Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

PCS

Bilen skal lastes av i Tilburg fabrikken for siste monteringer etc. før de på nytt går i container til kaia i Drammen, stemmer det?

Tesla P85D

Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:06
Fikk telefon fra Tesla nå nettopp som kunne bekrefte at bilen nå var snart i havna :-) Skal gå fra vestkysten med båt om ikke lenge :-)
Nevnte dem noe om navn på skipet el ankomst tid drammen?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

P85D

Har dere direkte kontakt med noen hos Tesla i USA? Min DS i Drammen har ingen detaljinformasjoner om transporten.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

GOS

Sitat fra: PCS på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:21
Bilen skal lastes av i Tilburg fabrikken for siste monteringer etc. før de på nytt går i container til kaia i Drammen, stemmer det?

Det gjøres ingenting med bilen i Nederland. De lastes bare over i en annen båt som går til Drammen.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Havebigfun

Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:06
Fikk telefon fra Tesla nå nettopp som kunne bekrefte at bilen nå var snart i havna :-) Skal gå fra vestkysten med båt om ikke lenge :-)
Den går neppe fra vestkysten- etter det jeg vet transporteres bilen i tog til østkysten og derifra over atlanteren.

Mr. P85D

Sitat fra: PERFORMANCE85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:05
Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:06
Fikk telefon fra Tesla nå nettopp som kunne bekrefte at bilen nå var snart i havna :-) Skal gå fra vestkysten med båt om ikke lenge :-)
Nevnte dem noe om navn på skipet el ankomst tid drammen?
Nei det kunne de ikke si noe om. Jeg har kontakt med Tesla i Norge og de kunne si at bilen var nå på vei til båten og ikke på fabrikken.
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

Mr. P85D

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:48
Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:06
Fikk telefon fra Tesla nå nettopp som kunne bekrefte at bilen nå var snart i havna :-) Skal gå fra vestkysten med båt om ikke lenge :-)
Den går neppe fra vestkysten- etter det jeg vet transporteres bilen i tog til østkysten og derifra over atlanteren.
Det er ikke riktig. De prøver nå ulike alternativer og min skulle fraktes med båt fra vestkysten, mens andre blir kjørt på tog over til østkysten.
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

Havebigfun

Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:51
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:48
Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:06
Fikk telefon fra Tesla nå nettopp som kunne bekrefte at bilen nå var snart i havna :-) Skal gå fra vestkysten med båt om ikke lenge :-)
Den går neppe fra vestkysten- etter det jeg vet transporteres bilen i tog til østkysten og derifra over atlanteren.
Det er ikke riktig. De prøver nå ulike alternativer og min skulle fraktes med båt fra vestkysten, mens andre blir kjørt på tog over til østkysten.
Ok - interessant- da de første bilene kom utredet vi dette over lengre tid og fant ovennevnte ut :)
Frakt via vestkysten betyr lengre men sikkert billigere reise med (mulig) færre omlastninger og dertil færre skader. Er det to skipsuker ekstra via Panama? jeg tror det er 6 vs 4- var det iallefall for 10 år siden.

Mr. P85D

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:59
Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:51
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:48
Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 29. januar 2015, klokken 16:06
Fikk telefon fra Tesla nå nettopp som kunne bekrefte at bilen nå var snart i havna :-) Skal gå fra vestkysten med båt om ikke lenge :-)
Den går neppe fra vestkysten- etter det jeg vet transporteres bilen i tog til østkysten og derifra over atlanteren.
Det er ikke riktig. De prøver nå ulike alternativer og min skulle fraktes med båt fra vestkysten, mens andre blir kjørt på tog over til østkysten.
Ok - interessant- da de første bilene kom utredet vi dette over lengre tid og fant ovennevnte ut :)
Frakt via vestkysten betyr lengre men sikkert billigere reise med (mulig) færre omlastninger og dertil færre skader. Er det to skipsuker ekstra via Panama? jeg tror det er 6 vs 4- var det iallefall for 10 år siden.

Ok skjønner :-) Ja den skal nå gjennom Panamakanalen. Tror de beregner ca. 50 dager... Så det tar nok litt lengre tid. Tesla estimerte levering midten/slutten av mars :-)
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

jazzwheel

https://twitter.com/elonmusk/status/560898568748531712

Tesla P85D 0 to 60mph acceleration will improve by ~0.1 sec soon via over-the-air software update to inverter algorithm

FThorsen

Jeg trodde at Tesla hadde fått litt kontroll på produkasjonslinjen sin på de to årene de har produsert biler. Husker det var mye tull rundt leveransen av min P85+ som til slutt kom i novemeber 2013.
Og nå bestilte og bekreftet jeg P85D 10 min etter at websiden var tilgjenglig med alt av utstyr med unntak av interiørpakken og bilen har stått i produksjon før jul, og der står den jaggu enda. DS bekreftet tidligere i uken at den fremdeles var i produksjon. Merkelig at folk som har hatt bilen i produksjon i en ukes tid nå får beskjed om at bilen er ferdig..
Frustrerende, men ikke så mye å gjøre med det. Var vel verre for alle de som bestilt Signaturmodellene og måtte oppleve at flere ikke-signatur eiere fikk bilene før dem.
Får stoppe å sjekke status på My Tesla tror jeg og bare smøre seg inn med tålmodighet....... :|
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Dennis

#941
Ser ut som det sjeldent lønner seg å være først ute hos Tesla.
Tar ofte lang tid med surr og man ender opp med en bil med feil og mangler på. Slik som i USA hvor de første som bestille fikk bil uten next gen seter og ikke varme i ratt, i tillegg fikk flere bilen senere enn de som hadde bestilt lenge etter som fikk bil med alt.

Mr. P85D

Ja dette må være kjedelig. Rett og slett. Har du bestilt noen "uvanlige" fargeko mbinasjoner ? Ser du har et tidlig VIN så bilen din skulle jo vært halvveis til Drammen nå :-(
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

lurium

#943
...."Din Model S er i transitt fra fabrikken".
Så får vi se om det endrer seg tilbake iløpet av natten.


Teslanewbie

Se «Tesla Model S P85D Snow Performance» på YouTube
Tesla Model S P85D Snow Performance:
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA