Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av jervi, søndag 14. desember 2014, klokken 13:53

« forrige - neste »

jervi

Nå var det en "systemoppdatering" til Zoe tilgjengelig i R-Link Store, men ikke noe mer informasjon enn det, såvidt jeg kunne se. Vet noen om det finnes noen endringslogg noe sted med oversikt over hva som er fikset eller endret i hver nye versjon av programvaren?

Barskog

Har Ingen endringslogg, men jeg lastet ned siste oppdateringen på onsdag. Etter det har tidsurinstilling for klimaanlegget fungert :)
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

hdh

Dette har jeg tenkt på også. Er selv ganske nyskjerrig på hva det er de forbedrer eller legger til i disse oppdateringene.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Stormfull

Tidsur innstillingene via app fungerer den uten at den står på lading? Eller er det kun funksjonen direkte på klima?
Jeg har Life versjonen og fikk beskjed at den skulle fungere på samme måte som på intensive og etter oppdatering i dag fikk jeg for første gang opp denne på app
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Barskog

Tidsurinstilling fungerer vel bare når tilkoblet strøm, mener jeg å huske. Har ikke hatt behov for å teste det, men tror det ble kommunisert ved en anledning.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

TM

#5
Sitat fra: Stormfull på lørdag 29. november 2014, klokken 22:19
Tidsur innstillingene via app fungerer den uten at den står på lading? Eller er det kun funksjonen direkte på klima?
Jeg har Life versjonen og fikk beskjed at den skulle fungere på samme måte som på intensive og etter oppdatering i dag fikk jeg for første gang opp denne på app
Jeg har en "åpen" bestilling på Life, men har vurdert å oppgradere til Intense. Det ville være fint om du som har Life kan si fra hvis du likevel kan styre lading via appen. Jeg trodde det var en funksjonalitet som krever et ZE Interactive abonnement ? Har du fått oppgradert til dette og hva må du enentuelt betale pr. år ? Det er også relevant for de som har kjøpt Intense, for Interactive abonnementet som følger med er jo bare for 12 mnd.

Stormfull

Sitat fra: TM på søndag 30. november 2014, klokken 06:19
Sitat fra: Stormfull på lørdag 29. november 2014, klokken 22:19
Tidsur innstillingene via app fungerer den uten at den står på lading? Eller er det kun funksjonen direkte på klima?
Jeg har Life versjonen og fikk beskjed at den skulle fungere på samme måte som på intensive og etter oppdatering i dag fikk jeg for første gang opp denne på app
Jeg har en "åpen" bestilling på Life, men har vurdert å oppgradere til Intense. Det ville være fint om du som har Life kan si fra hvis du likevel kan styre lading via appen. Jeg trodde det var en funksjonalitet som krever et ZE Interactive abonnement ? Har du fått oppgradert til dette og hva må du enentuelt betale pr. år ? Det er også relevant for de som har kjøpt Intense, for Interactive abonnementet som følger med er jo bare for 12 mnd.

Dette trodde jeg også at det var kun Intense modellene som hadde denne funksjonen. Jeg syntes det var litt dumt å kun styre varmen bare via fjernkontroll og tok kontakt med forhandler og spurte om det var mulig å få denne funksjonen på Life. Fikk telefon tilbake dagen etter av forhandler og han sa denne funksjonen skulle være tilgjengelig for meg med Life også men det hadde vært noe tull med registreringen og at denne funksjonen skulle bli rettet opp i innen ett par dager. Så vips nå har jeg denne funksjonen uten kostnad:) 
Så enten fikk jeg den ved en misforståelse eller at selger ga med den bare uten kostnad men den er ihvertfall mulig å få på Life modellen. Litt usikker hva den koster men er vel ikke så dyr da denne varer kun i 1 år
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Baard

Sitat fra: Barskog på søndag 30. november 2014, klokken 01:26
Tidsurinstilling fungerer vel bare når tilkoblet strøm, mener jeg å huske. Har ikke hatt behov for å teste det, men tror det ble kommunisert ved en anledning.

Den fungerer uten strøm også, men er begrenset til 5 minutter med varme og batteriet må være over 50%.
Renault Zoe, 2014

jkirkebo

Sitat fra: Baard på søndag 30. november 2014, klokken 09:39
Sitat fra: Barskog på søndag 30. november 2014, klokken 01:26
Tidsurinstilling fungerer vel bare når tilkoblet strøm, mener jeg å huske. Har ikke hatt behov for å teste det, men tror det ble kommunisert ved en anledning.

Den fungerer uten strøm også, men er begrenset til 5 minutter med varme og batteriet må være over 50%.

5 minutter er jo håpløst lite, får ikke isfri frontrute på den tiden om det er kaldt ute. Leafen har 15 min. begrensning og 30% på batteriet, det virker som en mer fornuftig begrensning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jervi

#9
Virker som om fjernstyring via app fungerer bedre nå ja, det er gode nyheter.
Andre som har problemer med å koble til telefon med USB? Min telefon kobles til og fra hele tiden, noe som gjør det rimelig ubrukelig. Det oppfører seg som om det skulle vært kontaktfeil på kabelen, men den fungerer fint i alle andre tilfeller. Det er en standard Lightning-kabel fra Apple og iPhone 5S.
Bluetooth fungerer for øvrig fint.

Barskog

Sitat fra: Baard på søndag 30. november 2014, klokken 09:39
Sitat fra: Barskog på søndag 30. november 2014, klokken 01:26
Tidsurinstilling fungerer vel bare når tilkoblet strøm, mener jeg å huske. Har ikke hatt behov for å teste det, men tror det ble kommunisert ved en anledning.

Den fungerer uten strøm også, men er begrenset til 5 minutter med varme og batteriet må være over 50%.
Det har du helt rett i, men da er det ikke funksjonen Tidsurinstilling som brukes ;)
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Stormfull

Sitat fra: Barskog på søndag 30. november 2014, klokken 11:02
Sitat fra: Baard på søndag 30. november 2014, klokken 09:39
Sitat fra: Barskog på søndag 30. november 2014, klokken 01:26
Tidsurinstilling fungerer vel bare når tilkoblet strøm, mener jeg å huske. Har ikke hatt behov for å teste det, men tror det ble kommunisert ved en anledning.

Den fungerer uten strøm også, men er begrenset til 5 minutter med varme og batteriet må være over 50%.
Det har du helt rett i, men da er det ikke funksjonen Tidsurinstilling som brukes ;)

Tidurinstilling fungerer uten strøm men varmer bare i 5 min det har jeg testet på min. Det jeg ikke er sikker på er hvilken temperatur den varmer med og hvor mye den blåser? Er dette etter det han står på eller går den på for fult
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Stormfull

Sitat fra: jkirkebo på søndag 30. november 2014, klokken 10:03
Sitat fra: Baard på søndag 30. november 2014, klokken 09:39
Sitat fra: Barskog på søndag 30. november 2014, klokken 01:26
Tidsurinstilling fungerer vel bare når tilkoblet strøm, mener jeg å huske. Har ikke hatt behov for å teste det, men tror det ble kommunisert ved en anledning.

Den fungerer uten strøm også, men er begrenset til 5 minutter med varme og batteriet må være over 50%.

5 minutter er jo håpløst lite, får ikke isfri frontrute på den tiden om det er kaldt ute. Leafen har 15 min. begrensning og 30% på batteriet, det virker som en mer fornuftig begrensning.

Ingen som vet om denne varme tiden kan endres??
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

qwertyasdf

Det virker som min bare varmer 5 minutter selv om den er koblet til strøm. Har bare testet med fjernkontrollen på nøkkelen. Skulle gjerne hatt litt lenger tid, så jeg slipper å time avreise pinlig nøyaktig..

Barskog

Helt enig, alt for kort med kun 5 minutter. I tillegg skulle det også vært mulig å skru på varmetråder for å starte kjøreturen med isfri bakrute og sidespeil.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA