Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av jervi, søndag 14. desember 2014, klokken 13:53

« forrige - neste »

torjen6

@jervi

Først må du sjekke at iPhone har siste program oppdatering 8.1.1 og så sjekk at R - link har den siste oppdatering.
Også må du være klar over at iPhone trekker 1 A og USB på Zoe lerver 0.8 A, så hvis iPhonen ikkje er full lada vil ein oppleve at R-linken slår av og på Radioen.
Kjøp deg ein kobling frå 12 V til iPonen som du lader med hvis du har lite strøm og når batteriet er fylt, skifter du over til R-linken, da skal de virke.
Hvis du fortsatt har problemer send Mail til: r-link.helplineuk@renault.com
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

jervi

@torjen6
Takk for svar :)
Jeg har allerede en 12V-lader, men naiv som jeg er tenkte jeg at når det først er en USB-port i bilen, så kunne jeg lade via den i stedet for å drasse med 12V-laderen... Det var tydeligvis en dum antagelse. >:(

0,8A!? Hvorfor det? Det burde vært 2,1A, så man kan lade tablets der også...
Men uansett; vanligvis når man kobler seg til USB-porter som ikke leverer nok strøm, så pleier det bare å stå "Lader ikke" også fungerer datatrafikken som normalt. I Zoe-en (?) virker det heller som om telefonen blir koblet til og fra. Jeg tipper på at det er noe programvare/USB-driveren i RLinken som krasjer og restarter eller noe sånt. Er det noen andre som har opplevd det samme?

Baard

Sitat fra: nime01 på mandag 01. desember 2014, klokken 11:34
Testet dette i dag tidlig, funket fint å aktivere forvarming via nettsiden. Men den går jo ikke lenger enn 5 minutter selv om den er tilkoblet laderen. Virker underlig at man ikke kan styre tiden selv, f.eks 15-30min forvarming burde være mulig - samt å styre temperaturen til det man selv ønsker.
Mer enn 5 minutter får du bare ved bruk av timer. Da varmer bilen seg opp avhengig av omgivelsestemperaturen.

Knappen på fjernkontrollen og start via appen gir kun 5 minutter selv om kabel er tilkoblet.

Timeren gir også kun 5 minutter om du ikke er tilkoblet....
Renault Zoe, 2014

hdh

Jeg bruker timer fast når jeg har bilen til lading på jobb, og den starter alltid på slaget 5 min før angitt tid på timeren. Uansett utetemperatur.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Stormfull

Det som jeg syntes er rart er hvorfor vi ikke kan sette temperatur og varme tråder igang via app eller bilen. Litt svakt at den muligheten ikke er der. Har en Think city som faktisk har dette som er fra 2000
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

jervi

Kanskje vi kan diskutere oppvarmingstid og varmeanlegg i denne tråden i stedet?

Barskog

Sitat fra: jervi på mandag 01. desember 2014, klokken 18:55
I Zoe-en (?) virker det heller som om telefonen blir koblet til og fra. Jeg tipper på at det er noe programvare/USB-driveren i RLinken som krasjer og restarter eller noe sånt. Er det noen andre som har opplevd det samme?
Min tlf har også koblet til og fra (med bluethooth) på min ZOE. Etter at bilen var på verksted i dag og fikk lastet inn to oppgaderingspakker var dette problemet løst. Dette var oppgradering i tillegg til den jeg selv laster ned via R-link.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

David

@jervi, jeg har samme problem med min iPhone 6. Den kobler til og fra hele tiden. Min kones iPhone 4 har ikke samme problem.

David

jeg har også lige opdateret R-link, versionsnummeret er bare det samme som før opdateringen.. Hvad hedder jeres version efter opdatering til den nyeste? Min Applikation version er: 11.317.1526528-5008.

jervi

David: jeg har samme versjon som deg etter oppdateringen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA