Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av html, fredag 14. november 2014, klokken 10:47

« forrige - neste »

odahle

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 23. juni 2015, klokken 13:54
Sitat fra: odahle på torsdag 11. juni 2015, klokken 10:27

Det er mulig jeg går veldig off-topic nå, og får kjeft. Men monterer du armlene via Møller? Trodde ikke de førte dette i sitt utvalg, men mulig jeg tar feil.


Overså denne, ja, de brukte en annen og tidligere leverandør, 1285,- innstilling av høyde via en skrue som varierer hellingen på armlenet, litt mørkere grå enn setene og sort plast, og med oppbevaringsrom med foring i bunnen.
Fikk pris på 5089 (!) ink. mva. hos Møller Bil her i distriktet. Vanvittig sum for en liten sak spør du meg, men skal la temaet ligge. Omhandler ikke akkurat temperaturer.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Autowinder

Sjekket nå, det jeg har ser ut til å være det samme som dette avbildet i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=14042.0

Veldig anonymt uten numre eller slikt. Står bare to ting synlig innvendig og utvendig; Pelikan hhv TYP: Pelikan 3 på det. Jeg hadde klage på utette vinduer ved leveranse, så de tok monteringsjobben kostnadsfritt, men det var dyrere via den nyere leverandøren, så de måtte avvike og kjøpe fra gammel leverandør, siden selgeren hadde antydet prisen tidligere.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Råde

Sitat fra: ellen på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:00
Vi har nå to elbiler, en E-up og en E-golf begge er 2014 modeller. Begge to starter på 22 gr. og AC innkoblet ved hver nye start, uansett om det er 5 min. siden eller i går.
Irriterende og dumt.    >:(
Riktig det. Ingen bug og veldig irriterende. Har selv en -14 passat som husker alt. Dette har med programmering å gjøre.

Dessverre har det ikke lykkes noen av oss som "tweaker" (omprogramerer småting med VCDS kabel fra ross-tech) på hobbybasis å kunne endre dette. Vi får endret minne på setevarme, men selv om valget (22 grader) er synlig, får vi ikke endret dette. Det ligger nok kodet i enheten i stedet for sentralhjernen som vi får tilgang til. Hvilken modus den starter i og diverse piping ved åpen dør, eksempelvis, får vi heller ikke endret på.

Wolfsburg mener 22 grader er passe inne i en bil, så da er det sånn det blir :)
e-Golf | X75D

Elmo

#33
Denne informasjonen som jeg snappet opp i en annen tråd var interessant
Sitat fra: ellen på torsdag 03. september 2015, klokken 11:46
Da klagde jeg også på at tempen alltid startet på 22 gr. og med AC innkoblet, nå starter den på 18 gr. og uten AC  ;)

Min bil starter alltid på 22gr, men jeg oberverte her om dagen at eUp'n til en nabo starter på 20gr :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ellerikke

Børster støv av denne igjen. Ellerikke var på service i dag og fikk en endring jeg ikke ba om: Før servicen husket den temperaturen jeg stilte inn på forrige kjøretur, nå starten den alltid på 22 gradem med AC på.
Dette er jeg overhodet ikke klar for, det er nå en grunn til at jeg gjerne vi ha min egen temperatur, ellers kunne de jo gitt blanke i hele f....nna innstillingsmulighetene.
Det er jo som om kjøeskapet mitt skulle stille seg til 5 grader hver gang jeg åpner det, for at jeg så må sette det tilbake til 4 grader etter at jeg har lukket det.
Dere som er gode på kjøpsloven, hvor stort trykk kan vi legge på VW her? Tror ikke engang jeg hadde kjøpt bilen om den hadde vært slik da jeg prøvekjørte den...
Blå e-up!

Elmo

Etter å ha brukt AC en del siste par ukene ser jeg at bilen min husker AC instillingen fra forrige tur.
Men tempen går fremdeles tilbake til 22.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ellerikke

Liten oppdatering i rettferdighetens navn: etter ett døgn (4 starter) med slik adferd endret bilen plutselig dette; nå husker den innstillingene i varmeapparatet:-) ikke nok med det; resirk-knappen har funket slik det er å forvente også... Du verden!
Blå e-up!

cmniels

@Ellerikke, hvilken oppdatering har du fått gjort?

Ellerikke

Tja,... Aner ikke. Ellerikke er førstegangsregistrert i februar 2014, hadde 30000km service for ett år siden og fikk sin andre service på 53000 km nå. Jeg vet ikke om nyeste SW varierer med modell, regner bare med at hun fikk "nyeste". Uansett, etter et døgn med ganske hissig eier pga disse tempgreiene er alt i water nå.
Blå e-up!

saxomann@hotmail.com

Jeg kunne ønske temp som startet på 21 grader da det er temp jeg bruker hele året.

TM

Da jeg tok opp dette med serviceavdelingen i Møller i 2016 fikk jeg beskjed om at det var fabrikkinnstilt på 22 grader. Grunnen var visstnok at dette var den «optimale» temperaturen. For noe sludder  ;). Det optimale er vel at den starter opp med samme temperatur som da man parkerte bilen sist.

ReneM

Vi har både egolf og e-up.

E-up husker instillinger.
E-golf gjorde ikke det. Heldigvis er vi litt handy med VCDS. Så nå husker den også siste temperatur. ;)

Muligens det er mulig å kodere det på e-up og. Skal se på det neste gang jeg kobler den til VCDS.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Elmo

Må visst få tak i en VCDS, eller noen i nærheten som har ;) 
Vil velgid gjerne ha bilen til å huske temp-innstilling.
Var det du som sa at man kunne sette så baklysene er på sammen med kjørelysene også  ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ReneM

Det er mulig å sette kjørelys samme med Parkeringslys. Da får man LED kjørelys, de små parkeringslysene h baklykter samtidig.

Personlig syns jeg de gule parkeringslysene lkke passer til LED kjørelys. Men hvis man bytter de ut med LED ser det sikkert fint ut!
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

nortrahof

Sitat fra: ReneM på mandag 24. april 2017, klokken 22:04
Det er mulig å sette kjørelys samme med Parkeringslys. Da får man LED kjørelys, de små parkeringslysene h baklykter samtidig.

Personlig syns jeg de gule parkeringslysene lkke passer til LED kjørelys. Men hvis man bytter de ut med LED ser det sikkert fint ut!

Kjørelysene er avstemt i styrke til bruk i dagslys! De er derfor ikke dimmet ned når man kobler de til full spenning. Kjørelysene kan derfor blende motgående trafikk.
Ved å koble sammen både parklys/nærlys og kjørelysene risikerer man ved kontroll å bli stoppet og avskiltet på stedet. - Lite lurt - selv om det ser "coolt" ut!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA