Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Jimpec

Det kan se ut som om de baksetene kan få svi litt på Q1 tallene til Tesla. Det begynner vel å bli en viss fare for at det blir mange produserte, men ikke betalte, biler i overgangen mellom Q1 og Q2.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

frosken

Herregud, dette må være en spøk. Tilbake i produksjon i kveld. En måned var tydeligvis ikke nok.

lurium

#902
Kanskje best å ikke sjekke mytesla....

(sier han som sjekker 50 ganger om dagen selv.. hufffff)

Jaws

Grå P85D, 21", tech, luft, karbon, ultra hifi, next-gen seter.

weld77

De burde få GPS-tracking av båtene som frakter de også.


frosken

I transitt igjen her også. Jeg burde kanskje ta en sabbat fra My Tesla inntil jeg får bilen for min egen mentale helses skyld :)

ELTesla


ELTesla

Sitat fra: frosken på onsdag 28. januar 2015, klokken 07:33
I transitt igjen her også. Jeg burde kanskje ta en sabbat fra My Tesla inntil jeg får bilen for min egen mentale helses skyld :)

Du vet du er teslaeier når F5 tasten på tastaturet er utslitt  :) :)


jazzwheel

OT: I teorien burde P85(D) klare over 700hk hvis inverteren og hele DU er kraftig nok siden BMW i3 klarer 170hk på 18,8kW batteri.

HåkonE

Allerede med 3,4 sek.@100km/t må man seriøst vurdere omgivelsene før man trykker klampen i bånn. Hjernen har normalt 1 sekunds responstid, og det er tross alt snakk om en nær lydløs 2,3 tonns klump av metall som skytes avgårde som en rakett.

Men jeg vil selvsagt ikke klage om en slik oppgradering kommer. :)

Dennis

2.8 sek hadde vært noe :) Da kan man prøve seg mot Nissan Gtr som gjør det på 2.8 sek.

Ny drag video ute


Han som har laget vidoen sa det skulle komme en video til hvor de bruker Lanuch control for å få ordentlig start på Porsche'en og Lamborghinien. Det kan bli veldig interessant siden jeg mistenker dessverre at 911 turboen og Aventadoren kommer til å ta den i starten også.

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 28. januar 2015, klokken 21:03
2.8 sek hadde vært noe :) Da kan man prøve seg mot Nissan Gtr som gjør det på 2.8 sek.

Ny drag video ute


Han som har laget vidoen sa det skulle komme en video til hvor de bruker Lanuch control for å få ordentlig start på Porsche'en og Lamborghinien. Det kan bli veldig interessant siden jeg mistenker dessverre at 911 turboen og Aventadoren kommer til å ta den i starten også.

vedrørende launch control :
The Tesla seems to launch way faster than most exotics when they aren't using launch control. Nobody seems to want to use launch control, because it damages the clutch pretty badly. But I'm still curious to see whether a launch-controlled exotic car can beat the P85D at the jump.

So my next video would be of a rematch race between my Tesla against my Lamborghini Aventador (with launch control activated). For science!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

#914
Ganske overdrevet at å bruke launch control i ny og ne ødelegger clutch osv. joda det slites mer, men det gjør alt som blir brukt hardt som dekk osv også, bare å bytte når det blir utslitt ;) Har brukt Launch control utallige ganger på forrige bilen jeg hadde og clutchen så helt fin ut når jeg hadde motoren ute for annet arbeid.

Her er en 911 turbo de bruker Launch control 50 ganger rett etter hverandre på.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA