Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av rmr, mandag 03. november 2014, klokken 14:26

« forrige - neste »

rmr

Heisann

Vurderer sterkt å bytte inn mine biler (Tiguan & Polo) inn i en Tesla Model S og en e-UP og bli hel-elektrisk :)

Her er specs eg vurderer på Tesla``en , fint om jeg kan få innspill :)

85 kWt Model S 523.000
Firehjulstrekk med Dual Motor 25.100
EKSTERIØR
Panoramatak i helglass 15.800
21" grå Turbine-hjul 28.300
Grå metallic lakk 4.900
INTERIØR
Svarte nappaskinnseter 9.700
Pianosvart innredning Inkludert
LADING
Superlading inkludert Inkludert
Dobbeltlader 9.700
ALTERNATIVER
Tech-pakke med autopilot 26.700
Smart Luftfjæring 14.200
Ultra Hi-Fi lydsystem 15.800
Vinterpakke 4.900
TILBEHØR
Rødt Lade Adapter 600
Blått Lade Adapter Inkludert
Type 2 offentlig ladestøpsel 1.300
Dokumentavgift for destinasjon og forskrifter 2.800
Recycling Fee 2.400
KJØRETØY PRIS 685.200

Vurderer dette som en god pakke , kunne svært gjerne tenkt meg spoiler & røde kalipere, men steget til P85D er for stort.

Synes og vinterdekkene er ofr dyre hos Tesla , ser for meg å kjøpe 20" PolarWheels separat etterpå isteden.

Noen som har innspill? Sikkerhetspakken er jeg usikker på.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Epleskreller

21" gir dårligere rekkevidde og mer støy. Så da kan du vurdere om det er verdt de ekstra pengene, som ville dekt vinterhjul og mere til. ;-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Lokführer

Trenger du dobbeltlader?
Sikkerhetspakka er fin, og rimelig, og du får sms når alarmen går.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

rmr

Er såpass opptatt av utseende at jeg ønsker 21" , synes 19" ser utrolig pinglete ut på en så stor bil. Er klar over ulempene

ang. Dobbeltlader så har jeg vel kommet til konklusjonen at det er kjekt å ha. Hva er forskjellen på å lade på en supercharger med/uten dobbeltlader? Lader med halvparten av kapasiteten antar jeg?

Har ikke klikket bestill enda , ønsker å vente for å se om de nye setene også blir tilgjengelig på S85D, men frykter jeg må vente lenge.......
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

lightningii

#4
Samme her, konfig som følgende:
85 kWt Model S 523.000
Firehjulstrekk med Dual Motor 25.100
EKSTERIØR
Panoramatak i helglass 15.800
21" grå Turbine-hjul 28.300
lakk Sort
INTERIØR
Svarte nappaskinnseter 9.700
Pianosvart innredning Inkludert
LADING
Superlading inkludert Inkludert
ALTERNATIVER
Tech-pakke med autopilot 26.700
Smart Luftfjæring 14.200
TILBEHØR
Blått Lade Adapter Inkludert
Type 2 offentlig ladestøpsel 1.300
Dokumentavgift for destinasjon og forskrifter 2.800
Recycling Fee 2.400
KJØRETØY PRIS 648 000

Skal bestemme meg løpet av helgen ;)
Har en E-golf med VP i bestilling, håper få den i begynnelsen av januar 2015(utsatt pga VP issues).
Hvsi det blir ny Tesla, så går E-golfen over til samboer, hun kjører pr i dag E-UP, så den blir solgt..


Sitat fra: rmr på lørdag 18. oktober 2014, klokken 15:21
Heisann

Vurderer sterkt å bytte inn mine biler (Tiguan & Polo) inn i en Tesla Model S og en e-UP og bli hel-elektrisk :)

Her er specs eg vurderer på Tesla``en , fint om jeg kan få innspill :)

85 kWt Model S 523.000
Firehjulstrekk med Dual Motor 25.100
EKSTERIØR
Panoramatak i helglass 15.800
21" grå Turbine-hjul 28.300
Grå metallic lakk 4.900
INTERIØR
Svarte nappaskinnseter 9.700
Pianosvart innredning Inkludert
LADING
Superlading inkludert Inkludert
Dobbeltlader 9.700
ALTERNATIVER
Tech-pakke med autopilot 26.700
Smart Luftfjæring 14.200
Ultra Hi-Fi lydsystem 15.800
Vinterpakke 4.900
TILBEHØR
Rødt Lade Adapter 600
Blått Lade Adapter Inkludert
Type 2 offentlig ladestøpsel 1.300
Dokumentavgift for destinasjon og forskrifter 2.800
Recycling Fee 2.400
KJØRETØY PRIS 685.200

Vurderer dette som en god pakke , kunne svært gjerne tenkt meg spoiler & røde kalipere, men steget til P85D er for stort.

Synes og vinterdekkene er ofr dyre hos Tesla , ser for meg å kjøpe 20" PolarWheels separat etterpå isteden.

Noen som har innspill? Sikkerhetspakken er jeg usikker på.

krister461

Jeg hadde droppet 21'' og heller kjøpt noen tøffe 3.parts felger. F.eks. Vossen 22''. 19'' standard kan selges eller brukes på vinter...

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Mr.Hansen

Laderne har ingen ting med SuperChager'n å gjøre. SC lader med DC(likestrøm). Laderen er der for å gjøre om AC(vekselstrøm) over til DC som går inn i batteripakka.

Det er mange 22kWh(3x32A 400v) lader pungter der ute. Men enkel lader får du 11kWh(3x16A 400v).

Forskjellen på enkel og dobbel lader på en 22kWh lader er tiden du lader der. Du halvere tiden med dobbel lader. Jeg ville anbefalle dobbel lader. Ettermontere det koster ca 35.000kr.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

oleredv

Sit også og konfigurerer ein S85D som eg tenker å bestille snart. Utstyrslista ser slik ut p.t:

- 19" standardfelgar: Kjøper desse og køyrer med dei over sommaren før desse blir brukt til vinterfelgar og så evt. bytte til 20" året etterpå
- Dobbeltladar: Usikker på om eg treng dette. Tar det med for andrehåndsverdi og fordi det kan vere kjekt å ha når behovet er der.
- Tech-pakke: Eit must i mine auger
- Smart luftfjæring: Litt usikker på denne. Har det ikkje i dag, og vil nok klare meg utan, men har tru på at det kan vere viktig for andrehandsverdi, samt at det er "kjekt å ha".
- Ultra Hifi lydsystem: Litt usikker på dette, men har det med. Kunne tenkast at ein kunne fått dab og god lyd på andre vis for desse pengane.
- Rødt ladeadapter
- Type 2 kabel
-Panorama soltak: Eit must for min del pga takstativ
- Grå farge
- Svarte skinnseter

Med dette oppsettet kjem eg til 652 000,-

Eg har droppa premium interiørpakke, sikkerhetspakke, vinterpakke og bakovervendte seter. Ser ikkje nytteverdien i noken av desse for min del.

Så for min del går egentlig vurderinga på om eg skal kutte vekk meir. Spesielt luftfjæringa er under sterk vurdering.

Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

rmr

Skjønner det er mange som sitter og vurderer D modell for tiden  :D

Hovedgrunnen til at jeg ikke har bestilt er at jeg håper de nye setene i P85D blir tilgjengelig i S85D også , jeg kunne svært gjerne tenkt meg å fått de nye setene!
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

HåkonE

Sitat fra: BMW850 på lørdag 18. oktober 2014, klokken 16:45
Ville absolutt gått for CF isteden for pianosvart!

Jeg var klar for CF før jeg var på prøvekjøring. Der sto begge alternativer ved siden av hverandre. CF på Tesla fremstår som trist grå og svært matt. Har sett mye stilig karbon på sportsbiler, men da har det fortrinnsvis vært mye mørkere og blankere.

Var ikke i tvil om at jeg ville ha piano etter å ha sett de side om side, selv om piano fordrer noe mer vedlikehold.

rmr

Ja, det blir Piano lister, støtter tankene rundt CF, i tillegg så "sparer" jeg ca. 5000,- :) Bruker heller de på vinterpakke.

Kan svært lite om strøm/lading , så dette blir mye nytt for meg, men det er jo spennende!

Jeg og min kone har 5 km til jobb , så har ikke så store utfordringer med lading uansett tenker jeg , men skal jo på noen bilturer på ferie , så derfor tenker jeg dobbeltlader , samt for videresalg.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

9500,- for sort alcantara tak er også oppe til vurdering , men jeg er svak for svart tak , har det i min Tiguan R-line , så flott Tesla har kommet med en opsjon for dette.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Lokführer

9700 for en dobbeltlader man svært sjelden/aldri bruker.
5000 for CF interiør som man ser på hele tida og som ikke blir full av fingermerker.
Jeg tror det er veldig mange som tror at man må ha dobbeltlader for å få full utnyttelse av superladerene. Det er helt totalt feil.
Superladerene består faktisk av en hel stabel med slike ladere og batteriet lades direkte, utenom bilens enkel/dobbeltlader.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Nasse

Tech, skinn, luft må med. Pano er lik takstativ og Lydpk er DAB - og du angrer ikke på å ta de med...

Personlig synest jeg:

- Piano blir for mye gjenskinn i. CF blir for døll. Matt Obece er penest av de valgene de har nå.
- Sort innertak blir litt trist og mørkt etter min smak.
- Dobbeltlader er et must mtp fremtidig fleksibilitet.

Skulle du velge annen skinnfarge enn sort, er interiørpakken verdt å tenke på. Det er for stor synlig kvalitetsforskjell mellom sete og interiør uten.

Ta også med vinterpk og sikkerhetspk. Det eneste du kommer til å angre på er det du ikke valgte å ta med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA