Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av html, fredag 14. november 2014, klokken 10:47

« forrige - neste »

jonrb

Sitat fra: TM på onsdag 13. mai 2015, klokken 16:11
Sitat fra: jonrb på tirsdag 12. mai 2015, klokken 21:45
Min e-up! fra mai 2014 husker alle innstillingene på klima-anlegget, inkludert temperatur.
Hvor lenge husker den det da ? Min e-up fra august 2014 husker også innstillingene, men bare ved korte stopp. Vet ikke hvor lenge det går før den går tilbake det det Volkswagen oppfatter som "ideal" temperatur på 22 grader. Tror derfor heller ikke på teorien med at dette er gjort for å spare noen kroner på minnebrikke. Da ville den vel heller ikke husket innstillingene ved kortere stopp.

Nå er bilen ute nesten daglig, men har ikke opplevd at forrige temperatur ikke var valgt ved neste tur. Så den husker i allefall et par dager :-)
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

TM

I følge Møller er det da noe galt med din bil, for den skal ikke huske siste innstilte temperatur....med mindre den tilfeldigvis skulle være 22 grader  ;)


Elmo

#17
Sitat fra: TM på onsdag 13. mai 2015, klokken 20:48
I følge Møller er det da noe galt med din bil, for den skal ikke huske siste innstilte temperatur....med mindre den tilfeldigvis skulle være 22 grader  ;)

It's not a feature, it's a bug.  Men hvorfor kan vi ikke få den feilen alle sammen ???  8) ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

L. Mäkinen

Min bil sparar också temperaturen från dag till dag. Det är en -14.

TM

Sitat fra: L. Mäkinen på søndag 17. mai 2015, klokken 10:06
Min bil sparar också temperaturen från dag till dag. Det är en -14.
Da får vi forske litt på hva som endrer temperaturen. Min innstilling for kupe-temperatur ved klimatisering er satt til 19 grader. Så det må en annen innstilling et eller annet sted. Skal en tur til Møller på tirsdag, så da skal jeg spørre en service-tekniker.

Terjer

Sitat fra: TM på onsdag 13. mai 2015, klokken 16:11
Sitat fra: jonrb på tirsdag 12. mai 2015, klokken 21:45
Min e-up! fra mai 2014 husker alle innstillingene på klima-anlegget, inkludert temperatur.
Hvor lenge husker den det da ?

Min e-up, også fra mai 2014, husker disse innstillingene. Den har vel aldri stått i ro i mer enn to dager, men den står bestandig på sist innstilte temperatur når jeg starter opp.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Autowinder

Nå har jeg lånt en e-Up av forhandler, mens jeg får montert midtarmlene. Den bilen er 2013 eller 2014 modell, og husker temperaturinstillingene greit. Derimot husker den ikke instillingene om digital fartsangivelse på MFD fra siste tur. I egen bil har jeg rattet såpass lavt at jeg ikke ser toppen av speedometeret og derfor alltid har digital fartsangivelse i MFD, noe egen bil alltid "husker" til neste tur uavhengig av om bilen har stått noen dager. Kan det være at minnet er såpass begrenset, at VW har endret dette til å huske andre data på nyere modeller? Vi snakker vel om minne som ligger på elektronikkort og ikke er direkte utvidbart via en minneslot...
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

olegregert

TM helt enig.  Møller trenger innspill til Tyskland som må oppdatere software.  Jeg tror dette har lite med minne og gjøre. 

Minneproblem må da være enkelt å løse det er å gi oss anledning til å fjerne eldre turer som er kjørt, kart i land jeg ikke trenger osv.

Ett

Sitat fra: Autowinder på torsdag 04. juni 2015, klokken 12:36
Nå har jeg lånt en e-Up av forhandler, mens jeg får montert midtarmlene. Den bilen er 2013 eller 2014 modell, og husker temperaturinstillingene greit. Derimot husker den ikke instillingene om digital fartsangivelse på MFD fra siste tur. I egen bil har jeg rattet såpass lavt at jeg ikke ser toppen av speedometeret og derfor alltid har digital fartsangivelse i MFD, noe egen bil alltid "husker" til neste tur uavhengig av om bilen har stått noen dager. Kan det være at minnet er såpass begrenset, at VW har endret dette til å huske andre data på nyere modeller? Vi snakker vel om minne som ligger på elektronikkort og ikke er direkte utvidbart via en minneslot...

Min bil er fra nov 2013. Den er på samme viset. Husker temperatur, men ikke hva MFD stod på når jeg parkerte og det irriterer meg grønn. Må hver gang klikke meg  ned til fartsvisning. Har fjernet alt som kan fjernes fra MFD , men må allikevel gi et klikk. Har en annen VW bil som har nesten likt MFD og den husker det. Så jeg synes dette er rart. Har spurt hos forhandler og hans skjønte det ikke. Den skal jo huske det sa han, så på neste service skal jeg be de undersøke dette.

odahle

Sitat fra: Autowinder på torsdag 04. juni 2015, klokken 12:36
Nå har jeg lånt en e-Up av forhandler, mens jeg får montert midtarmlene. Den bilen er 2013 eller 2014 modell, og husker temperaturinstillingene greit. Derimot husker den ikke instillingene om digital fartsangivelse på MFD fra siste tur. I egen bil har jeg rattet såpass lavt at jeg ikke ser toppen av speedometeret og derfor alltid har digital fartsangivelse i MFD, noe egen bil alltid "husker" til neste tur uavhengig av om bilen har stått noen dager. Kan det være at minnet er såpass begrenset, at VW har endret dette til å huske andre data på nyere modeller? Vi snakker vel om minne som ligger på elektronikkort og ikke er direkte utvidbart via en minneslot...
Det er mulig jeg går veldig off-topic nå, og får kjeft. Men monterer du armlene via Møller? Trodde ikke de førte dette i sitt utvalg, men mulig jeg tar feil.

Ellers kan jeg bekrefte at min bil også husker temperatur, men ikke MFD.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Autowinder

Har opplevd at innenfor 10 minutter huskes på min 2015 modell, men ikke særlig mye mer.
Lånebilen husket innstillingene over natten. Jeg adresserte dette til selger på Møller og svaret jeg fikk var:
"Ang. klima anlegget vil den gå tilbake til 22.grader som du har merket.
Her er det litt forskjellige svar som jeg har hørt. Men for øyeblikket er det ikke noe å få gjort med. Men om det kommer en Software oppgradering på dette kan hende.
Det som er den mest sannsynlige er en helse undersøkelse at hjernen fungerer best ved 22.grader."

Egentlig ble jeg vel ikke mye klokere av dette, men ba dem ta det bakover i VAG systemet med beskjed om at vi eiere ønsker at bilen skal huske innstilt temperatur varig. Så får vi håpe på en SW upgrade med forhandlerbesøk innlagt  :P
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

olegregert


ellen

Vi har nå to elbiler, en E-up og en E-golf begge er 2014 modeller. Begge to starter på 22 gr. og AC innkoblet ved hver nye start, uansett om det er 5 min. siden eller i går.
Irriterende og dumt.    >:(
E-up    2014
E-golf  2014

Autowinder

Sitat fra: odahle på torsdag 11. juni 2015, klokken 10:27

Det er mulig jeg går veldig off-topic nå, og får kjeft. Men monterer du armlene via Møller? Trodde ikke de førte dette i sitt utvalg, men mulig jeg tar feil.


Overså denne, ja, de brukte en annen og tidligere leverandør, 1285,- innstilling av høyde via en skrue som varierer hellingen på armlenet, litt mørkere grå enn setene og sort plast, og med oppbevaringsrom med foring i bunnen.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

odahle

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 23. juni 2015, klokken 13:54
Sitat fra: odahle på torsdag 11. juni 2015, klokken 10:27

Det er mulig jeg går veldig off-topic nå, og får kjeft. Men monterer du armlene via Møller? Trodde ikke de førte dette i sitt utvalg, men mulig jeg tar feil.


Overså denne, ja, de brukte en annen og tidligere leverandør, 1285,- innstilling av høyde via en skrue som varierer hellingen på armlenet, litt mørkere grå enn setene og sort plast, og med oppbevaringsrom med foring i bunnen.
Har vegret meg for å benytte meg av løsningene jeg ser på  bla. Ebay, men dette hørtes vel mer aktuelt ut. Kanskje mitt største savn på komfort i bilen er mangelen på dette. Får dra innom den lokale forhandleren å sjekke, mulig de har kjennskap. Takk for info!
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA