Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Luftfjæring model s

Startet av Nasse, mandag 27. oktober 2014, klokken 14:07

« forrige - neste »

Siggen

Sitat fra: Eip på onsdag 21. januar 2015, klokken 16:05
Sitat fra: PERFORMANCE85D på onsdag 21. januar 2015, klokken 14:24
ca 11.000 hos Sparebanken1 for P85D. 20.000km I kjørelengde. 4000 I egenandel. Egen garasje. Ingen sjåfør under 25. Helt grei pris etter min mening. 75% bonus.

Sparebank1 hadde ikke p85d på nett.
Fantes kun 1 versjon med 4wd og den hadde 92hk...

Det er riktig bil det. For nærmere spesifisering så er det kode "0065 Tesla Motor".

Dennis

Ser ut som DNB og If er blant de billigste nå. Gjensidige har plutselig blitt veldig mye dyrere.

Hos If havner P85D for meg på 8600,- med 12k egenandel, 75% bonus, egen garasje og 16k kjørelengde. Skal jeg ha fører under 24 så dama kan kjøre den, havner den på 50 lapp mer i måneden, så blir nok at jeg går for If :)
Dette er vanlig kasko uten leiebil siden jeg har flere biler har jeg ikke bruk for det og det gjorde forsikringen mye dyrere.

Alpha

5292,- hos Storebrand for P85D. Ikke så ille det, 1000,- billigere enn 911 Turboen.
(75% mer enn 6 år, 8000km, 8000,- i egenandel, 34 år, Tromsø)

Siggen

Sitat fra: Alpha på torsdag 22. januar 2015, klokken 04:29
5292,- hos Storebrand for P85D. Ikke så ille det, 1000,- billigere enn 911 Turboen.
(75% mer enn 6 år, 8000km, 8000,- i egenandel, 34 år, Tromsø)

Storebrand blir det nok her også.

5900,- Sandnes, 28år, 75% 5 år, 16000km og 8000høvdinger i egenandel

Dennis

Får ikke opp P85D på nettsiden til Storebrand. Bare 85D 4wd eller P85. Får dere opp den, eller har dere ringt for å få tilbud på P85D?

Siggen

Sitat fra: Dennis på torsdag 22. januar 2015, klokken 08:56
Får ikke opp P85D på nettsiden til Storebrand. Bare 85D 4wd eller P85. Får dere opp den, eller har dere ringt for å få tilbud på P85D?

Har egen agent i Storebrand igjennom jobb.

mr.rs4

#141
Min pris i Storebrand er - billigst til nå som kanskje er den beste?
75%   12.000km   593kr/mnd 7200kr/året   4000kr egenandel
Med beste forsikring.

MEN har en til bil(nyere Audi TT), 1 hus og forsikringer(uføre, ulykke & gjelds forsikringer) på meg utenom, så jeg regner med en bedre total pakke.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

teslanor

Sjekket en del rundt- får beste pris hos Storebrand - Kasko Super: Oslo, 75% 6 år el. mer, i avlåst p-anlegg, 16k km, 8k egenandel, ingen under 24 år, 39 år - med akademikeravtalen: kr 9271,- Ikke så verst, men forstår ikke at det skal skille så mye fra f.eks. Tromsø eller Sandnes. Hva er beste avtalen for denne bilen for folk som bor i hovedstaden?

StevenE

vi har da endelig bestilt 85D i dag.

jeg leter rund forbi til den beste og billigste(?)

Gjensidige sier på telefonen 18.000 til fullkasko til 85D med 20.000km (4000 egenandel) og 70% 4 år
på websiden er det mindre.
Hos storebrand fant jeg det til ca 12000kr (4000 egen)
ser ikke særlig store forskjeller mellom 4000 eller 8000 kr i egenandel.
Hvorfor skal man velge en høy egenandel?

If hadde vi før til en Mitsubishi, kom til ca 15.000 kr per år.
Akkurat nå er vi forsikret med overstående bil hos Eika Finans, til a 9000kr.

Det som flere her har er mer bonus og en medlem i en organisasjon, noe jeg ikke har. Har bonus på 70% siden 2010.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

Trustno1

#144
Jeg sjekket forsikring på P85D med 40k km og 75% bonus hos gjensidige

Ved egenandel på 8000kr så kom dette på ca 14k/år
Økte jeg egenandel til 16000 så kom det på 10k/år

Så for min så falt valget enkelt på 16k i egenandel. Ved å kjøre 2 år skadefritt så er en eventuell egenandel spart inn.

Anbefaler å sjekke litt hva man kan spare på høyere egenandeler.

Sjøhyene

Lurt å alltid ta en så høy egenandel som man kan klare. Å ha egenandel på 4000 på en bil til godt over en halv mill er for meg meningsløst. Har selv på 8000, og hadde ikke dama vært student akkurat nå så hadde jeg bumpa den opp til 16000.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Trustno1

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 20. februar 2015, klokken 08:20
Lurt å alltid ta en så høy egenandel som man kan klare. Å ha egenandel på 4000 på en bil til godt over en halv mill er for meg meningsløst. Har selv på 8000, og hadde ikke dama vært student akkurat nå så hadde jeg bumpa den opp til 16000.

Gjelder vel som med så mye annet; Det er dyrt å ha dårlig råd :)


Sjøhyene

Sitat fra: Trustno1 på fredag 20. februar 2015, klokken 12:06
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 20. februar 2015, klokken 08:20
Lurt å alltid ta en så høy egenandel som man kan klare. Å ha egenandel på 4000 på en bil til godt over en halv mill er for meg meningsløst. Har selv på 8000, og hadde ikke dama vært student akkurat nå så hadde jeg bumpa den opp til 16000.

Gjelder vel som med så mye annet; Det er dyrt å ha dårlig råd :)

nettopp  ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Rezrov

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:04
Hva er poenget med plus forsikrig når Tesla uansett dekker motor og batteri hvis det skjer noe feil i 8 år?

Den viktigste biten, for meg i alle fall, er at man får utbetalt full nybilverdi i stedet for en verdi som er nedskrevet etter alder. Dette kan jo fort utgjøre mye penger på en P85D.

Dette gjelder vanligvis i 3 år/60.000km, og hvis bilen er påført skader som overstiger 60% av verdien.

Jeg kommer til å ha dette de første 3 årene.


Rezrov

De beste tilbudene jeg fikk på p85d var hos Watercircles, etterfulgt av DnB og IF.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA