Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85 ,flere som opplever at akselerasjonen er endret? ikke like kjapp etter v6.0

Startet av sølv-pilen, lørdag 22. november 2014, klokken 23:27

« forrige - neste »

sølv-pilen

Hvor pålitelig er Carwings her i Norge? jeg ser av utenlandske web sider så er carwings i beste fall god underholding som gir meget med spenning. Lade stasjoner som mangler eller ikke er hvor du blir henvist, Navigering som er håpløst ute av kurs i forhold hvor man bør kjøre? men dette gjeler kanskje bare andre europeiske biler?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

smaug01

Navigasjon fungerer like bra som det meste annet dvs lokale finurligheter er ikke med i beregningen. Det har jeg opplevd med alt jeg har prøvd så lang (google maps, tomtom, sygic og garmin). Selve carwings appen derimot er ikke kjempe bra. Her er det rom for mye forbedring.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

RuneW

Sitat fra: sølv-pilen på torsdag 06. november 2014, klokken 14:11
Hvor pålitelig er Carwings her i Norge? jeg ser av utenlandske web sider så er carwings i beste fall god underholding som gir meget med spenning. Lade stasjoner som mangler eller ikke er hvor du blir henvist, Navigering som er håpløst ute av kurs i forhold hvor man bør kjøre? men dette gjeler kanskje bare andre europeiske biler?

Om med "pålitelighet" også medregner det å faktisk få kontakt med bilen så er svaret: upålitelig.

Vil tippe at jeg ca 1 av 5 ganger ikke får kontakt med bilen. Og jeg bor IKKE på et sted med dårlig dekning, eller har bilen parkert i et faraday-bur av en garasje.

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

sølv-pilen

Ettersom jeg ennå ikke har opplevd noe problem med carwings, foruten to ganger da bilen var uten dekning, lurerj eg på om dette kan være grunnet mye data på kontoen for de som har hatt bilen en stund og dermed får problemer med carwings? kommer vel en dag jeg også kommer til å slite med carwings :(
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

e-h

Hvis man får beskjed av appen at kontakt med bilen ikke er mulig synes jeg ikke dette er en dårlig løsning. Dersom man derimot tror bilen lades og dette ikke virker uten at man får beskjed vil jeg kalle det en dårlig løsning.

Man må huske at dette er et mobil-abonnement med mulig dårlig dekning. Virker ikke mobilsurfing på hytta gjør ikke bilens tilkobling det heller b

skysurfer

Problemet her er sjeldent dårlig mobildekning. Carwings er et søppelsystem,  punktum. Det virker som regel greit i helger og ferier når ikke "alle" skal til/fra jobb samtidig. De fleste har gitt opp appen fra Nissan da det finnes bedre alternativer, men de er jo ikke bedre enn det svakeste leddet som er Nissans servere/infrastruktur. Jeg føler i hvertfall at jeg har kjøpt en tjeneste som ikke virker.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Svein el-freak

Søplesystem som virker 1 av 3 ganger i snitt, tar alt for lang tid, jeg tar heller på meg skoene å starter bilen manuelt, burde vært helt unødvendig.
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Kjell Leaf

Sitat fra: Svein Leaf på fredag 16. januar 2015, klokken 16:33
Søplesystem som virker 1 av 3 ganger i snitt, tar alt for lang tid, jeg tar heller på meg skoene å starter bilen manuelt, burde vært helt unødvendig.
Da er det noe veldig galt med din bil/telefon, for det er langt fra så galt som du beskriver. Man bør ikke overdrive når man skal beskrive et problem, man bør ha et forhold til sannheten. Det er irriterende når CarWings ikke virker, og ja, det er et stort problem, men det er langt fra feil 2 av 3 ganger slik du beskriver.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Thomas Parsli

Vi bruker Carwings (dvs. LEAF link) 10-15 ganger i uken (morgen og ettermidag) og min erfaring etter snart tre år er at Carwings fungerer rundt 95% av tiden.
Enkelte dager/uker er det spordisk trøbbel, men så fungerer det fint i flere uker.

Men jeg har hatt tilfeller der iPad'en får logget inn mens iPhonen ikke får logget inn. Tyder på sære problemer eller to forskjellige innloggingsproblemer (har ikke sjekket).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Har brukt carwings sporadisk siden 2012. Bare en håndfull ganger det ikke har virket. Responstiden er riktignok tragisk, men det kan man leve med.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 21:31
Har brukt carwings sporadisk siden 2012. Bare en håndfull ganger det ikke har virket. Responstiden er riktignok tragisk, men det kan man leve med.

Det er innlogging som tar tid, så bruk et alternativ som "jukser litt" -f.eks LEAF link på iOS (husker ikke hva jeg brukte på Android og WP8, men de finnes).
Med LEAF Link bruker jeg 3-5 sekunder på å starte forvarming og det tar vanligvis under 30sek før jeg får beskjed om at forvarming har startet.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

lxm

Har brukt Leaflink siden 22. april 2014 og det har virket hver eneste gang!
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

Øyvind.h

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 16. januar 2015, klokken 21:37
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 21:31

Det er innlogging som tar tid, så bruk et alternativ som "jukser litt" -f.eks LEAF link på iOS (husker ikke hva jeg brukte på Android og WP8, men de finnes).
Med LEAF Link bruker jeg 3-5 sekunder på å starte forvarming og det tar vanligvis under 30sek før jeg får beskjed om at forvarming har startet.

Thomas
Så når du fyrer opp appen så er forvarming i gang og bekreftet OK på 5 sek? Det er jo betydelig bedre enn carwings appen!
I den tar det fort 20-30sek+ å få status på bilen. Og deretter tilsvarende å få svar på en kommando.

Det fungerer greit for meg ettersom det går måneder mellom hver gang jeg bruker appen. Men lastet ned Leaf link nå, og første problem er at jeg ikke husker brukernavn eller passord. Brukernavn klarte jeg å hente ut av nissans app, men passord var verre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bjorn_2390

What Thomas Parsli said.
Jeg bruker i det store og hele kun Leaf Link, rett og slett fordi jeg opplever den som mye raskere.
Bruker den masse, og det fungerer. (Det går jo ikke an å programmere to forvarminger pr. dag, f.eks. derfor må jeg inn og starte forvarming nr. 2 med enten timer eller direkte.)
Av og til, er det problemer med kontakten med serveren til Nissan. Det har en tendens til å vare en stund, og senest i høst, var det over svært lang tid, fordi Nissan angivelig drev med vedlikehold på servere.
Også denne uka, har det vært et par dager, der kontakten med servere har vært crap.

Det virker ikke som at dette er et prioritert område hos Nissan (servere), dessverre.

Oppsummert: Fungerer, men med rom for forbedringer.

Dessuten: Appen har jo få funksjoner. Sammenliknet med f.eks. Golf eller andre, er det helt krise. Det kan man irritere seg i hjel over, men sånn er det bare. Bruker de som er der, hvert fall.
Blå Euro-Leaf (2012)

rohauge

Kjenner meg ikke helt igjen her. Har brukt LEAF Carwings og LEAF Manager (Android) jevnlig siden jeg kjøpte bilen i November. Har aldri opplev å ikke få kontakt.

Bruker stort sett LEAF Carwings, men siden Android versjonen av denne ikke har timer funksjonen på klima, bruker jeg LEAF Manager når jeg vil sette timer på klima.

Kan det være at de problemene dere har er fikset på 2014/15 modellen..?

Haugesund
2014 Leaf Tekna
2010 Volvo XC60
2018 Leaf i bestilling
2019 MB EQC i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA