politikerne reagerer, og at et unikt norsk produkt forsvinner ut av landet! >:(

cra

Ja, hvorfor ikke? En facebook-gruppe, kanskje? Bl.a. er jo paprikaen på grandisen fjernet pga en facebook-gruppe, så det ser jo ut til å funke. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

Den nye Thinken var klar for produksjon sommeren 2002. -Med blybatterier!
Hva får dere til ¨å tro at det bare er et politisk vedtak som skal til for å sette bilen i produksjon nå?
Det er et drøyt år siden Think fikk inn en halv milliard, men bilen kom ikke i produksjon da heller.  Det ble bygget nye prototyper, og et fantastisk salgsapparat i stedet.
Jeg har lenge prøvd å ikke være negativ, men det begynner å bli vanskelig.

Kanskje må den flyttes til utlandet for å overleve, der de er interessert i å produsere!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

gimegensjanse

Veldig irriterende det siste innlegget. Nå har alle på forumet vært enige om at det er politikerne som er duster, nisser osv. Og så kommer du og sår tvil om selskapet Think! Er ikke dette et menighetsforum?  :-X

Forøvrig har jeg ikke sett det fantastiske salgsapparatet du henviser til.

bosonic

Det skulle vært interessant og høre din mening om hva Think har gjort feil, og hva som er medisinen for å komme på banene igjen i Norge eller i utlandet?

Hilsen en av menighetens sorte får
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

ilmarw

Det har til dels vært mye negativ omtale av Think her på forumet også, men det var før det gikk dårlig :-) Et av punktene som har gått igjen er mangelen av valgfrihet (leasing) og en topptung organisasjon.

ilmar
Polestar i bestilling

hens

Da er hensikten oppnådd.  Jeg tror det er på tide at noen roper "Keiseren er naken"!
Når en bedrift har et ferdig produkt, og det tar 7 år med sommel før de kaster inn håndkleet fordi ingen vil fortsette å putte penger i prosjektet, da må det være tillatt å hevde at noe er feil.
Hva er hensikten å lage nye prototyper i stedet for å starte produksjon, når det er lange ventelister?
Det virker som om Think er blitt angrepet av handlingsvegring.

Se forøvrig mitt inlegg: "Who killed Think"
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

froland

Hei alle sammen! Jeg er enig med Hens at Thinkledelsen har kødda det til, jeg tror at de har levd i en fantasikule alle sammen. Men når det er sagt så tror jeg at Think har livets rett. Det er til og med et godt produkt, jeg er meget fornøyd med bilen. Og når disse surrehuene på venstresiden som har lovet at alt som lukter miljø skulle de støtte, ikke kommer på banen. Da blir jeg meget vred. Men sånn er det når samfunnet er i lomma på Jens. LO er i lomma på Jens. Avisene er i lomma på Jens osv osv. Jeg er så sint at jeg meldte meg ut av LO og inn i Krifa, de støtter i hvert fall disse  galningene. Jeg så at Solheim lovpriste politikken til Presidenten i USA. Ja det er vel stort sett det han kan, være i utlandet å fortelle hva som andre skal gjøre. Og så må han strø om seg av våre skattepenger. Det som er i skuddet er CO2 rensing, der bruker de penger. Milliardene sitter løst der, og det kan jeg ikke se har så stor betydning. Jeg snakket med en i en større miljøorginasjon her i Norge, og han sa så treffende om Jensemann. Han er helt blåst!! Hilsen spyklare Froland ;D
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

gimegensjanse

Sitat fra: bosonic på fredag 13. mars 2009, klokken 15:56
Det skulle vært interessant og høre din mening om hva Think har gjort feil, og hva som er medisinen for å komme på banene igjen i Norge eller i utlandet?

Jeg tror ikke det bare går an å skylde på "surrehuene" i politikken, ref siste innlegg.
Think har en lang historie i Norge uten å lykkes. Forståelig kan det redusere både statens og private investorers lyst til å satse på dem.

Think som gjenoppsto for 3 år siden, var et konkursbo kjøpt for 14 mill kr. Ganske øyeblikkelig ble det uttrykt at dette var et kupp, vi har en typegodkjent (og krasjtesta) bil ferdig for markedet. Vel, hva gikk galt? Noen forslag fra meg:

* De fortalte ikke den fulle sannheten fra dag 1 om utviklingsstatusen for bilen. Derfor ble det masse ekstra kostnader utover hva alle forventa, f.eks. typegodkjenning, krasjtester og batteriutvikling.

* Think bestemte bilens ytelse før batterikoden var knekt (både teknisk og kostnadsmessig). La oss si det slik, de har ennå ikke funnet batteritypen de kan satse på selv i en relativt liten produksjon, dvs rundt 5.000 biler årlig.

* Av en eller annen "pussig grunn", skal vi si som investoragn, brukte de masse ressurser på å utvikle nye modeller framfor å få den første i skikkelig produksjon. Think har alltid vært mer forelska i utvikling enn i noe annet (kanskje bortsett fra mediaoppmerksomhet).

* Undervurdering av den ressursinnsatsen som må til for å bygge et distribusjonsnettverk. Dvs hardt arbeid ute i markedet for å gjøre konkrete salg, det er ikke Dagsrevyoppslag som er suksessen, men faktiske distributører som vil jobbe langsiktig for deg.

* Det har aldri vært noen lang venteliste på den nye Thinken. En løgn som har bedratt omverdenen og de som jobber i Think. I beste fall var det rundt 300 kontrakter, samt 1.000 biler som "intensjonsavtale". Planlegger du å produsere 44 biler om dagen fra midten av 2009, er det en stusselig ordrereserve. Allerede etter å lagd et par hundre biler, var det lagersalg fra Think.

* "Von der Lippe faktoren": Think har lett for å måle suksessen i antall designpriser de blir nominert til, ikke antall biler solgt.

* Når du har en pengepott på 100%: Brenner av 70% på utvikling, 20% på etablering av produksjon og har 10% igjen som ressurser til å etablere markedet. Gjett hvordan det går.

Vel det var noen ekle stikk til Think, men du spurte Bosonic.

Summa summarum: De som har drevet Think har tidvis vært mer opptatt av å selge selskapet enn å selge biler. Mer arroganse og lettferdig omgang med sannheten (f.eks. ref presseoppslag i nov/des 08) enn en ydmykhet og sannferdighet som ville gitt langt flere støttespillere.

Og dette skal skattebetalerne støtte. Pføy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA