Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av rmr, mandag 03. november 2014, klokken 14:26

« forrige - neste »

Hyperstress

Dobbeltlader var en selvfølgelighet sist jeg kjøpte Tesla. Nå er Superchargers så godt utbygd, at på min nåværende bestilling har jeg droppet det. Men om du kjører mye som bb, og mye utenfor allfarvei så kan det være smart.
Om du skal bruke masse penger på 21" pga det estetiske, så ville jeg også oppgradert pianolakken også. Matt abachi og spes CF ser bra ut.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Dobbeltlader var en selvfølgelighet sist jeg kjøpte Tesla. Nå er Superchargers så godt utbygd, at på min nåværende bestilling har jeg droppet det. Men om du kjører mye som bb, og mye utenfor allfarvei så kan det være smart.
Om du skal bruke masse penger på 21" pga det estetiske, så ville jeg også oppgradert pianolakken også. Matt abachi og spes CF ser bra ut.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lokführer

Sitat fra: Nasse på lørdag 18. oktober 2014, klokken 18:05
- Dobbeltlader er et must mtp fremtidig fleksibilitet.
Kan du utdype? Jeg ser ikke behovet. Jo flere superlader som kommer, desto mindre behov for dobbeltlader.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Bjørn Tore Vibeto

Nå står vel ikke superchargerene tett som hagl i Norge, med tanke på antall biler solgt i Norge. Med prisen en betaler for denne tjenesten, så skulle vi kunne forvente flere. Så for ikke å være avhengig av å kjøre om de få superladerene i Norge, så har jeg bestillt dobbelt lader. Det er jo ikke akkurat flust av dem i løpet av 2016 heller.  ???
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

rmr

Jeg bor i Bergen , kommer det ikke en superlader her i området snart? Mener jeg så det på ett kart...

Kjører ikke mer enn 12000 km i året , så å kjøpe Tesla i mitt tilfelle har vel lite med økonomi å gjøre dessverre, hehe , er nok mer fordi det er noe nytt , ny teknologi osv. :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Torz

Jeg kjører ikke Tesla selv, men har bil som er enda større (lenger) enn modell S. Jeg kjører 19 toms på sommer og 18 toms på vinter (245-45/19). Da er den et petimeter på veien med null pendling. Virkelig avslappende kjøreopplevelse. Model S er mer følsom på styringen, og min korte erfaring fra en test var at denne ikke hadde godt av 21 toms dekk. Mitt råd, ikke bry deg om utseendet, bry deg heller om kjøreegenskapene. For egen del synes jeg at lave profiler ser harry ut, og takk for det, for da får jeg en god bil å kjøre. Innser likevel at noen synes lave profiler er kult, men disse må i så fall lide for "skjønnheten".

Støtter deg 100% på det øvrige.

rmr

Oppdatert bestilling i forhold til input her :

Ofrer ikke 21" , det må med :) Får heller være litt mer stumpete , kjører 255/40-19 på sommer/vinter på Tiguanen så 21" på en stor Tesla går helt fint.

Blir og Piano interiør , men ser poengene som dere kommer med.

Mye tankevirksomhet som skal til ved å gå over til elektrisk bil , tenker på avgifter og slikt , jeg tror disse bilene får moms med tid og stunder , så tror det er lurt å få kjøpt denne i løpet av 2015 :)

85 kWt Model S 523.000
Firehjulstrekk med Dual Motor 25.100
EKSTERIØR
Panoramatak i helglass 15.800
21" grå Turbine-hjul 28.300
Grå metallic lakk 4.900
INTERIØR
Svarte nappaskinnseter 9.700
Pianosvart innredning Inkludert
Sort Alcantara taktrekk 9.500
LADING
Superlading inkludert Inkludert
Dobbeltlader 9.700
ALTERNATIVER
Tech-pakke med autopilot 26.700
Smart Luftfjæring 14.200
Ultra Hi-Fi lydsystem 15.800
Vinterpakke 4.900
Sikkerhetspakke 2.700
TILBEHØR
Rødt Lade Adapter 600
Blått Lade Adapter Inkludert
Type 2 offentlig ladestøpsel 1.300
Dokumentavgift for destinasjon og forskrifter 2.800
Recycling Fee 2.400
KJØRETØY PRIS 697.400
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Øyvind.h

Anbefaler stekt å ta en titt på matt abachi. Ser lekkert ut og gir ikke plagsomme refleksjoner/fingermerker. Blir heller ikke ripete, og er ikke tacky slik shiny treverk kan være.

Og 21" er lekkert, men vær forberedt på et høyt dekkbudsjett  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 18. oktober 2014, klokken 18:26
Dobbeltlader var en selvfølgelighet sist jeg kjøpte Tesla. Nå er Superchargers så godt utbygd, at på min nåværende bestilling har jeg droppet det. Men om du kjører mye som bb, og mye utenfor allfarvei så kan det være smart.

Jepp. På årets sommerferie brukte vi dobbeltladeren en god del. Vi ladet på 22kW både på Eide, Orkanger, Fauske, Tromsø og Alta. Kun én av disse rutene (via Fauske) er planlagt dekket av SC ut 2016.

Det bygges ut mye 22kW nå og om det kommer noen litt ok plassert langs Rv4 (f.eks på Gran), et sted, der vi både kan handle og spise på vei til hytta, så dropper vi 6 mils omvei via SC Lillehammer og lader en time eller halvannen på 22kW istedenfor. Det vil ofte være nok, kombinert med litt lading fra solcelleanlegget på hytta. Dessuten tror jeg SC Lillehammer blir overbelastet så det holder i løpet av de to neste årene, med 3x så mange Teslaer på veiene og ingen nye SC planlagt på østlandet. Vil helst slippe å stå i ladekø der bak 5 andre biler...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

erot

Sitat fra: rmr på lørdag 18. oktober 2014, klokken 17:40
9500,- for sort alcantara tak er også oppe til vurdering , men jeg er svak for svart tak , har det i min Tiguan R-line , så flott Tesla har kommet med en opsjon for dette.

Skal du ha lyst interiør tar du selvsagt lyst tak. Skal du ha svart så du ha svart alcantara :) Det er griselekkert.

Det eneste lyse på min bil er taket, ser helt malplassert ut (kjøpt før det var et alternativ). Heldigvis er bilen så bra at det gjør ingenting likevel.

guneiv

Bestilte i kveld, veldig godt fornøyd!!! Dropper 21 til fordel for Vossen 20 tror jeg.

85 kWt Model S kr. 523.000
Firehjulstrekk med Dual Motor kr. 25.100
Panoramatak i helglass kr. 15.800
19" hjul Inkludert
Brune nappaskinnseter kr. 9.700
Obeche-tre matt innredning kr. 4.100
Sort Alcantara taktrekk kr. 9.500
Superlading inkludert
Inkludert
Dobbeltlader kr. 9.700
Tech-pakke med autopilot kr. 26.700
Smart Luftfjæring kr. 14.200
Ultra Hi-Fi lydsystem kr. 15.800
Sikkerhetspakke kr. 2.700
Rødt Lade Adapter kr. 600
Blått Lade Adapter Inkludert
Type 2 offentlig ladestøpsel kr. 1.300
Svart solid lakk Inkludert
Dokumentavgift for destinasjon og forskrifter kr. 2.800
Svart S85D

jkirkebo

Sitat fra: Torz på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:20
Jeg kjører ikke Tesla selv, men har bil som er enda større (lenger) enn modell S. Jeg kjører 19 toms på sommer og 18 toms på vinter (245-45/19). Da er den et petimeter på veien med null pendling. Virkelig avslappende kjøreopplevelse. Model S er mer følsom på styringen, og min korte erfaring fra en test var at denne ikke hadde godt av 21 toms dekk. Mitt råd, ikke bry deg om utseendet, bry deg heller om kjøreegenskapene. For egen del synes jeg at lave profiler ser harry ut, og takk for det, for da får jeg en god bil å kjøre. Innser likevel at noen synes lave profiler er kult, men disse må i så fall lide for "skjønnheten".

Nå har dekkene en god del å si da. Jeg kjører for tiden lånebil med 21" Conti og disse sporer svært mye mer enn Michelin PS2-dekkene på min. De sporer såpass mye at jeg faktisk stilte inn styringen på "comfort" istedenfor "standard" eller "sport" som jeg pleier å bruke (bytter litt) siden det ble slitsomt med mye sporing + tung på rattet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

erot

Støtter det, ingen problem med 21" med gode dekk og god hjulstilling. Når det er sagt mener jeg den ideelle dimensjonen på denne bilen er 20" hvis du ser bort fra utseende, men vil beholde gode kjøreegenskaper og komfort.

Kim L

Hvis noen vil spare 8000 kr så kan de kjøpe med 19 orginalfelger og bytte mot mine 21" og 20000 imellom Jeg har ikke noe valg må ha 21" med min bestilte P85D,,,men ønsker 19" send meg melding om det er av interesse,,, min skal etter planen hentes i slutten av Mars i Drammen,,, men tia vil vise,,, :-)

tonl

Sitat fra: Kim L på lørdag 18. oktober 2014, klokken 23:02
Hvis noen vil spare 8000 kr så kan de kjøpe med 19 orginalfelger og bytte mot mine 21" og 20000 imellom Jeg har ikke noe valg må ha 21" med min bestilte P85D,,,men ønsker 19" send meg melding om det er av interesse,,, min skal etter planen hentes i slutten av Mars i Drammen,,, men tia vil vise,,, :-)

Sendt deg pm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA